News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ائمه جمعه زبان گویای مردم در شرایط حاد و سرنوشت ساز هستند

 ائمه جمعه به عنوان نمایندگان ولی فقیه در استان و منطقه نقش محوری در برپایی نمازجمعه دارند و شبکه ائمه جمعه کشور زبان گویای مردم در شرایط بحران و سرنوشت ساز در کشور هستند تا جایی که پیوند میان مردم و حلقه امامت در کشور می تواند منشا حل بسیاری از مشکلات کشور قرار بگیرد. در همین رابطه مصاحبه پایگاه اطلاع رسانی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر در مورد نقش و جایگاه نماز جمعه به شرح زیر ارایه می شود.


حقوق متقابل مردم و شبکه امامت جمعه را توضیح بفرمایید؟portrait 10
شبکه امامت یک نهاد الهی، ولایی، ولایت محور، مردم بنیان، بصیرت آفرین و هدایتگر است و یک منظومه از کهکشان انبیاء و اولیای الهی است که با تحقق نظام اسلامی در جامعه وجود پیدا می کند که در یک جغرافیای خاص است. مردم حقی در شبکه امامت دارند و شبکه امامت نیز حقی بر مردم دارد؛ حق مردم در شبکه امامت حفظ آرمان ها و ارزش های اسلامی، مردمی بودن و ولایت مداری، آفرینش بصیرت و هدایت عبادی و سیاسی و زبان گویای مردم در شرایط حاد و صحنه های سرنوشت ساز است، اما حق شبکه امامت بر مردم حمایت و تلاش انقلابی مردم در حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب و پایبندی به آنها است و الحمدالله از زمانی که نماز جمعه و شبکه امامت در ایران با انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده است، این پیوند مردم و شبکه امامت یک پیوند الهی، انقلابی، وسیع و موثر بوده است به طوری که در تاریخ ایران هیچ گاه پیوند صمیمی میان مردم و شبکه امام جمعه تا این اندازه برقرار نبوده است و این یکی از آثار و برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است. مردم قدردان شبکه ولایت که در راس آن ولی فقیه قرار دارد، هستند و از سوی دیگر شبکه امامت با تمام وجود در خدمت مردم بوده است.

شبکه امامت جمعه چه تاثیری در جامعه داشته است؟
شبکه امامت که تجلی آن در نماز جمعه است، وجود و آثارش از اول انقلاب تاکنون غیر قابل انکار است تا جایی که سطح تاثیرگذاری بسیار بالا در ایجاد وحدت، بصیرت و حمایت از نظام و مردم در صحنه های بسیار مهم به عنوان کانون هدایت و تهذیب نقش آفرین بوده است و می توان گفت که هیچ نهادی به این اندازه قابل تاثیر در عرصه های مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم نداشته است.

تحلیل شما از میزان حضور مردم و جوانان در رویداد نماز جمعه چگونه است؟
باید بگوییم یکی از ارکان مهم در نماز جمعه حضور مردم مومن و متعهد است کما اینکه در فقه ائمه جمعه در متون فاخر دین و کتب فقهی فقهای اسلام بر این موضوع تاکید شده است بنابراین نماز جمعه یک نماز مردم محور است که مردم متعهد و مومن با حضور ایمانی خود هویت نماز جمعه را قوام وجودی می بخشند و نقش حضور جوانان در این عرصه به عنوان مهمترین و ارزشمندترین بعد جغرافیایی جمعیتی جامعه بسیار مهم و پررنگ است؛ بنابراین نماز جمعه باید مردمی و جوان محور باشد.

حضور و استقبال مردم از نماز جمعه را چگونه اریابی می کنید؟
الحمدالله با تشکیل و برگزاری نماز جمعه در ایران حضور مردم بسیار باشکوه بوده و این قابل مشاهده و ارایه آماری است؛ حتی در سخت ترین شرایط زیستی در هشت سال دفاع مقدس و عملیات های تخریبی تروریستی عملیات ایضایی تهاجم نرم فرهنگی و ضعف ها و سوء مدیریت برخی از مدیران اجرایی در عرصه خدمات مردمی، مردم نماز جمعه را حمایت کردند و همیشه حاضر در صحنه بودند و هیچ گاه آن را ترک نکردند. در برخی از سال ها به خاطر مشکلات زیادی که بر مردم توسط بسیاری از مدیران اجرایی در حوزه های اقتصادی تحمیل می شد، حضور اندکی کمرنگ شد اما مردم همواره در کنار نماز جمعه با حضور حماسی خود را در نماز جمعه این پیام را ارایه می کنند که هیچ گاه آرمان های ارزشی، دینی و انقلابی خود را رها نمی کنند و همیشه با نظام و انقلاب هستند، هرچند که در برخی از حوزه ها گله مند باشند.

نقش و جایگاه شبکه امامت در گام دوم انقلاب را توضیح بفرمایید؟
شبکه امامت یکی از ارکان مهم تحقق گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری است که در صحنه تبیین و گفتمان سازی و در عرصه هدایت، حمایت، نظارت بر حسن اجرای ارکان این بیانیه و هم در عرصه نیروسازی و تولید منابع انسانی کارآمد به ویژه در عرصه فرهنگی و معنویت و یک بستر مناسب اجتماعی در عرصه پیشرفت و تحقق عدالت را فراهم کرده است؛ به همین دلیل شبکه امامت یکی از مهمترین بخش ها و ابعاد هندسه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به حساب می آید.

برنامه شبکه امامت در تشکیل دولت جوان حزب اللهی چیست؟
شبکه امامت شبکه مردمی، ولایی و انقلابی است. در نتیجه هر عرصه ای که در تحقق این مجموعه انقلابی، ولایی و مردمی با شاخص پیشرفت و عدالت وارد عرصه شود، شبکه امامت در تحقق و حمایت از آن تلاش و کوششی جهادی می کند. در شرایط کنونی که همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند دولت آینده را باید دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی باشد، شبکه امامت از این فضا استقبال می کند به ویژه در عرصه های مختلف فرهنگ سازی که این دولت جوان انقلابی دارای بعد فرهنگی است و این بعد در عرصه های عدالت آفرینی، پیشرفت و آفرینش تمدن ها فعالیتش گسترده خواهد بود.

گذشته از فرهنگ سازی، شبکه امامت در این عرصه تلاش می کند تا بسترهای لازم را برای فعالیت دولت فراهم کند. بسترهای لازمی که در ابعاد اجرایی فرهنگی، عدالتی و انقلابی لازم است تا بتواند دولت به خوبی اهدافی را که مورد نظر است، کسب کند. در این عرصه حمایت از فعالان و نخبگان انقلابی و فرهنگی را مد نظر قرار داده است که از چند بخش تشکیل شده است؛ ابتدا شناسایی دوم معرفی افراد و سوم تولید این مجموعه است. با برنامه هایی که در دست دارد نخبگان را شناسایی و بر پایه دانش و علم آنها را رشد داده تا در آینده نظام موثر باشند.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com