News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

سومین نشست شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر در سال 95

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،آیت الله صفایی بوشهری صبح امروز در سومین نشست شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر در سال 95 با اشاره به قانونمداری در جامعه اسلامی اظهار داشت: یکی از نکات مهم در فرهنگ عمومی، قانونمداری است، قانون یعنی تراز زدنگی بر اساس نظم، یعنی ضوابطی که محور حرکت منظم یک جامعه است و اگر این امر مراعات شود حرکت جامعه دچار آسیب خواهد شد.

ایشان بیان کردند: جامعه‌ای که قانونمند باشد پیکره آن سالم خواهد بود و اگر جامعه‌ای قانونمند نباشد آن جامعه دچار آسیب و چالش می‌شود.khabar30895_1.JPG

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قانونمداری در فرهنگ حقوق بین المللی و فرهنگ نظام دینی و اسلامی، جایگاه ویژه‌ای دارد، فرمودند: عقلانیت زیستی حکم می‌کند که انسان قانونمدار باشد و نظام دینی تاکید داردکه قوانین مراعات شود.

آیت الله صفایی بوشهری به عوامل قانون گریزی اشاره کرد و افزود: عدم نهادینه شدن فرهنگ قانونمداری از عوامل مهم قانون‌گریزی است، قانون‌مداری یعنی حفظ حقوق اشخاص و عدم قانونمداری موجب زیان اجتماعی خواهد بود.

ایشان تصریح کردند: اگر در تاریخ یک جامعه، قوانین جعل شود که قوانین مثبت نبوده و با منطق و شرع همراه نباشد، مردم به سمت قانون‌گریزی حرکت می‌کنند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کردند: در عرصه دین، قانون‌مداری یعنی سلامت جامعه و اگر جامعه سالمی داشته باشیم، باید قانونمدار باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از نشست شورای فرهنگ عمومی با قدردانی از تلاش ورزشکاران بوشهری حاضر در مسابقات جهانی، المپیک و پارالمپیک فرمودند: این ورزشکاران مایه عزت استان هستند و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درمی‌آورند.

ایشان افزودند: بر خود لازم دانستم در شورای فرهنگ عمومی از این ورزشکاران دعوت کرده و قدردانی کنم.

امام جمعه بوشهر همچنین کسب عنوان نخبه جهان اسلام را به مهدی یوسفی مدیرعامل بومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی تبریک گفتند.

در پایان این نشست نیز از ورزشکاران و مدال آوران پارالمپیکی استان بوشهر با اهدا لوح سپاس و هدایایی، تقدیر به عمل آمد.

khabar30895_1.JPG

براي مشاهده و دريافت کامل گزارش تصويري اينجارا کليک نماييد

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com