News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

در زمان دریابست شرایط جایگزین برای صیادان فراهم شود + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز سه شنبه (5 تیر) آیت الله صفایی بوشهری در دیدار دکتر کاکلی معاون صید شیلات ایران و مسئولان شیلات استان بوشهر با بیان اینکه نعمت دریا در هندسه جغرافیای پیشرفت یک ظرفیت فوق العاده استراتژیک است، اظهار داشت: اگر یک کشور دارای آب های غنی به ویژه بین المللی باشد قطعاً این کشور دارای ظرفیت های پیشرفت دانش بنیان و ثروت افزا خواهد بود.

ایشان با بیان اینکه کشورهای بزرگ جهان از دیرباز به دنبال دست یابی به دریاهای بزرگ بوده اند، گفت: دریا و آبراه یک مقوله استراتژیک است که ایران در شمال و جنوب از این نعمت برخوردار است اما متأسفانه در تولید ثروت، رشد نرخ توسعه و تولید ناخالص ملی خیلی کم از این نعمت استفاده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: تاکنون در کشور طرح جامع برای مدیریت دریا پایه‌ی اقتصاد در جغرافیای کرانه ای نداشته ایم و مدیریت در حوزه اجرا نیز بر اساس این اندیشه صورت نگرفته به همین خاطر باید در این رابطه تدبیر اساسی صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری دریا را منبع غنی رشد اقتصادی یک کشور عنوان نموده و اظهار داشت: الان نگاه تمامی تئوریسن های پیشرفت بر این اندیشه استوار است که آینده جهان از آن کشوری است که مدیریت دریاها را به دست گیرد.

ایشان ادامه داد: به این جهت ما اگر بتوانیم آبراه های ملی و بین المللی را به شکل صحیح مدیریت کنیم قطعاً در عرصه های مختلف می‌توانیم یک اقتدار ملی و بین المللی برای خود ایجاد کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نگاه ما به دریا باید تغییر کند، افزود: دریا یک ظرفیت فوق العاده مهم است و باید به سمت استفاده اقتصاد استراتژیک از دریا برویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حراست و حفاظت از دریا را یک ضرورت عنوان نموده و افزود: طرح دریابست یک مسئله علمی و ضروری است اما باید شرایطی فراهم شود که در زمان دریابست در منطقه دیگری امکان صید وجود داشته باشد و جایگزینی برای صیادان فراهم شود که این عزیزان که قشر ضعیفی هستند بتوانند زندگی خود را مدیریت اقتصادی کنند.

ایشان افزود: صیادان از شریف ترین اقشار جامعه هستند که درآمد مالی بالایی ندارند به همین خاطر باید توجه ویژه ای به آنها شود و در زمینه بیمه، اعطاء زمین و تسهیلات برای بازسازی و نوسازی شناورهای صیادی، عنایت ویژه ای به این عزیزان صورت گیرد.

khabar0150995 10

khabar0150995 10

khabar0150995 10

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com