News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

در ساختار قوانین انتخابات باید تصحیحاتی صورت گیرد + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز به مناسبت سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، سرپرستان دفاتر نمایندگی شورای نگهبان شهرستان‌ها و مسئولین و کارکنان دفتر شورای نگهبان استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.khabar270496 3

آیت الله صفایی بوشهری در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان و شهدای این نهاد، اظهار داشت: نهاد شورای نگهبان همانطور که از اسم آن پیداست پاسدار حریم مشروعیت نظام و قانونمندی تمامی امور در عرصه تقنین و مدیریت اجرایی کلان است.

ایشان در ادامه افزود: شورای نگهبان حافظ اسلامیت، جمهوریت، قانونمندی، ولایتمداری و سلامت در عرصه های حساس انتخاباتی و تقنین است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شورای نگهبان عامل صیانت در عرصه های مختلف نظام است، تأکید نمود: یکی از مهمترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان است.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین بیان داشت: شورای نگهبان در عرصه سیاسی، مبدأ و در عرصه تقنین، مقصد است.

ایشان در ادامه با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات فرمودند، گفت: در ساختار قوانین انتخابات باید تصحیحاتی صورت گیرد که بار کاری شورای نگهبان کاسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مراعات قانون در ایام انتخابات، تأکید نمود: مراعات قوانین از ناحیه همگان از جمله مجریان، ناظرین، نمایندگان کاندیداها و خود کاندیداها الزامی است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: متأسفانه برخی مواقع این امور مراعات نمی شود که ضروری است همان چیزی که قانون می گوید انجام شود و در صورت عدم مراعات، برخورد جدی بازدارنده صورت گیرد.

ایشان در همین رابطه تأکید نمود: در صورت تخلف انتخاباتی، باید در اسرع وقت بررسی و برخورد قانونی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اهمیت دوره های آموزشی جهت کارکنان این نهاد در استان ها، گفت: لازم است در دفاتر شورای نگهبان در استان ها، به طور مداوم آموزش های بروز جهت کارکنان و همچنین نیروهای جدید داده شوند که در صورت تغییر در ساختار، افراد جدید جایگزین شوند.

khabar270496 1

khabar270496 2

khabar270496 3

khabar270496 4

khabar270496 5

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com