News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

مساجد قلب جامعه اسلامی هستند / دشمن در مرحله اول تقابل، مساجد را ویران می‌کند + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در افتتاحیه دهمین دوره آموزشی - فرهنگی اندیشه آسمانی که عصر یکشنبه (5 شهریور ماه) در محل تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: شعار دهمین دوره آموزشی _فرهنگی اندیشه آسمانی، آیه ١٨سوره توبه بوده، که براساس این آیه عمران مساجد دارای دو بعد عمران فیزیکی و عمران تبلیغی بصیرتی است.khabarmash96 6

ایشان ادامه داد: عمران فیزیکی یعنی ساخت، تعمیر و نوسازی مساجد، که این مسئله مقدمه‌ای برای عمران تبلیغی و معرفتی است.

نماینده ولی فقیه بوشهر بیان کرد: عمران تبلیغی دارای دو بخش است، اولین آن تبلیغ معرفتی و ارائه مطالب و محتوا و دیگری تبلیغات روشی با مدل ارائه مختلف است.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: زمانی که به هندسه یک مسجد توجه می‌کنیم، درمی‌یابیم که دارای ابعاد ثلاثه بوده و قاعده آن عمران فیزیکی است و دو ضلع رو به صعود آن عمران تبلیغی و عمران روش مدلی است.

ایشان متذکر شد: مسجد تراز اسلام، مسجدی است که دارای فیزیک مناسب و محتوا تبلیغی کارآمد و مؤثر باشد، هر کدام از اضلاع مسجد، بسیار به کار فکری و ارزشی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه  در بوشهر یادآور شد: خداوند در آیه ١٨سوره توبه کلمه"انما" می‌آورد، "انما" یعنی تردید به خود راه ندهید و بدانید تنها همین افراد هستند که مساجد الهی را آباد و حیات بخش می‌کنند، هم حیات فیزیکی و هم حیات تبلیغی مدلی ایجاد می‌کنند، افرادی هستند که به خدا ایمان دارند، خود نماز می‌خوانند، فضا را برای برپا داشتن نماز دیگران، فراهم می‌کنند، از خود عبور می‌کنند، به دیگران می‌پردازند و تنها از خدا می‌ترسند.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: یکی از معارف قرآنی ترکیب جملات و کلمات در کنار یکدیگر است.

ایشان اشاره کرد: عمران مساجد تنها توسط افرادی صورت می‌گیرد که به خداوند و آخرت ایمان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه اگر انسان افق دیدش در دنیا باشد، دنیایی می‌اندیشد و دنیایی عمل می‌کند، عنوان کرد: ارزش هر انسان به افق دیدش است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: آیه ١٨سوره توبه نشانگر آن است که فرد شخصیت خود را در برابر خدا می‌بیند و افق دیدش فرا دنیایی می‌شود.

ایشان متذکر شد: این آیه نشان می‌دهد که عمران مساجد تنها به ساخت فیزیکی نیست بلکه به حیات بخشی و مدل معرفتی آن است، تنها کسانی می‌توانند این عمران را به انجام برسانند که دارای شخصیت دنیایی با نگاهی فرا دنیایی باشد و اهل عبادت بوده و فضا را برای عبادت دیگران فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر یادآور شد: وسوسه‌های شیطان فرد را از آبادانی مساجد باز می‌دارد و سبب می‌شود فرد آرام آرام به سمت امورات دنیایی برود و خود را از عمران فیزیکی مساجد کنار بکشد، آن زمان است که افسران و عوامل عمرانی بخش مساجد دچار سکته می‌شوند و جامعه دچاربحران فرهنگی می‌شود، تنها کسانی می‌توانند از تین بحران فرهنگی رهایی یابند که استقامت بورزند و از هیچ چیز هراسی ندارند.

آیت الله صفایی بوشهری افرادی که توانایی عمران و آبادانی مساجد دارند را دارای پنج ویژگی ایمان به خدا، اهل تفکر، فرادنیایی، اهل عبادت، عبور از خود، دارای شخصیت مقاوم و نترس دانست و ادامه داد: امیدوارم خادمین مساجد بتوانند جزو این افراد باشند.

ایشان افزود: هدایت انسان دو گونه است، یکی هدایت ابتدایی که همه ما آن را مطالعه می‌کنیم و درمی‌یابیم و دیگری هدایت انتهایی بوده که بعد از هدایت مجاهدانه قرار دارد، هدایت ابتدایی، عمومی و هدایت انتهایی، هدایت اختصاصی است و مختص مجاهدان در راه خدا می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: جهان در حال تحول عظیمی است، دشمن در مقابل مدل آسمانی و الهی گذشته از دشمنی تقابلی از مدل تعارضی استفاده می‌کند و در مرحله اول عمران فیزیکی مساجد تراز اسلام را نشانه می‌رود و مساجد را ویران می‌کند، با توجه به اینکه مساجد قلب جامعه هستند در تلاش است تا این قلب را از جامعه بگیرد. 

khabarmash96 1

khabarmash96 5

khabarmash96 6

khabarmash96 2

khabarmash96 7

khabarmash96 4

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com