News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

تاریخ دشتستان مظلوم واقع شده است / بزرگی تاریخ دشتستان به مردم ارائه شود + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز دوشنبه (18 دی ماه) اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس با عنوان «به شهادت سکوت» با آیت الله صفایی بوشهری دیدار نمودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست با بیان اینکه تاریخ هر قوم شناسنامه آن قوم است، اظهار داشت: اگر این شناسنامه مخدوش شود یا از بین رود، این قوم جایگاهی در فضای آماری جهان برای اظهار وجود نخواهد داشت.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: دشتستان یک منطقه فوق العاده مهم، تاریخی و اثرگذار در ایران به ویژه جنوب ایران است اما متأسفانه تاریخ باشکوه این منطقه به جهت عواملی، مسکوت و مخفی مانده و ارائه نشده است.

ایشان با بیان اینکه واکاوی تاریخ یک قوم، هویت بخشی به نسل کنونی و آینده است، گفت: منطقه دشتستان و تاریخ آن یک گنج غیرمکشوفی است که مظلوم واقع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دشتستان از جهت استراتژیک قلعه استان بوشهر است، افزود: بزرگی تاریخ دشتستان باید بهره برداری شود و به مردم به خصوص جوانان عرضه گردد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: دشتستان عالمان، سرداران، مردان و زنان بزرگی داشته و دارد و این عظمتِ تاریخ دشتستان است.

ایشان در ادامه تصریح نمود: باید درب گنج تاریخ خود که هویت تاریخی ماست را برای مردم به ویژه جوانان استان باز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، اطلاع رسانی این همایش را بسیار مهم دانسته و گفت: در این همایش بیش از آنی که کار هویت یابی شود باید آن را به صورت نهادینه اطلاع رسانی کنید که جامعه متوجه این تاریخ شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه این همایش می تواند آثار بسیار زیادی داشته باشد، اظهار داشت: یکی از آثار و برکات این همایش، می تواند طراحی و تنظیم سند چشم انداز توسعه دشتستان باشد.

لازم به ذکر است که کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس با عنوان «به شهادت سکوت»، طی روزهای 28 و 29 دی ماه در کاروانسرای مشیرالملک برازجان برگزار می گردد.

khabar181096 1

khabar181096 2

khabar181096 3

khabar181096 4

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com