News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

نقشه جامع صنایع پتروشیمی طراحی شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است اظهار داشتند: صنایع پتروشیمی در حوزه تولید، اشتغال و صادرات نقش مهم و ممتازی دارد که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی یافته است.

khabar191095 2


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی تصریح کردند: در استان بوشهر تاکنون 12 مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه ایجاد شده که در این راستا به موازات آن صنایع پایین دستی پتروشیمی توسعه نیافته است.

ایشان با اشاره به طراحی صنایع پایین دستی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزودند: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه مجتمع‌های پتروشیمی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر توسعه یابد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تدوین نقشه جامع صنایع پتروشیمی بر اساس آمایش سرزمینی خاطرنشان کردند: باید با نگاه علمی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه جامع صنایع پتروشیمی طراحی و تدوین شود تا از توانمندی اقتصادی کشور مرتبط با گسترش ظرفیت‌های پتروشیمی بیشتر استفاده شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یک صنعت پیچیده و علمی است تاکید کردند: باید بگونه‌ای در توسعه این صنعت و صنایع پایین دستی حرکت شود تا ضمن جلوگیری از خام‌فروشی تولیدات نفت و گاز زمینه افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به مدیریت بازرگانی قوی بین‌المللی در عرصه صنایع پتروشیمی افزودند: متاسفانه در این عرصه فضای مناسبی در حوزه فضای مجازی و تجارت الکترونیک ایجاد نشده که باید به این عرصه توجه جدی شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص در عرصه پتروشیمی فرمودند: فارغ‌التحصیلان حوزه نفت، گاز و صنایع پتروشیمی در کشور دارای ظرفیت بالایی هستند که باید از این قابلیت برای صدور خدمات نیروی انسانی به دیگر کشورها بهره برد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ایران اسلامی همواره در تحریم‌ کشورهای استکباری است تاکید کردند: طراحی شکست تحریم‌ها در حوزه صنایع پتروشیمی باید در اولویت قرار بگیرد که این مهم با ایجاد اتحادیه‌های مواد و محصولات پتروشیمی محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به ایجاد بانک بین‌‌المللی در این صنعت خاطرنشان کردند: با تاسیس بانک بین‌المللی در حوزه پتروشیمی در وقوع ایجاد تحریم این بانک‌ها که مشمول تحریم نمی‌شوند می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تعاملات اجتماعی با کشورهای مختلف برای توسعه صادرات فرمودند: تعاملات بین‌المللی مهم‌ترین شاخص در توسعه فعالیت‌های پتروشیمی و بازار یابی برای توسعه صادرات است که بر این اساس طراحی دانش‌بنیان مدیریت برنامه‌ریزی جامع امری مهم و ضروری است.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پتروشیمی تصریح کردند:با توجه به صدمات مختلف صنایع پتروشیمی به حوزه پیرامونی باید مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه پیرامونی این صنایع مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزودند: ایجاد بسته‌های فرهنگی، آموزشی، رفاهی و اجتماعی باید در دستور کار صنایع پتروشیمی برای مناطق پیرامونی قرار بگیرد.

khabar191095 1

khabar191095 2

khabar191095 3

khabar191095 4

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com