News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

شیوه مدیریت بهداشتی برای مقابله با کرونا باید اصلاح شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر،ذکر خداوند متعال را سبب نجات انسان از سقوط به باتلاق گناه و صعود به اوج کمال انسانی دانست و اظهار داشت: انسانی که از ذکر خداوند غافل می‌شود زمینه چیره شدن شیطان بر وی فراهم و سبب سقوط شخصیت الهی انسانی و گرفتار در باتلاق گناه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و امام راحل  افزود: حضرت امام خمینی(ره) بزرگ مردمی از تبار رسول گرامی خدا حضرت محمد مصطفی(ص) با انقلاب اسلامی، تاریخ اسلام، ایران و جهان را متحول کرد و اسلام در عرصه زندگی و مدیریت، حکومت و تمامی ابعاد زندگی تجلی بخشید.KHOTBEHH 4

امام جمعه بوشهر ویژگی‌های انقلاب اسلامی را برشمرد و نخستین شاخصه‌های آن را اسلامی و منبعث بودن از دین مبین اسلام دانست و بیان کرد: اسلام تنها دین عبادت فردی نیست بلکه دین نظام زندگی انسان در ابعاد گوناگون است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، استقلال، آزادی، ایجاد ساختار زندگی فردی و اجتماعی اسلامی، پیشرفت در افق آینده و عدالت‌خواهی را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: از همان آغاز انقلاب اسلامی استکبار جهانی با تمام توان تهاجم‌های سخت مانند جنگ تحمیلی، تهاجم نیمه سخت شامل حرکت‌های تروریستی و تهاج نرم در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی اقتصادی و حوزه‌های علم و فناوری انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داد.

آیت الله صفایی بوشهری، اهداف استکبار علیه انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: استکبار جهانی می‌دانست اگر خورشید اسلام که از ایران تابیده، تجلی یابد قطعا شب‌پرستانی مانند جهان استکبار حیات آنان در خطر می‌افتد.

وی، با بیان اینکه جهان استکبار  علیه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران هر کاری که  از دستشان بر ما آمد انجام دادند تصریح کرد: 8 سال به این کشور جنگ تحمیل و رزمندگان با اقتدار دفاع کردند و در این راستا چقدر از شخصیت‌ها و مردم با ترور به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به تهاجم فرهنگی با بکارگیری رسانه‌های الکترونیکی و دیجیتالی و فضای مجازی علیه نظام اسلامی ایران  افزود: حرکت‌های مخرب در عرصه‌های سیاسی، علم‌ فناوری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از دیگر ترفندهای استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران است که با هدایت‌های مقام معظم رهبری، اقتدار مردم ایران و ولایت‌مداری آنها و جدیت و تلاش بزرگان توانست تمامی  از این بحران‌ها و مشکلات گذر کند و مقتدر شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هر روز دشمنان ایران اسلامی ضعیف‌تر و  نظام اسلامی قوی‌تر می‌شود خاطر نشان کرد: در این راستا می‌طلبد مسئولان هرچه می‌توانند بر اساس هدایت‌های مقام معظم رهبری خدمتگزار مردم باشند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ولایت‌مداری، استکبارستیزی، خدمتگزاری به مردم و قرار گرفتن در مسیر تمدن آفرینی اسلامی را  مسیر صراط مستقیم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: در این راستا نیروهای مسلح، نیروهای انقلابی مانند نیروی هوایی این چنین حماسه‌ها آفریدند.

وی با تبریک به نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی هوایی و انتظامی که این چنین پاسدار حریم ایران اسلامی هستند به 22 بهمن پرداخت و با تبریک چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: از مردم استان بوشهر تقاضا می‌شود در مراسم 22 بهمن به همان طریقی که تعیین شده با حفظ دستورالعمل بهداشتی حضوری حماسی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، به وضعیت بیماری ویروس کرونا پرداخت و با قدردانی از ستاد مدیریت بیماری ویروس کرونا گفت: خدمات  شبانه‌روزی کادر درمان در عرصه رسیدگی به بیماران کرونایی و  همکاری و کمک‌رسانی مردم ستودنی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برای خارج شدن یک منطقه از حالت نارنجی و زرد کرونایی تلاش‌های زیادی می‌شود تصریح کرد: در این راستا محدودیت‌ها اعمال و شرایط خاصی حاکم می‌شود ولی همینکه شرایط عادی شد دوباره بر می‌گردند به همان مسیری که آن منطقه زرد و نارنجی شود که این با عقلانیت و مدیریت بهداشتی سازگار نیست.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر شرایط بسیار خوبی در عرصه مقابله با کرونا طی کرده بود تصریح کرد: مجدد در حال برگشتن به حالت زرد است چون زمینه عادی‌سازی فراهم شد، شرایط مراعات نشد و آن محدودیت‌هایی که سبب شد استان به حالت عادی برگردد برداشته شد و مجددا به همان حالت گذشته برگشت که این شیوه خوبی نیست.

وی، با بیان اینکه این شیوه با عقلانیت و دانش مدیریت بهداشت بیماری‌های فراگیر و همه‌گیر سازگار نیست خاطر نشان کرد: باید در این عرصه تجدید نظر شود و اگر مناطقی مانند، هرمزگان، بوشهر و خوزستان و شهرهای جنوب ایران که دارای شرایط خاص آب و هوایی هستند و زمینه مسافرت به این نقاط فراهم است اگر شرایط عادی شد همان عواملی که شرایط عادی کرد باید حفظ شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، از تبدیل  شهر بوشهر از آبی به زرد کرونایی خبر داد و بیان کرد: دست اندرکاران دوباره  راه و مسیرها را باز می‌گذارند شرایط به هم می‌خورد تا چند روز قبل شرایط بوشهر عادی بود دوباره مجددا زرد شد ، این روش خوب و مطلوبی نیست که امید می‌رود با مراعات شرایط حفظ شود تا ان‌شالله در شرایط نامتعادل قرار نگیریم و مردم در صحت و سلامتی باشند.

برای مشاهده متن کامل خطبه کلیک نمائید

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com