News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

با برنامه ریزی پرجاذبه معرفتی ارزش نماز به جامعه معرفی شود + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز دوشنبه (20 آذر) آیت الله صفایی بوشهری در دیدار اعضای شورای اقامه نماز استان بوشهر و اعضای ستاد برگزاری اجلاس استانی نماز، ضمن تشکر از زحمات تلاشگران عرصه اقامه نماز در مراکز اداری و عمومی، با بیان اینکه نماز پیوند نورانی انسان با خداست، اظهار داشت: ستاد اقامه نماز ستاد اقامه عمود دین و خیمه اسلام است که زندگی دنیایی مردم را با نماز به عرش و خدا متصل می کند.

khabar190996 6

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزود: ستاد اقامه نماز یعنی ستادی که انسان را از دنیا گرایی، نجات و به سمت خداباوری و خداگرایی جهت می دهد.

ایشان تصریح نمود: دنیا دارای جاذبه های بسیاری است که انسان را در باتلاق متعفن خود مدفون و از نگاه توحیدی جدا و به نگاه شرک، کفر، نفاق و افتادن در دام ظواهر دنیا گرفتار کند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: نماز ریسمان محکم نجات انسان از سقوط در باتلاق دنیاگرایی و ابتذال است به همین خاطر خداوند مهمترین و کثیرترین عبادت خود را نماز قرار داده است.

ایشان افزود: نماز تنها یک گفته و دعا نیست بلکه مدرسه ای است که انسان در پرتو آن می تواند دارای یک شخصیت الهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ستاد اقامه نماز مسئولیت بسیار سنگینی دارد، گفت: مسئله ستاد اقامه نماز، نجات بشریت و تصدی کمال انسان است چون متصدی مهمترین عبادت الهی است.

آیت الله صفایی بوشهری تأکید نمود: ستاد اقامه نماز باید با یک برنامه ریزی بسیار پرجاذبه معرفتی، هم ارزش نماز را به جامعه معرفی کند و هم در یک فضای بسیار الهی، دیگران را به اقامه نماز دعوت کند.

ایشان نماز را واجبی نجات آفرین و کمال بخش دانسته و بیان داشت: با توجه اهمیت فریضه نماز، دشمنان اسلام و بشریت تلاش می کنند که این فریضه کم رنگ شود و در جامعه و زندگی بشریت مؤثر نباشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: ضروری است ستاد اقامه نماز با یک برنامه ریزی دقیق جلوی آسیب هایی که جبهه ضد دین در زمینه نماز ایجاد می کند را بگیرد و از آن طرف جاذبه ای پرمعرفت ایجاد کند که در یک فضایی پر از اختیار و آزادی، جامعه و افرادی که شما متکفل کار آنها هستید را به سمت نماز سوق دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نماز به عنوان یک نعمت الهی را گرامی بداریم، افزود: در زمینه نماز در ادارات و نهادها تنها به ابلاغیه و تقاضا بسنده نشود بلکه در این زمینه برنامه ریزی و پروژه داشته باشید.

ایشان ادامه داد: الحمدالله در سال های اخیر فضای نماز در مساجد خیلی بهتر شده و طبق گزارشات در ادارات نیز وضعیت مناسبی است و در تمامی آنها نماز جماعت اقامه می گردد اما هنوز با نگاه آرمانی و ایده آل فاصله داریم.

لازم به ذکر است که اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» روز چهارشنبه 22 آذر ماه در بوشهر برگزار می گردد.

khabar190996 1

khabar190996 2

khabar190996 4

khabar190996 5

khabar190996 6

khabar190996 7

khabar190996 8

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com