News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استان بوشهر در امر زکات، استان برتر کشور است+تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، جلسه شورای زکات استان بوشهر روز دوشنبه (28 تیرماه) با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در سالن جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر در این جلسه فرمودند: با مدیریت صحیح و جهادی می توان با فریضه الهی زکات فضای استان را از برکت های زکات برخوردار کرد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری افزودند: استان بوشهر در بخش زکات در فضای ملی به عنوان استان برتر شناخته شده و تنها استانی است که تمام شاخصه های توسعه در امر زکات را به دست آورده است.khabar280495 9

ایشان با تأکید بر نهادینه کردن زکات درجامعه، اظهار داشتند: دستگاه‌هایی که متولی مدیریت زکات هستند تفاهم نامه ها و موافقت نامه هایی را تنظیم کنند تا بدانند در شورای زکات چه مسئولیتی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر درباره پرداخت اعتبار معادل زکات در استان، بیان داشتند: رویکرد نوین کمیته امداد در زکات برطرف کردن چالش اقتصادی فقیران است که در این زمینه 60 درصد زکات جمع آوری شده در بحث فقرزدایی و 40 درصد عمرانی است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در ادامه خاطر نشان نمودند: یکی از عوامل موثر در رشد زکات، گرفتن معادل و رشد و توسعه ای است که در منطقه ایجاد می کند.

ایشان برضرورت تبلیغ پرداخت زکات مستحبی در جامعه تاکید کردند و در مورد پرداخت زکات اهل سنت گفتند: فضای زکات شیعه و سنی نزدیک است به همین دلیل برادران اهل سنت، سقفی سالیانه برای زکات واجب و مستحبی خود تعیین و برای آن تبلیغ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یادآور شدند: با توجه به اینکه مناطق اهل سنت نیاز به توسعه و خدمت به فقرا دارند با تعیین سقف زکات و جذب آن می توان آن مناطق را از مشکلاتی که دارند، بیرون آورد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری، همچنین با تأکید بر پرداختن به امور فرهنگی، افزودند: تخصیص بودجه های جاری برای امور فرهنگی برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکل است به همین دلیل10 درصد از زکات جمع آوری شده باید به امور فرهنگی تعلق گیرد و راهکاری نیز برای تخصیص معادل آن دیده شود.

khabar280495 11

براي مشاهده و دريافت کامل گزارش تصويري اينجارا کليک نماييد

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com