News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ایران نیازی به جلب اعتماد و وابستگی به غرب ندارد


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره اهمیت جایگاه علم و دانش اظهار داشتند: امروزه برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و رفع مشکلات کشور نیازمند علم و فناوری هستیم.

ایشان بیان کردند: در حالی که دشمن در تلاش برای توقف پیشرفت علمی ایران است، باید با توکل بر خدا مسیر قله‌های پیشرفت را با علم و فناوری دانش‌بنیان طی کنیم.21039595

امام جمعه بوشهر بیان داشتند: باید محیط برای فعالیت و کار نیروهای نخبه و توانمند را در داخل فراهم کرده تا مانعی برای مهاجرت آنان باشد و بتوان از ظرفیتشان جهت پیشرفت کشور استفاده کرد.

آیت الله صفایی بوشهری فرمودند: چنانچه کشوری از حیث علمی وابسته به خارج شد تمامی استقلال آن کشور بهم می‌ریزد و بدین جهت است که رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان حمایت از آنها و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را مورد تاکید جدی قرار دادند.

ایشان با اشاره به اینکه نخبگان برخی علوم مانند هوافضا و دانش هسته‌ای از حمایت لازم برخوردار نیستند تاکید کردند: باید نخبگان علمی را قدردان باشیم و با حمایت مطلوب از آنان زمینه تولید محصولات دانش بنیان از سوی نخبگان را فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود فرمودند: رهبر معظم انقلاب همچنین بر ضرورت تلاش برای ایجاد ایرانی پیشرفته تاکید کردند که تحقق چنین امری در سایه وجود کرسی‌های آزاد اندیشی و مدیریت جهادی است.

ایشان فرمودند: ایران برای پیشرفت باید برنامه‌ریزی و مدیریت پیشرفته جهادی را در درون خود نهادینه کند تا از این طریق پرچمدار تمدن اسلامی شده و همچنین زمینه احیا این تمدن را فراهم کند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: در شرایط کنونی اروپایی‌ها برای جهانی شدن توسعه می‌کنند که ما عضو این هندسه شویم ولی باید با هوشیاری لازم هرگونه پیشنهاد از سوی اروپا و آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: ایران آنقدر قدرت دارد که نیاز به جلب اعتماد و وابستگی به غربی‌ها را ندارد بلکه آنها هستند که باید در مقابل ایران و اسلام تسلیم شوند.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود فرمودند: یکی از وزیران به تازگی با بیان مطالبی به جامعه گرانقدر سپاه، مداحان و امامان جمعه تعرض کرده و در چنین مواقعی نیاز است وزیر دقت کافی در مدیریت سخن داشته باشد تا موجب خدشه دار شدن روان جامعه نشود.

ایشان یادآور شدند: سرداران سپاه مایه اقتدار نظام هستند و با حضور در خط مقدم مقاومت در خارج از مرزها به دفاع از جامعه می‌پردازند و با این وجود نباید یک سخنان تعرض آمیز نسبت به آنها باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کردند: یک مقام دولتی نباید با رفتار خود موجب ناراحتی کسانی شوند که در راه دفاع از اسلام جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

ایشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری کنگره آیت‌الله سید عبدالله بلادی بوشهری در آذرماه فرمودند: این عالم بزرگ مایه افتخار جنوب ایران و جهان تشیع و همچنین پرچمدار مبارزه با جهان استعمار و بویژه انگلیس است.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کردند: تکریم بزرگانی همچون علامه بلادی موجب بزرگی علما می‌شود از این رو نیاز است مردم نسبت به حضور در این کنگره اهتمام جدی داشته باشند.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می‌گرفته است.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com