News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

کالای ملوانی باید ساماندهی رسمی شود/ حقوق ملوان ها مراعات شود + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و جمعی از مسئولین استانی، نشستی با موضوع بررسی و حل مشکل کالای ملوانی و ته لنجی برگزار گردید.

آیت الله صفایی بوشهری در این نشست اظهار داشت: بحث کالای ملوانی از دیرباز در استان بوشهر به عنوان یک موضوع مهم مطرح بوده و معیشت یک سوم مردم استان به طور مستقیم و غیر مستقیم منوط به این مسئله است.

ایشان افزود: عدم سامان دهی، نظارت و مدیریت در این عرصه باعث شده که هم مردم و کسانی که با این مسئله در ارتباط هستند و هم مسئولین دچار مشکل شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سامان دهی ته لنجی در استان بوشهر یک ضرورت است، گفت: ان‌شاءالله این مسئله به نحو صحیح، ثابت و مستمر حل شود که هم مردم منتفع شوند و هم دولت نظارت عالیه ای بر روی این موضوع داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: ماهیت کالای ملوانی، قاچاق نیست چون از مبادی رسمی وارد می شود اما عدم نظارت در ورود این کالاها، باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

ایشان با بیان اینکه عدم ساماندهی کالای ته لنجی موجب ایجاد مشکل جدی برای مردم و مسئولین شده، اظهار داشت: قانونی که اخیراً در رابطه با کالای ته لنجی وضع و ابلاغ شده، حسب کارشناسی صورت گرفته در استان، مورد مقبولیت جامعه هدف قرار نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: در پروسه های اجتماعی که مخصوصاً با اقتصاد در ارتباط است خیلی کار باید با دقت، مواظبت و در یک روند دراز مدت انجام گیرد وگرنه با یک شوک اجتماعی، یک بحران اجتماعی رخ می دهد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در این ارتباط باید سیاست های راهبردی تدبیر شوند که در وهله اول، مردم به کار و زندگی خود بپردازند و مرتبه دوم با ایجاد زیرساخت ها و شغل های جایگزین، آرام آرام پدیده اقتصاد مقاومتی به شکل صحیح محقق شود.

ایشان با تأکید بر اینکه کالای ملوانی باید ساماندهی رسمی شود، تصریح نمود: پیشنهاد می کنم یک کارگروه تنظیم در رابطه با کالای ته لنجی با نگاه خدمت به مردم و نگاه مقام معظم رهبری در استانداری تشکیل شود و این کارگروه، عوامل را در یک بستر صحیح و آرام حرکت دهد که هم مردم منتفع شوند و هم دولت نظارت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت ملوانان، اظهار داشت: حقوق ملوان ها باید مراعات شود و سود کالای ته لنجی تنها به جیب سرمایه دارها نرود.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیان داشت: در بحث کالای ملوانی باید تدبیری اندیشیده شود که کالای مورد نیاز کشور وارد شود و از ورود کالایی که مشابه آن در کشور تولید می شود جلوگیری به عمل آید.

khabar170996 5

khabar170996 6

khabar170996 8

khabar170996 7

khabar170996 9

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com