News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

افتتاح ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز ( ششم مهر ماه) ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و حجت الاسلام ابراهیمیان معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در جوار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر افتتاح گردید.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در این آئینی به همین مناسبت با اشاره به نقش و رسالت حوزه علمیه در جامعه، اظهار داشتند: دانش‌آموختگان مدرسه‌های علمیه رسالت انبیا ائمه اطهار(ع) دارند که در شرایط کنونی جهان ماموریت آن‌ها دو چندان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رسالت انبیاء الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نجات و کمال انسان‌ها است، خاطرنشان کردند: تنها راه نجات و رشد انسان‌ها توجه به رسالت انبیا الهی و هدایت‌های ائمه اطهار(ع) است که طلاب در این عرصه نقش مهم و موثری دارند.

ایشان با بیان اینکه عالمان دین نقش مهمی در هدایت جامعه دارند گفتند: عالمان دینی مانند خورشید بی غروب به عنوان منظومه هدایت جامعه محسوب می‌شوند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به جهانی‌شدن اسلام‌خواهی تصریح کردند: در شرائطی که اسلام هراسی و اسلام ستیزی از سوی دشمنان مطرح می‌شود جهانی شدن اسلام مورد توجه قرار گرفته که نقش عالمان دینی در ترویج این مهم بی‌بدیل است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه حدود نیمی از جمعیت جهان بانوان تشکیل می‌دهند افزودند: به سبب اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به نقش مهم و موثر بانوان در جامعه و خانواده حوزه‌های علمیه خواهران رسالت ویژه‌ای در این عرصه دارند.

ایشان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه خواهران باید جهانی فعالیت و برنامه‌ریزی کنند افزودند: فعالیت شعاع حوزه‌های علمیه خواهران باید در سطح جهانی گسترش یابد تا همه بانوان در جهان از مزایای این مراکز علمی و دینی بهره ببرند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر یک استانی فوق‌العاده و تاثیرگذار در حوزه سیاست و اقتصاد است، خاطرنشان کردند: استان بوشهر نقش مهم و عظیمی در کل جغرافیای ایران در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ، علم و فناوری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با بیان اینکه این استان به‌عنوان استان تعیین‌کننده شناخته شده تاکید کردند: استان بوشهر در عرصه اقتصاد مهم‌ترین استان اقتصادی و در امر علم و فناوری دارای جایگاه و منزلت بالا و در بخش فرهنگ دینی نیز بسیاری از پروژه‌های فرهنگی و دینی در استان بوشهر طراحی می‌شود.

ایشان از تدوین سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه استان بوشهر خبرداده و تصریح کردند: براساس این سند 12 مدرسه علمیه در بخش برادران، 12 مدرسه علمیه خواهران و یک مرکز جامعه‌المصطفی آماده‌سازی می‌شود.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری از طراحی شبکه ماهواره‌ای حوزوی منطقه خلیج‌فارس در بوشهر خبر داده و گفتند: طرح‌های توسعه‌ای حوزوی در استان بوشهر براساس سند چشم‌انداز 1404 حوزه‌های علمیه اجرایی می‌شود که ایجاد شبکه ماهواره‌ای حوزوی در منطقه خلیج فارس در استان بوشهر طراحی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ایجاد کتابخانه در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داده و افزودند: این کتابخانه با ظرفیت 75 هزار کتاب طراحی شده که بر اساس سند چشم انداز 1404 ایجاد می‌شود.

ایشان با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران بوشهر پرشتاب طرح‌های تدوین شده را اجرایی می‌کند افزودند: این مدرسه‌های علمیه در استان بوشهر با 100 استاد فعالیت می‌کند به‌گونه‌ای که اجرای بسیاری از طرح‌های حوزه علمیه مرکز به استان بوشهر سپرده می‌شود.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کردند: اکنون تالیف 2 کتاب برای حوزه جهان اسلام به حوزه‌ علمیه استان بوشهر واگذار شده که این مهم پیشرفت حوزه‌های علمیه استان نشان می‌دهد. با توجه به توانمندی طلاب، حوزه علمیه خواهران بوشهر آمادگی دارد کتاب‌های درسی و آموزشی مرتبط با مدارس علمیه تالیف کند.

براي مشاهده و دريافت کامل گزارش تصويري اينجارا کليک نماييد

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com