News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز (شنبه 13 آذر ماه) دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) با حضور علما، فضلا، طلاب، روحانیون، مسئولان و مردم در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این همایش با بیان اینکه علما و روحانیت بوشهر در فضای استان، از محبوب‌ترین شخصیت‌ها هستند، اظهار داشتند: سرلوحه تاریخ استان بوشهر با هدایت‌های بزرگان روحانیت شکل گرفته و روحانیت در این منطقه خوش درخشیده‌اند.

ایشان افزودند: استان بوشهر استانی است که در عرصه بصیرت و هوشمندی سیاسی، هیچگاه روحانیت آن تابع رژیم استبداد نشد، بوشهر مشعل فروزانه مبارزات ضد استعماری در جهان شد و مقاومت مردم این دیار در برابر حمله کشورهای مختلف از جمله پرتقال در سال 920 هجری قمری تا چهارمین حمله انگلیس، در پرتو روشنگری روحانیت شکل گرفت.khabar130995 6

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هوشمندی فقه حکومتی روحانیت بوشهر زبانزد بوده است، گفتند: روحانیت بوشهر اکنون با تمام شاخصه‌های یک روحانی تراز مکتب اهل بیت، با تمام وجود در خدمت مقام معظم رهبری است و بر مدار تحقق منویات رهبری حرکت می‌کند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری بیان کردند: در متون دینی آموختیم که در تمام فراز و نشیب‌های گمراه‌کننده حیات بشری بر مدار ماه منیر ولایت حرکت کنیم، آموختیم که اگر مصون بمانیم باید در مدار و خط ولایت باشیم.

ایشان تصریح کردند: روحانیت بوشهر با تمام وجود ذوب در مقام معظم رهبری است و به خود می‌بالد، ضمن اینکه وحدت، همدلی، همراهی و اخلاق از شاخصه‌های روحانیت استان بوشهر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزودند: اکنون روحانیت بوشهر پیشتاز در انقلابی بودن است و لشکر روحانیت جهان تشییع در خدمت رهبری است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تمام حوزه‌های علمیه استان بوشهر تابع فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: حوزه انقلابی باید تولیدگر علم و معرفت بوده و فوق روز حرکت کند، تربیت عالمان آگاه، بصیر و انقلابی، وارسته، استکبارستیز دارای هوشمندی بالای سیاسی، حضور در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب از ویژگی‌های حوزه انقلابی است.

ایشان تأکید کردند: تنها عنصر بالنده حوزه‌ها در شرایط کنونی که می‌تواند حوزه را نگه دارد، انقلابی بودن است، حوزه انقلابی یعنی حوزه ولایی و حوزه‌ای که بر مدار فرامین مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: روحانیت تراز انقلاب یعنی روحانیتی که تمام ابعاد یک انسان عالم در وجودش محقق است و در زندگی فردی و اجتماعی با منظومه ولایت حرکت می‌کند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری گفتند: تمام روحانیت استان بوشهر با تمام وجود در خدمت مقام معظم رهبری هستند و این امر را یک وظیفه شرعی مبتنی بر فقه حکومتی می‌دانند.

شایان ذکر است، دیگر مهمانان و سخنرانان ویژه این کنگره، حجت الاسلام احمد مروی معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی بودند.

در پایان این مراسم، ضمن رونمایی از کتاب "الردود السته فی رد ابن تیمیه" اثر علامه بلادی، از برگزیدگان این کنگره تقدیر به عمل آمد. پس از آن نیز حضار نماز ظهر و عصر خود را به امامت حضرت آیت الله صفایی بوشهری اقامه نمودند.

براي مشاهده و دريافت کامل گزارش تصويرياينجارا کليک نماييد

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com