News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استان بوشهر پایتخت مبارزات ضد استعمار در ایران شناخته می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، اظهار داشتند: استان بوشهر به دلیل داشتن تاریخ مبارزاتی 600 ساله با استعمار، پایتخت مبارزات ضد استعمار در ایران شناخته می شود.232969

ایشان اضافه کردند: این افتخار زمانی بیشتر به چشم می‌آید که در هیچ جای دنیا شما شهری پیدا نمی‌کنید که 600 سال در مقابل استعمار مقاومت کرده باشد و آخر هم پیروز یک میدان نابرابر شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: 600 سال پیش مردم استان بوشهر یک تنه در مقابل استعمار پرتغالی‌ها در ایران مقاومت کردند و پس از آن نیز چهار بار در مقابل انگلیس ایستادند تا خاک این کشور از استان بوشهر مورد توجه استعمار پیر قرار نگیرد.

ایشان ادامه داد: کنگره بین‌المللی دو قرن مقاومت استان بوشهر در مقابل استعمار امسال در حالی سومین سال خود را در روز 20 اسفندماه (امروز) برگزار می‌کند که این کنگره نقش ارزنده‌ای برای معرفی استکبارستیزی مردم استان بوشهر در مقابل بیگانگان دارد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: یکی از دغدغه‌های رهبری توجه به اقتصاد مقاومتی است که به رغم توصیه‌های فراوان، مردم آثار اقتصاد مقاومتی را در زندگی خود احساس نمی‌کنند .

ایشان تصریح کرد: با اجرای طرح‌های اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید، ایجاد اشتغال و از بین رفتن رکود در کنار کاهش تورم مواجه می‌شویم.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: این چیزی خوبی نیست که مردم آثار عینی و عملی اقتصاد مقاومتی را در جامعه نمی‌بینند که البته علت آن نبود یک طراحی مناسب و نداشتن مدیریت کارامد جهادی در جامعه است.

ایشان ادامه داد: هیچ دلیلی برای انجام نشدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط مسؤولان اجرایی کشور قابل قبول نیست و هر مسؤول در حوزه وظایفش باید شرایطی ایجاد کند که با ایجاد تولید و کاهش تورم و بیکاری در جامعه مواجه شویم تا مردم احساس خوبی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با انتقاد از مسؤولانی که رویه اشرافی‌گری در زندگی را پیش گرفته‌اند، ‌گفت: زندگی تجمل‌گرایی به شدت فضای زندگی بخشی از مدیران تازه به دوران رسیده را اشغال کرده که البته از چشم تیزبین مردم به دور نیست.

ایشان ادامه داد: در حالی که بهترین الگو برای ساده‌زیستی مسؤولان، زندگی امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای اسلام است که انقلابی و به شکل عادی در بین مردم زندگی کردند.

امام جمعه بوشهر  در خصوص آغاز اردو های راهیان نور در کشور بیان کرد: این اردو ها یک حرکت فرهنگی است و موجب گسترش فرهنگ های خوب در جامعه می شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در  نباید در آغازین روزهای سال جدید نیازمندان را فراهوش کنیم، بیان کرد: توجه به رفع نیازمندان موجب می شود که همگی با شادی و نشاط سال جدید را آغاز کنیم.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com