News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام نوروزی آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مناسبت آغاز سال 1396

 

بسم الله الرحمن الرحیم



«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَيِّدِنا وَ نَبِیِّنَا مُحَمَّد و آلِهِ الْمَعْصُومِينَ، سِیَّما بَقیة اللهِ فِی الأرَضین وَ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی أَعْدائِهِمْ أَجْمَعِینَ »

«إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِّأُولِی الْأَلْبَاب»

محضر مبارک مردم عزیز، گرانقدر و ولایتمدار استان دارالحماسه بوشهر سلام عرض می کنم. حلول سال جدید و عید نوروز را به همه شما تبریک و تهنیت عرض می نمایم. امیدوارم در سال جدید همه شما موفق، مؤید و مشمول دعای خیر آقا امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» باشید و سال برآورده شدن حاجات و سرافرازی همه شما عزیزان باشد.

عید طبیعت برای انسان درس عید انسانیت است. بهار پر از شکوفایی، زیبایی، عطر دل انگیز شکوفه هاست اما بعد از آن تابستان گرم، سپس پاییز برگ ریزان و زمستان سخت قرار دارد؛ اما پایان این گردش سخت، دوباره بهار است. این برای انسان درس است که در فراز و نشیب های زندگی سرانجام، بهار است.pn95 1

انسان در زندگی خود دچار فراز و نشیب های بسیاری می شود، سختی های بسیاری را تجربه می کند اما باید بداند که بهارِ آسایش نیز در پیش است. اگر انسان دچار بحران هایی در زندگی می شود نباید ناامید شود چرا که عید رسیدن به آمال ها و آرزو ها در پیش است؛ اساسا کلمه عید یعنی بازگشتن به زیبایی ها و آسایش ها.

انسان در زندگی گاهی دچار دوری از خدا و گناه می شود، این گردش ایام به ما می آموزد که همانطوری که عید طبیعت فرا می رسد انسان باید درس بیاموزد و به عید انسانیت برسد و دوباره به بهار بندگی خدا بازگردد. به همین جهت هست که عمر عزیز که ارزش بسیار بالایی دارد را باید گرامی بداریم و از گردش عمر استفاده کنیم و به طریق بندگی خدا و خدایی زندگی کردن قدم برداریم و به این درجه برسیم، چنانی که امیر مومنان «علیه السلام» فرمودند: «كُلُّ يَومٍ لا يُعصَى اللّه ُ فيهِ فَهُوَ یوم عِيدٌ ، هر روزی که در آن گناه نشود روز عید است».

استان عزیز بوشهر با مردمان بسیار عزیز، با فرهنگ و تاریخی باشکوه که مایه افتخار ایران و منطقه خلیج فارس بلکه اسلام هست، در عرصه پیشرفت و توسعه دارای شاخص هایی است که بسیاری از کشورها حتی آرزوی داشتن این مواهب و این همه امکانات را دارند. عرصه های دریایی با اقتصاد بالای کرانه ای، معادن نفت، گاز و صنایع گسترده پتروشیمی، وجود راکتور هسته ای که ان شاء الله به سه راکتور هسته ای خواهد رسید، شیلات گسترده، فضاهای کشاورزی بسیار پردرآمد، و از آن طرف راه ترانزیت جنوب به شمال و همچنین انسان ها و جوان های بسیار مستعد و کارآمد، می تواند به جایگاه بسیار بزرگی در پیشرفت دست پیدا کند اما متأسفانه هنوز قدم های بلندی برای این موضوع نیازمند هستیم.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، رکود، تورم و بیکاری از مشکلات فضای جغرافیای ماست و در استان بوشهر نیز مشاهده می شود که ان شاء الله با همت مسئولان و تمامی مردم، امید داریم در سال جدید تمامی جوانان استان به اشتغال پایدار دست پیدا کنند، تورم به سمت کاستی گام بردارد و رکود اقتصادی برطرف شود.

استان بوشهر می تواند یکی از استان هایی باشد که تمامی جوانانش مشغول به کار باشند و تورم و رکود اقتصادی وجود نداشته باشد که این نیازمند برنامه ریزی دانش بنیان و علمی و مدیریت اجرایی با تجربه و جهادی، و همکاری و وحدت از ناحیه همه به ویژه جوانان است.

در استان بوشهر توسعه مراکز فنی و حرفه ای، آموزش عالی، توجه به قشر فرهنگی و عزیزانی که در راه تحصیل هستند و تولید منابع انسانی کارآمد یک ضرورت است. برنامه ریزی فرهنگ دینی بر اساس شاخص های قرآن و عترت و توجه به مراکز دینی مثل مساجد، هیئات و مراکز قرآنی که الحمدلله اخیراً استان بوشهر در سطح ایران در رتبه های ممتازی قرار گرفته نیز یک ضرورت است.

خداوند ان شاء الله همه ما را موفق بدارد که در خدمت به نظام و استان عزیزمان کوشا باشیم و آرزوی بنده است که ان شاء الله، بوشهری ساخته شود که هر بوشهری به این فضا افتخار کند و خوشحال باشد که الحمدلله بوشهر به آن جایگاه ویژه خود دست پیدا کرده و در این راستا تمامی مسئولان باید خودشان را برای نظام و بوشهر و بوشهری ها هزینه کنند.

خداوند ان شاء الله همه شما را حفظ کند، سایه مقام معظم رهبری را بر سر ما مستدام بدارد، در ظهور آقا امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» تعجیل بفرماید و شهدا، امام شهدا و رفتگان همه شما را غریق رحمت واسعه خود بدارد.

من برای شما در سال جدید طول عمر، صحت، سلامت، موفقیت، سرافرازی، شادمانی و ان شاء الله برکت و رزق حلال از خداوند خواستار هستم و امید دارم در این سال همه شما به ویژه جوانان عزیز به آرزوهای خود دست پیدا کنید و موفق و مؤید باشید.

مجدداً حلول سال جدید را تبریک عرض می کنم و سالی خوب و خوش با تمامی نکاتی که آرزوی شماست را از خداوند برای شما مسألت دارم.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان

و امام جمعه بوشهر

pn95 1

pn95 2

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com