News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

داشتن خروجی فرهنگی در جشن های غدیر یک اصل است / چهره شهرها رنگ غدیر بگیرد + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در آستانه عید غدیر و دهه امامت و ولایت، مسئولین بنیاد بین المللی غدیر و جمعی از مسولین فرهنگی دستگاه های اجرایی استان بوشهر، جهت برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های این دهه، نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار کردند.

آیت الله صفایی بوشهری در این نشست اظهار داشت: عید غدیر یک ویژگی فوق العاده دارد و آن این است که حرف آخر تمامی جریانات تاریخی و دینی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: برخی جریانات زندگی انسان در طول تاریخ، مقدمه هستند و آن چیزی که خیلی مهم است، حرف آخر است.khabar2800596 3

ایشان بیان داشت: تمامی ادیان به اسلام، تمامی کتب به قرآن و تمامی انبیاء به پیامبر گرامی اسلام (ص) ختم شدند و تمامی حرف آخر اسلام و قرآن و پیامبر، غدیر است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: خیلی ها می خواستند این حرف آخر را حذف یا تحریف کنند که بتوانند بهره برداری از آن کنند اما چون خداوند می خواهد دین خود را حفظ کند، نگذاشته که واقعه غدیر و این حرف آخر از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه گفت: پاسداشت عید غدیر، پاسداشت تمامی ادیان الهی، کتب آسمانی و پیامبران و حفظِ خط هدایت نهایی تاریخ است.

ایشان با بیان اینکه توجه به عید غدیر که عید الله اکبر است یک کار استراتژیک، بنیادین و اساسی است، افزود: توجه، اعتلاء و ترویج فرهنگ غدیر، احیاء صراط مستقیم، احیاء ادیان الهی و نجات و کمال انسان است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه غدیر خط هدایت است، گفت: ما باید غدیر را به عنوان خط هدایت الهی معرفی کنیم و تمامی برنامه ریزی و نگاه ما باید به این سمت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به برنامه ها و جشن های این عید و دهه امامت و ولایت، خاطر نشان کرد: محصول جشن هایی که در ایام عید غدیر برگزار می گردد باید ایمان به غدیر باشد.

ایشان تأکید نمود: محتوا گرایی و داشتن خروجی فرهنگی در برنامه های مرتبط با غدیر، باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه برنامه ها و جشن های عید غدیر باید جاذبه داشته باشد و این جاذبه ها باید در راستای تحقق آن هدف باشد، گفت: متاسفانه در برخی جاها رسم شده که بخاطر اینکه جاذبه ایجاد کنند، برنامه هایی متضاد با محتوا اجرا می کنند که این درست نیست.

ایشان اطعام عمومی و علنی در عید غدیر را بسیار مهم دانسته، و اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در عید غدیر در استان به ویژه شهر بوشهر برگزار می شود اطعام و پخت به صورت علنی است که ستاد بازسازی عتبات عالیات متولی این کار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان، با بیان اینکه آذین بندی شهرها در دهه امامت ولایت باعث ایجاد روحیه نشاط و شادمانی می شود، تأکید نمود: چهره شهرها باید در دهه امامت و ولایت، رنگ غدیر بگیرد.

khabar2800596 1

khabar2800596 2

khabar2800596 3

khabar2800596 4

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com