News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

22 بهمن امسال به استکبار نشان دهیم هنوز انقلابی هستیم و تا جان داریم پای انقلاب می مانیم/ مبارزه با فساد نیاز به مدیریتی نوین و جهادی دارد

خطبه اول

در خطبه اول بنا بر این گذاشته ایم که از راه خدا سخن بگوییم، سبک زندگی اسلامی که سفارش اکید قرآن و سیره ی مستمر خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

یکی از آموزه های سبک زندگی اسلامی خدمت به خانواده ، محیط پیرامونی و جامعه ی اسلامی است به همین خاطر یکی از مهمترین سفارش های اسلام داشتن روحیه ی خدمت و کمک به دیگران است.

حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) می فرمایند:«  أحَبُّ عِبادِ اللّه  إلَى اللّه أنفَعُهُم لِعِبادِهِ ، وأقوَمُهُم بِحَقِّهِ» محبوبترین بندگان خدا نزد خداوند متعال کسی است که نافع ترین شخص است برای مردم، خدمتگزارترین فرد است برای مردم و شخصی است که نسبت به حقوق مردم با دقت تمام مراعات می کند و ادای حقوق مردم به جای می آورد.

کسی که نافع است برای مردم، خدمتگزار است برای مردم، این مردم می تواند خانواده خود باشد، خویشان خود باشد، همسایگان، مردم محل و شهر و کشور خود باشد و حتی می تواند یک مسلمان نافع و خدمتگزار برای کسی باشد که خارج از حوزه ی اسلام و خانواده و محیط پیرامونی است، دستش را به سوی جامعه ی اسلامی و به سوی یک مسلمان دراز کرده است.

بنابراین داشتن روحیه و رویه ی خدمت یکی از ارکان زندگی اسلامی است، به ویژه برای مسئولان که کارگزاران یک نظام اسلامی هستند، خدمتگزاری به مردم وظیفه ی آن ها است.

بنابراین ادای این وظیفه هم موجب خدمت به مردم است، هم موجب ادای وظیفه است، هم نزد خدا انسان محبوب می شود.

خدمت شوهر به همسر و خانواده خود موجب محبوبیت این شوهر می شود، همسر خدمت به شوهر و فرزندان کند محبوب خدا می شود، فرزندان نسبت به پدرو مادر خدمتگزار باشند محبوب خدا می شوند.این همان مصداق « رُحَمآءُ بَینَهُم‌».

 انسان مسلمان خانه اش خانه مهربانی است. محیطی که در ان کار می کند، زندگی می کند محیط مهربانی و خدمت است، جامعه ی او جامعه ی خدمتگزاری به هم هستند. همچنین آن حضرت ( علیه آلاف تحیة و الثناء) می فرمایند: « خصلتان لیس فوقهما من البر شی ء» دو صفت وجود دارد که بالاتر از آن از نیکی چیز دیگری نیست. دو خصلت وجود دارد ، در بالاترین درجه ی عالی هستند. یک «  الایمان بالله» ایمان به خدا و دوم «  النفع لعباد الله» نسبت به بندگان خدا نافع بودن، خدمتگزار بودن. و بعد می فرمایند:«  خصلتان لیس فوقهما من الشر شی» دو خصلت هم وجود دارد که بدتر از آن ها چیز دیگری نیست . یک « الشرک بالله» و دوم «  الضر لعباد الله» و ضرر و زیان زدن به بندگان خدا.

به همین جهت شما می بینید حضرات معصومین ( علیهم آلاف تحیة و الثناء) چقدر روی ایمان و خدمت به مردم تأکید دارند، ادای حقوق مردم تأکید دارند و مردم را از آن طرف پرهیز می دارند به شرک به خدا و ضرر و زیان زدن به مردم.

 انسان مسلمان انسانی است خدوم و خدمتگزار. در منزل مثل یک ستاره است، می درخشد و خدمت به خانواده می کند، در محیط اجتماعی نیز همین طور است، سبقت می گیرد در خدمتگزاری است.

قرآن می فرماید: ای مردم به کارهای خیر و خدمت به مردم سبقت از هم بگیرید.

حضرت سیدالشهدا(روحی فداء) می فرماید:« مَنْ نَفَّسَ کُرْبَةَ مُؤمِنٍ فَرَّج اللّهُ عَنْهُ کُرَبَ الدّنْیا وَ الاْخِرَة» هر کس که رفع گرفتاری از یک انسان مؤمن کند خداوند از او تمامی غم ها، گرفتاری ها، اندوه ها و چالش های دنیا و آخرت بر می دارد.

این قدر داشتن روحیه و رویه خدمتگزاری به دیگران مهم است و این خدمتگزاری تنها در محیط کاری نیست، محیط اجتماعی و خانواده هم همین طور است. آن وقت این انسان خدوم در محیط اجتماعی، خانواده، در محیط کاری محبوب است و از همه مهمتر محبوب خدا است.

« أحَبُّ عِبادِ اللّه ِ إلَى اللّه ِ أنفَعُهُم لِعِبادِهِ » محبوب ترین بندگان خدا نزد خدا خدمتگزارترین آن ها است.

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران نکات بسیار مهم و راهبردی ایراد فرمودند که به اهم آن مطالب اشاره تحلیلی می کنم.

فرمودند آمریکا و سران جهان استکبار از اول انقلاب تا کنون علیه این نظام توطئه و فعالیت کرده اند، به اشکال مختلف. نظامی، به شکل تهاجم تحمیلی و جنگ تحمیلی رژیم بعث هشت سال این مملکت را دچار یک بحران نظامی کرد، تهاجم نظامی تروریستی، گروهک ها، نهادهای خارجی تروریسم مثل داعش و غیر از آن و از آن طرف ترور عزیزان، بزرگان این نظام، شخصیت های مذهبی، نظامی، سیاسی، علمی، نخبه های اقتصادی، این مملکت را مورد تهاجم نظامی قرار داد.

در عرصه ی فرهنگی شما می بینید با ایجاد شبکه ها به سیستم های الکترونیک چقدر فضای فرهنگی ایران را مورد تهاجم که قرار نداده اند. در امور دینی تشکیک می کنند، در امورات اجتماعی روحیه ی بد اخلاقی گسترش می دهند، فضای فرهنگی جامعه را در حال طراحی هستند و اجرا که دچار تخریب و آسیب کنند.

در عرصه ی اقتصادی از همان اول انقلاب مملکت ما را تحریم کردند، تخریب های اقتصادی انجام دادند، در عرصه ی سیاسی فتنه ها ایجاد کردند، در عرصه ی علم و فن آوری شخصیت های علمی ما را ترور کردند، در مراکز مهم علمی جهان کوشش کردند ایران را شرکت تدهند، هر کاری که توانسته اند کردند و الآن هم شما می بینید آمریکا و همین اتحادیه اروپایی که برخی دل به این ها خوش کرده اند، این ها دشمن هستند. اخیراً نشسته اند بررسی بکنند آیا اصلاحیه ایی به برجام بزنند، خود برجام چیست که اصلاحیه ی آن چه باشد. این ها دشمن این انقلاب هستند، دشمن اسلام و ایران و ایرانی و مسلمان هستند، دشمن این انقلاب هستند، تا کی برخی می خواهند این را باور بکنند؟. از همان ابتدا توطئه کردند و تنها راه حفظ این انقلاب، سربلندی ایران و اسلام بر پای خود ایستادن، مقاومت کردن و پیشرفت را از درون ایران طراحی و مدیریت کردن است.

همان چیزی که مقام معظم رهبری می فرماید اقتصاد مقاومتی.

اگر ما اقتصادمان را دست بیگانه بدهیم او هر لحظه احتمال دارد این دروازه ی اقتصادی را ببندد و ما را تحت فشار قرار بدهد چنانی که با نفت دارند این کار می کنند.

فرمودند کار برای خدا و کار برای مردم منافات ندارد و کار برای مردم کار برای خدا کردن است و خدا امر فرموده است که در خدمت مردم باشید.

سه قوای ما، قوه ی مقننه، مجلس، قوه ی قضاییه ، قوه ی مجریه، دولت باید همه خدمتگزار این مردم باشند و با افتخار این را انجام دهند.

این مردم هستند که به شما رأی می دهند که شما به روی کار بیایید که خدمتگزارشان باشید.

قوه ی قضاییه هم که مقام معظم رهبری فرموده اند باید این چنین باشد و هر سه قوه باید در خدمت مردم باشند و این نکته ای است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشته است، بارها فرموده است که صدای مردم را بشنوید و خدمتگزار این مردم باشد، مردمی که انقلابی هستند، مردمی که 22 بهمن ها را می سازند، مردمی که 9 دی ها ساختند، آمدند به شما رأی دادند، مردمی که دلشان برای اسلام و انقلاب ایران می سوزد، خدمتگزار این مردم باشید و افتخار کنید، بدو تشریفات، صمیمی، بدون مانع .

لذا فرمودند خدمت به مردم کار برای خدا است.

فرمودند که مردم کمبودها را احساس می کنند. خوب برخی از کمبودها به دلیل تحریم ها است اما برخی ها به خاطر سوء مدیریت است و باید این مشکلات معیشتی مردم، مشکلاتی که وجود دارد در همه ی زمینه ها با ید فکر، برنامه ریزی و مدیریت جهادی و روح خدمتگزاری به مردم این مسائل حل شود و مردم این را می فهمند.

 اما مردم یک چیز را نمی توانند بپذیرند، فساد و تبعیض به ویژه فساد مسئولان، این را هیچ گاه نمی توانند بپذیرند چون مسئول آمده در یک نظامی که اساس آن عدالت است که خدمتگزار صادقانه و خدمتگزار با تمام وجود برای مردم باشد، حالا این شخص خودش مبتلا به فساد باشد، اهل رشوه و تبعیض باشد، بسیاری از اموری که در شأن یک شخصیت در نظام جمهوری اسلامی است این شخص مرتکب شود و این را مردم نمی توانند بپذیرند.

لذا مقام معظم رهبری فرمودند تبعیض و فساد مثل یک اژدهای هفت سر است، یک سر که بزنید سرهای دیگر بیرون می آید.

الآن من عرض می کنم، بارها هم گفته ام  مردم از مسئولان که موضف هستند مبارزه با فساد و تبعیض کنند به عنوان یک کار اساسی این را همیشه می خواهند مسئولان مبارزه با فساد و تبعیض کنید و این درخواست این مردم است و باید شما این کار را بکنید و اگر این کار را نکنید خود همراه مفسدان هستید.

بارها امام راحل فرموده، بارها مقام معظم رهبری فرموده شما باید همت کنید. مبارزه با فساد اگر نکنید، فساد، فساد تولید می کند و مردم از بسیاری از امور در این عرصه، فساد و تبعیض گله مند هستند و همان حرف مقام معظم رهبری را می زنند و می گویند برخی از جاها تبعیض وجود دارد. در استخدام، در امورات دیگر، در برخی از جاهای دیگر فساد مالی است .

 این ها را باید اصلاح کنید. در شأن نظام جمهوری اسلامی که یک شجره ی طیبه است نمی باشد که در این پیکره افرادی باشد دچار فساد در اشکال مختلف.

باید برای حلاج فساد و مبارزه با تبعیض کاری نو انجام داد .

تا الآن که ما مشاهده می کنیم ، می بینیم این مبارزه با فساد آن نتیجه دلخواه را نداده است

مسئولان به فکر باشید، برنامه ریزی جدید، مدیریت جهادی و طرحی برای ریشه کن کردن فساد و تبعیض، این درخواست مردم و تأکید مقام معظم رهبری است.

ما انقلاب کردیم که در جامعه و محیط کاری تبعیض و فساد نباشد و به همین جهت مردم این تقاضا را دارند و نأیید می کنند این کلام مقام معظم رهبری را که باید با فساد و تبعیض مبارزه کرد. مردم این را دارند لمس می کنند، درک می کنند.

چرا باید یک جوان تحصیل کرده که کسی را ندارد به کار گرفته نشود اما فردی با مدرک پایین تر از او سریع به سر کار برود؟، چرا باید در فضای مالی یک جوان که می خواهد یک کارگاه زودبازده درست کند و سه ، چهار نفر را هم باید به کار بگیرد برای یک وام گرفتن باید به زمین و زمان بزند تا وام بگیرد اما یک دانه درشد میلیاردها می تواند وام بگیرد.

 مردم از این ها ناراحت و نگران هستند، مردم پای انقلاب خود ایستاده اند، مردم آرمان ها و ارزش های انقلاب را آرمان و ارزش های قرآن و عترت می دانند، مردم جانشان را برای انقلاب می دهند، پای انقلاب ایستاده اند اما اگر دیدند چیزی که جان دارند به آن می دهند توسط برخی دارد خدشه دار می شود جلو همان مسئولان هم می ایستند.

مبارزه با فساد و تبعیض هم به حرف نیست، به عمل است و باید مسئولان عمل بکنند با جدیت تمام تا بتوانند این غده ی سرطانی فساد و تبعیض تمام شود وگر نه وقتی فساد جامعه ای را گرفت مثل غده ای سرطانی تمام پیکره را می گیرد.

دهه ی فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک عرض می کنم و امید دارم این انقلاب ان شاءالله با وجود مقام معظم رهبری و شما عزیزان به دست صاحب اصلی آن مهدی آل محمدواصل شود.

انقلابی که جان ها داده شد از زمان های گذشته، قبل از انقلاب، نواب صفوی ها و شهدای از این دست. تبعیدها شد، زندان ها رفته شد و بعد از انقلاب این همه شهید پای درخت این انقلاب ریخته شده است.

این همه تلاش و زحمت آمده است پیشرفت و عدالت به بار آورد، به همین خاطر مردم با تمام توان از این انقلاب دفاع می کنند، پای این انقلاب و ولایت ایستاده اند، مطیع مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای هستند.

و در تمامی عرصه ها حضوری فعال دارند، مردم این انقلاب را دوست دارند چون اسلام را دوست دارند، ایران را دوست دارند، استقلال و آزادی را دوست دارند، جمهوری اسلامی را دوست دارند، آرمان ها و ارزش های انقلاب را دوست دارند و این انقلاب هدیه اسلام و اهل بیت و شهدا و امام به این مردم است و این را با تمام وجود حفظ می کنند و در مقابل جهان استکبار، آمریکا و انگلیس و ... با تمام قوا می ایستند و در مقابل کوچکترین تعرض ان ها بزرگترین ضربه به دشمن می زنند.

روز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران، این رزمندگان دلیر، بزرگ در جغرافیای دفاعی ایران که نقشی بزرگ ایفا کرده و می کنند تبریک عرض می کنم و یاد و خاطره ی شهدا و امام شهدا، شهدای نیروهای مسلح و نیروی هوایی عزیز گرامی می داریم.

نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران محبوب ترین نیروی هوایی جهان است چرا که در خدمت اسلام و انقلاب و این مردم عزیز و ایران سرفراز است، نیروی هوایی که امتحان خود را به خوبی پس داده است و نشان داده هر جا نیاز باشد به نیروی هوایی یک حماسه می آفریند و در دفاع مقدس شما دیدید در آن فشار وحشتناک جهان استکبار نیروی هوایی در کنار نیروهای مسلح چه حماسه ها آفرید ، چه شهدا تقدیم کرد و موجب سرافرازی ایران اسلامی شد.

الحمدلله نیروی هوایی در همه زمینه ها الآن سرآمد است، موفق است و مورد تأیید مقام معظم رهبری و همان طور که در ایجاد انقلاب نیروی هوایی بسیار نقش داشت الآن هم در حفظ و استقرار و اقتدار ایران اسلامی نقش بسزایی ایفا می کند.

من همین جا از فرمانده محترم، پرسنل عزیز، خانواده های محترم پایگاه شهید یاسینی تشکر و قدردانی می کنم که الحمدلله مایه ی اقتدار و عزت استان ولایتمدار بوشهر هستند.

از همگان تقاضا می کنم ان شاءالله برای حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن که همگان حضور پیدا کنیم و به آمریکا نشان دهیم که هنوز انقلابی هستیم، به آمریکا، دشمنان ایران و انقلاب و اسلام بگوییم ما تا جان داریم انقلابی هستیم، می مانیم و به امید خدا این انقلاب را به دست صاحب اصلیش حضرت بقیة الله الاعظم خواهیم رساند.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com