News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

نشست دست اندرکاران «بوشهر، پایتخت قرآنی ایران در سال 1400» با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز نشستی با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ائمه جمعه استان، جمعی از مسئولین و اعضای تشکل های قرآنی استان بوشهر با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور با موضوع «بوشهر، پایتخت قرآنی ایران در سال 1400» به صورت وبینار برگزار شد.khabar00060995 4


آیت الله صفایی بوشهری در این نشست ضمن قدردانی و تشکر از حضور مدعوین علی الخصوص حجت الاسلام محسن قرایتی گفت: شاکر درگاه احدیت هستیم که این توفیق را داد که در آغاز قرن پانزدهم، استان ولایت‌مدار بوشهر پایتخت قرانی ایران شد و این مایه‌ افتخار هست.


امام جمعه بوشهر در ادامه خاطر نشان کرد: استان بوشهر از دیرباز یک استان قرآنی بوده عموم مردم در عرصه قرائت به شکل عمومی، همه اهل قرائت هستند و در عرصه تخصصی درک و فهم مفاهیم قرآنی بزرگان روحانیت این استان مثل علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، معتقد اهرمی، مجتهد برازجانی، سید مرتضی اهرمی، مرحوم شیخ محمدعلی آل عصفور بزرگان و... در عرصه تفسیر و تبیین مفاهیم قرآنی به جد فعالیت داشتند و دارای کتاب های بسیار قوی در این عرصه هستند.


وی در ادامه بیان کرد: مردم استان بوشهر، مردمی بسیار مومن و متدین هستند که بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت زندگی می کنند و به همین خاطر جلسات قرائت و مقابله قرآن در منازل، مساجد و مراکز دینی قدمتی چند صد ساله دارد.
آیت الله صفایی بوشهری در این نشست با اشاره به سبک زندگی قرآنی مردم بوشهر گفت: مردم استان بوشهر، مردمی بسیار مومن و متدین هستند که بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت زندگی می کنند.


وی اظهارکرد: مردم استان بوشهر الحمدلله بر اساس قرآن و آموزه های وحیانی و مکتب اهل بیت زندگی کرده اند در یک فضای قرآنی به سر می‌برند و سبک زندگی قرآنی در زندگی آنها حکمفرماست.


نماینده ولی فقیه در بوشهر در ادامه به فعالیت های قرآنی صورت گرفته توسط سازمان های ذیربط اشاره کرد و افزود: در دهه اخیر به خاطر برنامه ریزی هایی که در عرصه قرآن صورت گرفته، ما موفق به تنظیم سند چشم انداز فعالیت های قرآنی، انجام فعالیت های گسترده چه در سطح عمومی و چه در سطح مراکز خاص و تهیه پیوست های قرآنی متعدد شده ایم.


وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط شورای قرآنی استان بوشهر خاطر نشان کرد: شورای قرآنی استان بوشهر، در این چند سال اخیر استان ممتاز ایران بوده و از شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تفقد قرار گرفته است.

امام جمعه بوشهر با ابراز خرسندی نسبت به علاقه موسسات و اتحادیه ها نسبت به قرآن افزود: استان بوشهر دارای دهکده قرآنی هست و از سوی دیگر جلسات تفسیر به همت روحانیون در همه عرصه های تبلیغی چه منابر چه غیر از آن در مراکز دانشگاهی بر اساس موازین قرآنی حرکت می‌کنند و در مقام تبیین و تبلیغ فعالیت دارند. جامعه ما در این عرصه بسیار موفق و فعال هستند.


نماینده ولی فقیه در بوشهر عنوان کرد: در این انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی، باید بسیار دقت کنیم که تنها به اسم و جلسات اکتفا نشود بلکه به گسترش عمیق فرهنگ قرآن، درک مفاهیم و تبیین سبک زندگی جدیدی ختم شود و حتی تمام مسیولان انشاالله بر اساس موازین قرآن مدیریت کنند.


وی گفت: امیدوارم پیوست های قرآنی در تمامی مراکز استان اجرا شود اگرچه سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان قرآنی از همان زمانی که اعلام شد که استان بوشهر پایتخت قرآن هستند، در شروع به فعالیت در این زمینه کردند.


آیت الله صفایی بوشهری در پایان گفت: امیدواریم که انشاالله این پایتخت قرآنی به واقع پایتخت قرآنی باشد و بر اساس زندگی قرآنی بر روی آن کار شود و فقط به جلسات سوری ختم نشود.


در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ضمن بیان اهمیت و جایگاه قرآن، پیشنهاداتی در رابطه تبیین هر چه بیشتر قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه در پایتخت قرآنی ایران ارائه نمود.

khabar00060995 4

khabar00060995 4

khabar00060995 4

khabar00060995 4

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com