News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ولایت‌مداری و پژوهش از شاخصه‌های حوزه‌های علمیه استان بوشهر است

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهید حجت‌الاسلام ابوتراب عاشورای از شهدای مبارزه با طاغوت اظهار داشت: روحانیت ریشه در مکتب اهل بیت(ع) دارد و خداوند متعال، اهل بیت(ع) را کلمه طیبه معرفی می‌کند به‌گونه‌ای که همچون شجره طیبه‌ای است که ریشه در عرش دارد و شاخ و برگ آنها در اسلام سایه افکنده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، روحانیت را یک نهاد مقدس دانست و تصریح کرد: بر اساس مستندات ائمه اطهار(ع) اگر روحانیت در جامعه نبود، جامعه گرفتار انحرافات، ابتذال و شیطان می‌شود ولی روحانیون سکان قلوب جامعه را در دست دارد و آنرا به ساحل نجات می‌رساند.

ایشان، با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه وجود علما و روحانیون دارای افتخارات در ادوار مختلف تاریخ است گفت: در استان بوشهر علمایی در طول تاریخ فعالیت داشته‌اند که در علوم و معارف اسلامی تحصیل کرده‌اند و در تبلیغ دین نقش مهم و تاثیرگذاری داشته‌اند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مبارزه ضد استبدادی و ضد استعماری نقش آفرین است خاطر نشان کرد: در عرصه ضد استعماری و ضد استبدادی استان بوشهر دارای عالمان مهمی بود که علامه بلادی عالمی بزرگوار و خورشید بی فروغ درعرصه علم، هدایت مردم، دین، مبارزه ضد استبدادی و ضد استعماری بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر قدردانی از بزرگان و علمای دین گفت: بزرگداشت افراد شاخص استان پاسداشت و نگهداری از هدف، راه و مسیر تعالی است که آنها دنبال کرده‌اند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه روحانیت در استان بوشهر در ادوار مختلف خوش درخشیده است گفت: طلاب و روحانیون در حوزه‌های علمیه استان بوشهر دارای شاخص‌های انقلابی‌بودن، ولایت‌مداری و پژوهشی هستند.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com