News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

200 مرکز معارف اسلامی در استان بوشهر ایجاد خواهد شد + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز یکشنبه (26 آذر ماه) با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مرکز معارف اسلامی نور الهدی عالیشهر وابسته به حوزه علمیه خواهران افتتاح گردید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسمی که به همین مناسبت در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد برگزار شد، نقش بانوان در سبک زندگی اسلامی ایرانی را بسیار بالا دانسته و اظهار داشت: خانه مانند دایره ای است که مرکز آن یک بانو به نام مادر یا همسر قرار دارد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: بخش عظیمی از جامعه زنان هستند و بخش دیگر نیز که مردان هستند متأثر از قشر زنان هستند به همین خاطر جهان استکبار به این نتیجه رسیده اند که تهاجمی گسترده و ریشه ای در جهت انحراف، تحریف، تحقیر و تخفیف شخصیت زنان انجام دهند.

ایشان ادامه داد: در جهان استکبار و غرب به زنان به عنوان یک کالا و شیء در جهت مدیریت استکباری افکار اجتماعی و به دست گیری قدرت و چپاول ثروت نگریسته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نقش زن در اسلام را بسیار مهم عنوان نموده و افزود: زن واسطه فیض آفرینش انسان است و نگاه اسلام به مقوله زن یک نگاه کریمانه است.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح نمود: اسلام بر روی دفاع فرهنگی در جامعه و حفظ حریم و کرامت زنان توجه فوق العاده ای دارد.

ایشان افزود: فهم معارف اسلامی، ارتقاء سطح فرهنگ اسلامی بانوان و دفاع مقدس از حریم بانوان در شرایط کنونی یک ضرورت است که حوزه های علمیه بانوان متصدی اولیه این کار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر با توجه به این معنا در سند چشم انداز حوزه علمیه خواهران، 12 حوزه علمیه خواهران یعنی در هر شهرستان یک حوزه ساخته خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: به دنبال این هستیم که هر مدرسه با توجه به استعداد و ظرفیت منطقه خود، مراکز معارفی و دوره های اقماری نیز ایجاد کند.

ایشان با بیان اینکه در حاضر 90 مرکز معارفی در استان بوشهر وجود دارد، افزود: در سند چشم انداز حوزوی استان بوشهر در افق 1404، تعداد مراکز معارفی به 200 مرکز در سطح استان خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: ایجاد مراکز معارفی باعث می شود که زنان و دختران ما به معارف اسلامی آشنا شوند و خودشان یک مبلغ دین در خانواده خود باشند.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: با وجود تهاجم گسترده فرهنگی جهان استکبار، بسیاری از خانواده ها نگران تربیت فرزندان خود هستند اما اگر خانواده بنیان مستحکمی داشته باشد این تهاجم فرهنگی اثر نخواهد کرد.

برای دیدن کامل گزارش تصویری اینجا کلیک نمائید

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com