News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

نشست اعضای دبیرخانه انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران با آیت الله صفایی بوشهری+تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با اعضای دبیرخانه انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران افزود:  توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه مهم ترین اولویت در عرصه گسترش فرهنگ استفاده از کتاب است و در این ارتباط باید در همه عرصه‌های اجتماع مانند مدارس، بیمارستان‌ها، ترمینال‌ها، ناوگان حمل و نقل مسافری عمومی زمینه کتاب خوانی فراهم شود.


وی افزود: با توجه به جایگاه استان بوشهر در امر کتاب‌ خوانی و معرفی شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران نیاز است کتابخانه‌های تخصصی در همه بخش‌های این استان راه اندازی شود. khabar71295 1


آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه هم اکنون کتابخانه‌های دیجیتال ایجاد شده در بوشهر با افق بین‌المللی راه اندازی شده است گفت: توسعه کتابخانه‌های دیجیتال در همه مناطق این استان و حمایت از نویسندگان ضروری است.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر ساخت کتابخانه در همه نقاط استان بوشهر بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های در زمینه کتاب خوانی، تجهیز کتابخانه‌های حقیقی و مجازی باید در دستور کار قرار بگیرد.


امام جمعه بوشهردرادامه گفت: در اجرای پیوست فرهنگی طرح‌های مختلف صنعتی، اداری، خدماتی و عمرانی گنجاندن ایجاد کتابخانه مهم است.


آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: استان بوشهر در همه زمینه‌های دارای جایگاهی ارزشمند است از این رو باید مدیریت جامع کتاب در این استان با نگاه به جایگاه والای آن به اجرا در آید.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در زمینه فن نویسندگی از همان دوران کودکی باید آموزش های لازم به دانش آموزان ارائه شود.


امام جمعه بوشهر ادامه داد: کتاب در نظام هدایتی انسان نقشی مهم و تاثیرگذار دارد و رشد و تعالی انسان در همه عرصه‌ها از آن سرچشمه گرفته و کتاب به نوعی بال از مبدا تا مقصد نهایی انسان است.


وی با بیان اینکه کتاب در زندگی بشر جایگاهی مهم دارد گفت: تالیف هر جلد کتاب که محصول سال‌ها تلاش، تحقیق و پژوهش است باعث ارزشمند شدن جایگاه کتاب شده است.


آیت الله صفایی بوشهری کتاب را عصاره حیات یک انسان نویسنده دانست و افزود: قیمت و ارزش کتاب بسیار بالاست و قیمت روی جلد کتاب تنها قیمت کاغذ و هزینه‌های جنبی آن است ولی قیمت و ارزش مطالب کتاب بسیار بالا و غیرقابل قیمت گذاری است.


بوشهر امسال در آیین پایانی سومین جشنواره پایتخت کتاب و روستاهای برتر دوستدار کتاب، به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

khabar71295 1

khabar71295 2

khabar71295 3

khabar71295 4

khabar71295 5

khabar71295 6

khabar71295 7

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com