News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

اساس ساختار حیات انسان، اندیشه و تفکر است + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر که به عنوان میهمان ویژه در جمع اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با محوریت نقش فرهنگی امام رضا «علیه السلام» در جهانی شدن اسلام در شهر مقدس مشهد حضور یافته بود، با ابراز خرسندی از حضور در جمع اصحاب دانش، اظهار کرد: اگر انسانی بر اساس مذهب زندگی می کند به واسطه اعتقادی است که به مذهب دارد و در مقابل، اگر در نگاه، فکر و اندیشه سکولار زندگی می کند، به خاطر اندیشه اوست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه در قرآن کریم و در تمام کتب آسمانی تنها راه نجات و کمال انسان دینداری معرفی شده است، خاطرنشان کرد: با نگاه به تاریخ این مهم کشف شده که دینداری راه نجات و عنصر کمال انسان است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دینداری به دو بخش اعتقاد و عمل تقسیم می شود، تشریح کرد: عمل کردن، خود دو شاخه اصلی داشته که نخست، رفتارهای خارجی و دوم، رفتارهای باطنی است.

ایشان با بیان اینکه رفتارهای باطنی با عنوان اخلاق مطرح است، گفت: اگر اخلاق و رفتار انسان بااعتقاد در فضای دینی باشد طریق نجات و صراط کمال را طی می کند و محصول آن، ایمان، ایمان اعتقادی، تقوای رفتاری و اخلاق صفاتی است.

امام جمعه بوشهر انسان را فرزند اندیشه و تفکر خویش دانست و با بیان اینکه اساس ساختار حیات انسان اندیشه و تفکر است، عنوان کرد: انسان آن گونه‌ای زندگی می‌کند که می‌اندیشد، اعتقاد دارد و عمل می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه اسلام صراط نجات انسانها را واضح و روشن ارایه کرده است، تشریح کرد: خداوند به طور مشخص راه های نجات انسان را در کتاب آسمانی قرآن نشان داده است و حتی در تورات و انجیل از شریعت اسلام به عنوان دین خاتم و ختم ادیان اسم برده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در تاریخ، ادیان یهود 71 فرقه، مسیحیت 72 فرقه و مسلمین 73 فرقه شده اند، اظهار کرد: این فرقه ها و انشعابات پس از وفات پیامبران و برای گمراهی مومنان به وجود آمده اند.

ایشان افزود: در اسلام، اسلامی‌بودن کامل یک شاخص و معیار و میزان دارد که نشان می دهد اسلامی‌بودن جامع در کدام است و آن طریق صحیح، طریق امام رضا «علیه السلام» است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان حدیثی از امام رضا «علیه السلام» که فرمودند: «اگر کسی در حوزه ایمان زندگی کند از عذاب الهی مصون است» اظهار کرد: امام رضا «علیه السلام» شاخص است برای اینکه انسان در مسیر صحیح حرکت کند باید سیره ایشان را در زندگی خود برگزیند.

khabar966969 2

khabar966969 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com