News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

عامل اصلی رکود، تورم و بیکاری عدم اعتماد به نیروهای درونی است + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار مسئولین و جمعی از کارکنان مؤسسه شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بخش عظیمی از مدیریت جهان آینده منوط به مدیریت دریاهاست، اظهار داشت: تمامی کشورهای جهان در طراحی نظم نوین جهان بر روی مدیریت دریاها طراحی ویژه کرده اند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: دریا برای آینده جهان و مدیریت آن تعیین کننده است و همیشه برای کشورها اهمیت فوق العاده داشته است.

ایشان ادامه داد: دریا اگر خوب مدیریت شود برای یک کشور فرصت است ولی اگر کشوری نتواند آن را مدیریت کند، دریا او را مدیریت خواهد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر تصریح نمود: الان بیشترین نرخ رشد تولید ناخالص کشورها از اقتصاد کرانه ای است که متأسفانه این نرخ در ایران بسیار پایین است.khabar240296 2

ایشان یکی از عوامل مهم در مدیریت دریاها را تولید محصولات و شناورهای دانش بنیان و استاندارد حمل و نقل دریایی دانسته و افزود: اگر ما در این رابطه خودکفا نباشیم قطعا یکی از عواملی که بیگانگان ما را در عرصه دریا مدیریت می کنند تحریم یا فروش این نوع شناورها به چندین برابر قیمت است که باعث نفوذ در سیستم دریایی ما خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: تاریخ تولید شناور دریایی در ایران به صدها سال قبل بر می گردد ولی متأسفانه سلسله رژیم های شاهنشاهی بخاطر اندیشه های ضعیف نتوانستند آن تمدن سابق ما را ادامه دهند و ما را به خارج وابسته کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نگاه تمدن سازی در ایران را احیاء کرد که ما خود می توانیم به خودکفایی در عرصه های مختلف برسیم، در محصولات توسعه و پیشرفت پیدا کنیم و سپس به مرجعیت برسیم.

ایشان ادامه داد: این کار با هدایت های امام راحل عظیم الشأن و سپس مقام معظم رهبری صورت گرفت و تحولات عظیمی در ساختار علم و دانش، فناوری و تبدیل علم به محصول در ایران ایجاد کرد که یکی از آن شاخص ها و مواردی که می شود به عنوان سمبل تولیدات دانش بنیان، خودکفایی و مرجعیت در این عرصه بیان کرد، مؤسسه شهید محلاتی در عرصه تولید شناورهای مدرن و استاندارد با ابتکارات ویژه است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: این نشان می هد که جوانان و متخصصین این مملکت می توانند با حداقل ها کارهای بزرگی انجام دهند مانند شناوری که اخیراً در این مؤسسه به آب انداخته شد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر اظهار داشت: برخی فکر می کنند که ایران و ایرانی باید نگاهش به بیرون از مرزها باشد اما شما نشان دادید که این اندیشه و جریان سیاسی و فکری، غلط است.

ایشان تصریح نمود: انسان های متخصص، مسلمان و انقلابی ایران می توانند هم علم آن را تولید کنند، هم تبدیل به محصولات دانش بنیان کنند و هم ایران را به خودکفایی سپس مرجعیت در جهان برسانند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: شما در مؤسسه شهید محلاتی فعل "ما می توانیم" را صرف کردید و برای همگان به اثبات رساندید که ما می توانیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر ادامه داد: مؤسسه شهید محلاتی الگویی است برای همه ایران که می توان کارهای بزرگ را بدون اتکاء به جهان بیگانه انجام داد.

ایشان گفت: ما در کشور کارهای بسیار بزرگی می توانیم انجام دهیم و شما عملاً این را در صحنه نشان دادید و افرادی که غیر از این فکر می کنند باید به خود بیایند.

آیت الله صفایی بوشهری تأکید نمود: عامل اصلی رکود، بیکاری و تورم در کشور، عدم اعتماد به نیروهای درونی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر افزود: اگر ما این روحیه را داشته باشیم قطعا جوانان ما حماسه می آفرینند چنانچه در دانش هسته ای و هوا فضا اینکار را انجام دادند.

ایشان اظهار داشت: کسانی که می گویند جوانان ایرانی نمی توانند، اشکال در عدم توان مدیریت خودشان است نه در ظرفیت ها و قابلیت ها و توان جوان ایرانی.

khabar240296 2

khabar240296 1

khabar240296 3

khabar240296 4

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com