News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

سند مهار بیماری کرونا در استان بوشهر تدوین شود

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی از طریق ارتباط تصویری با بیان اینکه دین اسلام یک دین سلامت پایه است اظهار داشت: در تمامی احکام الهی و ساختار نظام‌های اجتماعی در دین اسلام، سلامت یک هدف اساسی است.1.jpg

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه توجه به سلامت شخصی و جامعه یک تکلیف در دین اسلام است، افزود: سلامت محور و سلامت پایه یکی از ارکان، برنامه و تکالیف مهم اسلامی محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که هرگونه فعالیتی که سلامت جامعه و فرد را تهدید می‌کند حرام و مجرمانه است.

امام جمعه بوشهر، اساس نظام‌های اجتماعی و فردی اسلام را سلامت دانست و بیان کرد: اکنون در شرایط سخت کرونایی قرار داریم که مدیریت رعایت امور بهداشتی و پیشگیری از انتشار و ابتلا به کرونا تکلیف مهمی برای همه مردم محسوب می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر همکاری و مشارکت با کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: خدمات کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در عرصه مقابله با کرونا درخور تحسین است که همکاری و مشارکت همه مردم در این راستا امری مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در سطح ملی به موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های مراحل تهیه واکسن کرونا رسیده‌ایم خاطر نشان کرد: برای مدیریت فضای حقیقی در کنترل و مدیریت ویروس کرونا گروه‌های مسئول به نتایج خوبی دست یافته‌اند که تا یک ماه دیگر مشخص و اعلام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از تولید واکسن در ایران خبرداد و بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل شده واکسن کرونا در ایران ماه بهار تولید و عرضه می‌شود.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بوشهر در عرصه مقابله با کرونا تاکید کرد: حمایت و پشتیبانی کادر درمان استان بوشهر در تامین تجهیزات، حل مشکلات در بخش‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر فرهنگ‌سازی در مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تصریح کرد: برای مدیریت جلوگیری از چرخش ویروس کرونا باید همگان نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم و با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها گفت: شب یلدا نباید بهانه‌ای برای شکل‌گیری دورهمی خانوادگی شود و لازم است همه مردم از تجمع و اجتماعات گوناگون بپرهیزند که تبلیغ در این عرصه برای فرهنگ‌سازی از سوی صدا و سیما، شهرداری، سپاه، بسیج، اصحاب رسانه، هنرمندان و سایر گروه‌ها و نهادها باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تولید برنامه و پخش آن از طریق شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ‌سازی در پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات گوناگون تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در عرصه مقابله با کرونا تاکنون در استان بوشهر تدوین و پخش شده ولی کافی نیست و باید ادامه داشته باشد.

امام جمعه بوشهر وضعیت و شرایط کرونایی استان بوشهر را برشمرد و افزود: اکنون 40 درصد شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و مابقی زرد هستند که باید با برنامه‌ریزی حداکثر تا اول بهمن ماه شرایط کرونایی همه شهرستان‌ها زرد و سفید شود.

آیت الله صفایی بوشهری، تشکیل گروه‌های جهادی برای فرهنگ‌سازی در مقابله با کرونا و پرهیز از دورهمی‌ها به ویژه در مراسم‌ها از جمله شب یلدا را ضروری دانسته و تاکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ بهداشتی در عرصه‌های اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا امری مهم و ضروری است.

وی، با تاکید بر تدوین سند مهار کامل ویروس کرونا در استان بوشهر بیان کرد: بر اساس اعلام مسئولان، واکسن کرونا تا اول تیرماه سال 1400 تهیه و تولید می‌شود که تا آن زمان لازم است دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سند مهار بیماری کرونا در بازه زمانی مشخص در استان بوشهر را تدوین کند.

2.jpg

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com