News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

واکنش نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر به صحبت‌های رئیس جمهور درباره جواز نقد پیامبر (ص) و امام زمان(عج)

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر و استاد دروس عالی حوزه علمیه در واکنش به اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره وارد بودن انتقاد به پیامبر(ص) و امام زمان(عج) گفت: این مطلبی که رئیس جمهور بیان کردند بسیار جای تأمل و تأسف است.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رئیس جمهور به جواز نقد پیامبر و معصومین و حضرت بقیة الله الاعظم «روحی فداه» حکم کرده، اظهار داشت: این کلام با هر انگیزه ای که باشد و بر اساس هر نوع اشتباه اعتقادی و یا بازی‌های سیاسی که باشد اشکال دارد، قابل توجیه نیست و قطعاً صاحب القول به اهداف مورد نظر خود نخواهد رسید.


کلام، رفتار و تقریر معصوم، حجت است
ایشان با بیان اینکه کلام، رفتار و تقریر معصوم، حجت است، تصریح نمود: در تمام کتب اصول از اصول مقدماتی تا اصول عالی، با ادله‌ی محکم اثبات شده که سنت معصوم حجت است.
آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در کتب اعتقادی نیز مطرح شده که سخن، رفتار و تقریر معصوم حجت است، به همین جهت است که یکی از ادله‌ی استنباط و یکی از مبانی فهم دین در کنار قرآن، سنت معصوم است.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اینکه انسان بیاید و به کلام فردی که به هر عنوان در مقابل رسول خدا «صلی الله علیه و آله و سلم» قرار گرفته، تمسک کند و بگوید در مقابل پیامبر نیز در آن زمان انتقاد صورت می گرفته پس انتقاد از پیامبر جایز است، اشتباه است.


ایشان ادامه داد: در آن زمان در مقابل پیامبر جنگ نیز صورت می گرفته، آیا کسانی که در مقابل پیامبر به محاربه برخواستند کلام و رفتار آنها حجت است؟!
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به جایگاه والای پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم»، افزود: در قرآن هست «ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»، این قدر پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم» عظیم الشأن است که در آیه شریفه می‌فرماید «لا تَرْفَعُوا أَصْواتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ » صدایتان را بلندتر از کلام ایشان نکنید.


بهتر است ریاست قوه مجریه کشور به حل مشکل مردم و وعده هایش بپردازد
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: آیه «قُل ان كنتم تُحبّون اللهَ فاتّبعونی یُحببكمُ اللهُ» در قرآن هست به این معنی که اگر کسی ادعا می کند خدا را دوست دارد و تابعیت پیامبر کند، آن وقت محبوب خدا می شود.


ایشان با بیان اینکه حریم پیامبر(ص) و ساحت مقدس امام زمان(عج) از این چنین سخنان و اندیشه‌هایی، مبری است، افزود: این چه نوع استدلال و کلامی است؟ بهتر این است که ریاست قوه مجریه کشور به حل مشکلات مردم و به همان اموری که     وعده داده‌ بپردازند.


با این روش راه به جایی نخواهید برد
آیت الله صفایی بوشهری تصریح نمود: رئیس جمهور بهتر است به وظیفه اصلی خود طبق قانون اساسی بپردازد و مشکل مردم، امور اقتصاد، بیکاری، گرانی‌ها و مشکلات اجتماعی را درست کرده و به سرانجام برساند.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این روش رئیس جمهور را    ه به جایی نخواهد برد، اظهار داشت: اینکه به خاطر برخی امور نفسانی، پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و ساحت مقدس امام زمان (عج) را وارد صحنه معادلات و محاسبات سیاسی کردن و برای برخی از اهداف، آن‌ها را قابل نقد دانستن، روش غلطی است و صحیح نیست.


این مبانی و حرف‌های رئیس جمهور قابل توجیه نیست
ایشان در ادامه گفت: پیامبر برای هدایت مردم مبعوث شده اما برخی از مخالفین، معاندین و غافلین،     مقابل پیامبر اعتراض و انتقاد می‌کردند، آیا فعل و کلام آن‌ها، حجت بوده و انتقاد بر پیامبر جایز است؟ اما کلام خدا که می‌فرماید این کار را نکنید، حجت نیست؟


آیت الله صفایی بوشهری افزود: این مبانی و این حرف‌ها قابل توجیه نیست و توصیه می کنیم که این کار را ترک کنند و به خدمت مردم و رفع مشکلات آنها ‌بپردازند.
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: یک دوره ریاست جمهوری و اندکی نیز از دوره دوم ایشان گذشته، بهتر است به خدمت به مردم بپردازید.


همان‌هایی که به شما رأی داده‌اند نیز به این نوع اندیشه و سخنان اعتراض دارند
ایشان افزود: در هر خانه چند نفر بیکار نشسته و مشکلات اقتصادی نیز فراوان است، بهتر است به ‌اقتصاد مقاومتی و رفع مشکل مردم بپردازید، مقام معظم رهبری نیز با تمام وجود راهنمایی می‌کند.


آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: این حرف‌ها مشخص است که با چه انگیزه‌ و اهدافی است، ولی بدانید که با این روش راه به جایی نخواهید برد.
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه همان‌هایی که به شما رأی داده‌اند نیز از این نوع فکر، اندیشه و سخنان فاصله و اعتراض دارند، افزود: راه صحیح، خدمت به مردم، احترام به آنها و خدمتگذاری به این مردم عزیز است.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com