News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استان بوشهر در حوزه وصول و مصرف زکات بر اساس منویات رهبری عمل می‌کند + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در نشست با آيت الله عالمی نماينده ولی فقيه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور، با بیان اینکه پرداخت زکات در استان بوشهر هر سال افزایش می‌یابد، اظهار داشتند: استان بوشهر در رشد پرداخت زکات در کشور مقام نخست دارد و این نشان دهنده ترویج فرهنگ پرداخت زکات در این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر ترویج پرداخت و نحوه مصرف زکات در استان‌ها، افزودند: استان بوشهر در حوزه وصول و مصرف زکات بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل می‌کند.khabar00270795 1

ایشان با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر بهبود یافته است، افزودند: سال‌ها است استان بوشهر با کم‌آبی و خشکسالی مواجه است ولی به سبب پیشتاز بودن در عرصه پرداخت زکات آسیب‌پذیری کشاورزان بسیار کمتر از دیگر نقاط است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی استان بوشهر با کیفیت و کمیت بالا تولید می‌شود، افزودند: کشاورزان این استان عمدتا از محصولات خود رضایت دارند که این مهم به سبب پرداخت زکات بر اساس فقه اسلامی محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه دریافت‌های حوزه زکات بر اساس برنامه تنظیمی هزینه می‌شود، افزودند: در نقاطی که زکات بیشتری پرداخت شده آن منطقه و روستا از آبادترین مناطق است چراکه طرح‌های مهم زیربنایی اجرا شده است.

ایشان کمک به مستمندان و نیازمندان را از دیگر مصارف زکات در استان دانسته و افزودند: پرداخت زکات در استان بوشهر در گذشته سالانه 50 میلیون ریال بود که در سال قبل به بیش 20 میلیارد ریال رسید و امسال با برنامه‌ریزی انجام شده به بیش از 25 میلیارد ریال می‌رسد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کردند: وصولی زکات در استان بوشهر از 2 میلیارد تومان سال گذشته تا سال 1404 به بیش از 5 میلیارد تومان می‌رسد که با پرداخت 30 درصد اعتبار دولتی به 8 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نقاط و روستاهایی که زکات بیشتری پرداخت کرده‌اند مردم آن منطقه و روستایی آبادتر دارند، گفتند: در این نقاط و روستاها هیچ فقیر و مستمندی وجود ندارد و کمیته امداد و بهزیستی برای رسیدگی به نیازمندان در نقاطی که زکات بیشری پرداخت کرده‌اند برنامه‌ای ندارد.

ایشان با تاکید بر مصرف زکات بر اساس برنامه‌های نوین، گفتند: در آینده زکات‌های وصولی در تولید دارایی، علم و دانش مصرف می‌شود و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی در اولویت مصرف زکات استان بوشهر قرار می‌گیرد.

khabar00270795 1

khabar00270795 2

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com