News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

به مشکلات اساسی استان های جنوبی رسیدگی ویژه شود

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورخ 1 مرداد۱۴۰۰

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

«خداداری و خداخواهی» یکی از مهمترین اصول حیات انسان تراز شخصیت والای الهی می باشد. هدف زندگی انسان، سعادت و رستگاری، معنویت و رفاه مادی و تمدن و عدالت اجتماعی در پرتو عبودیت و دینداری است. دینداری یعنی محوریت تمامی امور حیات انسان «دستورات خداوندی» و «رضایت الهی» باشد. آنگاه این زندگی خدایی، عنایت الهی را در پی خواهد داشت.

پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم» می فرماید:
«مَن کان لِلّه کانَ اللهُ لَه» (بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ‏۷۹، ص ۱۹7)
«هر که خدا داری کند، خداوند نیز برای او باشد»

در این جمعه به محضر مبارک مردم عزیز استان ولایتمدار بوشهر چند نکته متذکر می شوم:

1. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» در پیام حج امسال که در شرایط خاص ویروس کرونایی انجام می گیرد، مطالب بسیار مهمی ایراد فرمودند که به برخی از آن بیانات اشاره تحلیلی می نمایم:IMAGE
- سخن جمهوری اسلامی ایران، مقاومت در برابر دخالت و شرارت آمریکا و دیگر قدرت های متجاوز و به دست گرفتن آینده جهان اسلام به دست مسلمین است.
- مقاومت و بیداری مسلمانان به خصوص در فلسطین، یمن و عراق از واقعیت‌های امید آفرین است.
- حج عبادتی پر رمز و راز و برترین نماد امت اسلامی است.

2. عید آسمانی غدیر را به همه مسلمانان جهان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در دنیا رهرو راه امام علی بن ابیطالب علیه السلام و در آخرت مورد شفاعت ایشان قرار بگیریم. فرهنگ علوی عبارت است از: ایمان، تقوا، اخلاق، ولایتمداری، عدالت و مبارزه با فساد، مردم داری، زندگی پاک و بدون گناه، معاد گرایی و صبر و استقامت می باشد.

3. تولد امام کاظم علیه السلام که مظهر صبر و استقامت است و باب الحوائج امت اسلامی را به عموم مسلمین جهان تبریک عرض می نمایم. آن امام علیه السلام همواره مردم را به «پرهیز از گناه» و «داشتن حیای الهی» توصیه می نمودند.

4. سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را گرامی می داریم. نماز جمعه یک هدیه الهی در راستای تعالی شخصیت انسانی، و محل تحقق توفیقات عبادی و بصیرت سیاسی و اجتماعی است. نماز جمعه عامل وحدت در سایه ولایت و زبان گویا، رسا و شیوای مردم در عرصه بیان نیازهای همه جانبه است. یاد و خاطره شهدای محراب و دیگر امامان جمعه و نمازگزاران گرانقدر جمعه را گرامی می داریم.

5. متأسفانه وضعیت قرمز بیماری کرونا فضای استان عزیز بوشهر را بار دیگر فراگرفته است. برای کنترل، مهار و تبدیل شرایط حاد آن به وضعیت عادی لازم است: تخت ها و تجهیزات بیمارستانی کامل تر گردد، پزشکان، پرستاران و کمک پرستاران بیشتری در صحنه حضور داشته باشند و به کادر درمانی استان کمک نمایند، واکسیناسیون عمومی گسترده و تسریع شود و مردم عزیز نیز با مراعات دقیق شیوه‌نامه های بهداشتی همکاری لازم داشته باشند.

6. از تمامی مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مدیران محترم در استان های جنوبی (بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) تقاضا دارم به مشکلات اساسی این استان های زرخیز، ولایی و وفادار به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی توجه ویژه شود و پیش از آنکه مردم عزیز این استان ها دچار مشکلات زیست محیطی و اجتماعی شوند به درخواست ها و کمبودهای آنان رسیدگی کارآمد و مؤثر گردد. بی گمان - با عنایات الهی - دولت جدید به ریاست آیت الله رئیسی و همچنین نهاد های انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و مردم گرانقدر و ارجمند استان خوزستان همانند حماسه آفرینی های خود در دفاع مقدس در کنار مسئولان دلسوز و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکلات پیش آمده را برطرف خواهند نمود.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com