News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

در برابر اتاق جنگ جبهه استکبار باید جبهه مقاومت اقتصادی انقلابی نظام ایجاد شود/تامین آب آشامیدنی استان بوشهر فوری و جهادی در دستور کار قرار بگیرد + عکس نوشته



متن کامل خطبه هاي نماز جمعه 1397/04/15 بوشهر به امامت آیت اﷲ صفایی بوشهري
نماینده مقام معظم رهبری دراستان و امام جمعه بوشهر

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول

در خطبه اول بنا بر این گذاشته ایم که از راه خدا سخن بگوییم، سبک زندگی اسلامی که نتیجه اش موفقیت، سعادت، رستگاری، نجات و کمال انسانی است.

یکی از آموزه های سبک زندگی اسلامی آخرت بینی و آخرت گرایی در انتخاب و عمل است. انسان وقتی می خواهد چیزی را انتخاب کند، کاری، معامله ای، ازدواجی، رأی دادند، تمام اموری که در فضای زندگی او است که لازم است انتخاب کند آخرت را ببیند، نگاه کند و ببیند کدام انتخاب متناسب با رستگاری اخروی است.اگر می خواهد عملی انجام دهد نگاه کند کدام عمل، کدام شیوه عمل، کدام کیفیت عمل متناسب با رستگاری اخروی است.

 این سبک زندگی اسلامی است آخرت بینی و آخرت گرایی.

اما اگر این طور نشد و انسان دنیا گرا شد، دنیا را ترجیح داد به آخرت و انتخاب و کار دنیایی را مقدم داشت بر انتخاب و کار اخروی.

حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) در حدیثی عواقب این کار را مشخص می کند. می فرمایند: اگر فردی دنیا را مقدم دانست بر آخرت، در انتخاب و کارش خدا او را مبتلا می کند به سه گرفتاری و سه مشکل، سه چالش عمیق در زندگی.

اولین آن او را دچار یک غم و اندوه درونی می کند که تا ابد او را رها نمی کند. دچار یک بحران درونی او را می کند که مرتب غم می خورد، حزین است و هیچ گاه دل او شاد نمی شود.

دوم او را دچار یک فقر اقتصادی می کند که تا ابد دست از او نمی کشد.

و سوم دچار یک حرص می کند او را که هیچ وقت او از این حرص دست بر نمی دارد، اشباح نمی شود.

بنابراین آخرت گرایی موجب رستگاری و سعادت اما دنیا گرایی انسان را دچار بحران درونی، فقر در زندگی و دویدن به دنبال مال دنیا و حرص که پایانی ندارد مبتلا می کند.

لذا شما انسان های دنیا گرا ببینید مرتب دچار غم و اندوه زندگی هستند، دچار دنبال کردن دست آوردن مال هستند مثل فقرا فقیر هستند و دچار حرصی هستند که پایان نا پذیر است.

این کلام رسول خدا است.

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در دیدار با ریاست و مسئولان قوه قضائیه و همچنین دانشجویان و فرماندهان دانشکده امام حسین سپاه مطالب بسیار مهمی ایراد فرمودند که به برخی از فرازهای مهم آن اشاره تحلیلی می کنم.

فرمودند برنامه دشمن ایجاد شکاف بین نظام اسلامی و ملت عزیز است. تمام برنامه آمریکا و جبهه استکبار این است که بین مردم و نظام اسلامی فاصله و شکاف ایجاد کنند، مردم را نا امید و دور از نظام اسلامی کنند، نظامی که خود این مردم درست کردند و بنا گذاشتند، انقلابی که این مردم ایجاد کردند و در یک حرکت انقلابی تحولی عظیم در تاریخ ایران و جهان ایجاد کردند.

دشمن به دنبال این است که مردم از این کار بزرگ خود پشیمان کنند، آن ها را از نظام به اشکال مختلف جدا کنند. تحریم کردند، تهدید کردند، تروریست ها را به جان این مردم انداختند، هشت سال جنگ تحمیلی را طراحی کردند و به اجرا در آوردند، فشار بر حوزه علم و فن آوری ایجاد کردند، تهاجم فرهنگی کردند، الآن تهاجم اقتصادی کردند، فتنه های سیاسی به پا کردند که بتوانند مردم و نظام را دچار چالش کنند اما این مردم چون این انقلاب، انقلاب اسلامی است، مردم مسلمان هستند، مردم دارای فهر و شعور بالای سیاسی هستند، هوشمندی سیاسی دارند، استقلال خود را می خواهند، اسلام می خواهند، پیشرفت و تمدن می خواهند در کنار انقلاب خود هستند و آمریکا هر کاری کند این مردم از نظام خود دست نمی کشند.

سپس فرمودند که قوه قضائیه باید با مفاسد به ویژه مفاسد اقتصادی برخورد کند، قاطع در این زمینه باشد. این نکته ی مهمی است، فساد اگر در یک جامعه نفوذ پیدا کرد، ریشه می دواند، نهادینه می شود و از فساد، فساد تولید می شود و فساد بیشتری تولید می شود.

به همین جهت نکته مهمی که در این رابطه باید مسئولان عزیز به طور جامع توجه کنند این نکته است که دولت باید در برنامه و شیوه ی مدیریت اقتصادی خودش تجدید نظر کند، تا کنون برنامه های مختلفی ایجاد شده و سرانجامش این توقف ها و بحران های اقتصادی بوده، باید تجدید نظر کند و تنها راه برون رفت اقتصاد مقاومتی است، همان طرحی که مقام معظم رهبری ارائه کردند و باید در مقابل این جنگ اقتصادی آمریکا دفاع مقاومتی اقتصادی داشته باشیم.

قوه قضائیه باید به صورت فعال بر اوضاع اقتصادی نظارت داشته باشد، با تمامی مظاهر فساد اقتصادی برخورد قاطع بدون هیچ گونه مسامحه ای داشته باشد.

مجلس باید در عرصه ی رفع بحران اقتصادی قوانین لازم و کارآمد طراحی و تصویب کند، نظارت داشته باشد.

این است جهاد انقلابی و مردمی، این است خدمتگذاری به مردم.

دولت باید در این چند سال انواع  و اقصام طرح ها اجرا کرده، به یک سری بن بست های اقتصادی برخورد کردیم، تجدید نظر کند، برنامه ریزی کند، خط مقاومت اقتصادی ایجاد کند و از آن طرف اقتصاد مقاومتی را با نگاه جهادی اجرا کند.

قوه قضائیه همراهی کند، برخورد کند با فساد اقتصادی، از ناحیه هر کس که باشد. شما می بینید چقدر مزدوران اقتصادی ضربه زدند به اقتصاد این مملکت در این چند مدت، قوه قضائیه باید برخورد کند، مجلس هم باید با تصویب قوانین لازم اقتصادی به کمک نظام بیاید و با نظارت یک مجموعه قوی در این عرصه ایجاد شود بعنوان جبهه مقاومت اقتصادی انقلابی نظام در مقابل این اتاق جنگ جبهه استکبار و آمریکا.اگر این کار نکنیم مطمئن باشید بحران فضای جامعه را خواهد گرفت.

آمریکا به دنبال ایجاد جنگ جهانی اقتصادی است، آمریکا به دنبال تحمیل بحران اقتصادی در جهان است که بتواند به چپاول ثروت های ممالک بپردازد و در این رابطه به هیچ کس رحم نمی کند، به دنبال ایجاد جبهه متفقین جنگ اقتصادی است، منطقه را دچار آشوب کند، جهان را دچار بحران کند، شما می بینید به هیچ تعهدی پایبند نیست، بر وارداتی که در آمریکا می شود تعرفه ایجاد می کند، از معاهدات خارج می شود، کشورهای مزدور منطقه را به کار می بندد، تحریم می کند، تحریم اقتصادی می کند، انواع و اقصام این نوع تهاجم را دارد، اتاق جنگ اقتصادی تشکیل می دهد، نگاهش ایجاد بحران و جنگ جهانی اقتصادی است و ما باید مقاومت کنیم بلکه تمام جهان باید در مقابل این روحیه جهان خواری آمریکا هوشمندانه مقاومت کنند و علیه آمریکا تمامی کشورها متحد شوند. آمریکا این نگاهش ماست و این روحیه و هویت او است.

روز دوشنبه سالروز شهادت امام صادق (علیه آلاف تحیة و الثناء) است، تسلیت عرض می کنم و امیدوارم تمام مراکز اسلامی در ایران و استان پیرامون این شخصیت احیا گر اسلام بپردازند.

نکته دیگری که به مسئولان نظام تذکر می دهم و از مسئولان استان تقاضا دارم این است که مسئولان گرامی مردم صبور، انقلابی و ولایتمدار هستند، صبر می کنند، انقلابی هستند، ولایتمدار هستند، شما جهادگر، انقلابی، با برنامه و پرتلاش در خدمت مردم باشید. مردم امتحان داده هستند و نوبت مسئولان است . مردم عزیز در سطح ایران در طول تاریخ بی نظیر هستند، در این استان بی نظیر هستند. مسئولان عزیز بکوشند، تلاش کنند.

در فضای استان مردم ما خوب درک می کنند عوامل کمبود را، بارش کم، سال ها است استان بوشهر دچار کمبود نزولات آسمانی است، تقلیل سطح آب سفره های زیرزمینی است، در طول تاریخ در استان بوشهر برنامه نبوده، سد زده نشده، آبخیزداری نبوده، کارهای اصولی انجام نشده با اینکه بنده هشت سال قبل شما می دانید اعلام کردم استان بوشهر دچار بحران تاریخی آب است و سند چشم انداز تأمین آب استان نوشته شد، خوب کارهای اصولی نشده، مردم این را می دانند، می دانند که منابع آب استان خارج از استان است و این یک نکته بسیار دقیقی است که باید منابع آب یک استان در درون استان باشد. آب استان از بیرون تأمین می شود و خود آن استان ها هم دچار کمبود آب هستند و مردم این را می دانند اما از مسئولان عزیز این تقاضا را دارند که به فکر رفع تاریخی بحران آب باشید و در خود استان منابع آب را تأمین کنید به ویژه از آب شیرین کن های دریایی، از تولید آب صنعتی اتمی که این دو نیروگاه جدید با این ظرفیت در بوشهر احداث شود و صحبت هم شده است، ایجاد سدهای بزرگ و کوچک، خاکی و غیرخاکی که الحمدلله در برنامه است، تلاش کنید.

الآن مردم دچار این بحران هستند در برخی از مناطق، مسئولان هم دارند زحمت می کشند و مردم هم می بینند، ان شاءالله تأمین آب شرب مردم به صورت فوری و جهادی در دستور کار قرار بگیرد تا این تابستان این بحران حل شود و ان شاءالله در برنامه های میان مدت و دراز مدت تأمین آب استان در درون استان طراحی شود، برنامه های زیادی می توانیم برای تأمین آب استان در استان ایجاد کنیم همانند طرح تولید برق و آب به شکل سیکل ترکیبی توسط توربین های تولید برق گازی که تبدیل شود به سیکل ترکیبی و ما می توانیم در حاشیه خلیج فارس این کار را انجام دهیم و هم تولید آب کنیم و هم برق.

از همه مسئولان عزیز هم تشکر و هم تقاضا دارم مردم شما را در عرصه کار برای تأمین آب ببینند، تلاش شما را ببینند، مردم مردمان خوبی هستند. بکوشید ببینند و اثر بخش باشد. در شهر بوشهر این طور نباشد که در مرکز استان ، در شهرها و روستاهای ما مردم دچار بحران آب باشند.

نکته دیگر رفع گرانی است. مردم از مسئولان تقاضا دارند این گرانی بی رویه و افسار گسسته ، این را ان شاءالله طراحی و کنترل کنند گرانی بی مبنا را در استان .

و بحث بر اشتغال و رفع بیکاری در استان به ویژه برای جوان ها .

و در آخر این نکته است که بسیاری از شرکت ها به ویژه شرکت های صنعتی من بارها هم عرض کرده ام حقوق کارکنان و کارمندانشان را با تأخیر می دهند. یک کارگر مگر چقدر تحمل و توان دارد که سه یا چهار ماه حقوق آن را با تأخیر می دهید به ویژه اگر کارگری باشد که از خارج از استان آمده و در این گرما تلاش می کند. عنایت کنند کارفرمایان و به موقع حقوق این عزیزان را پرداخت کنند و مسئولین استان هم با نظارت و قاطعیت کسانی که حقوق این کارگران را به موقع نمی دهند قاطع برخورد کنند و تذکر بدهند.

استان بوشهر استان ولایت و ولایتمداری و استان انقلاب است، مردم تاریخی با اسلام و انقلاب هستند، مسئولان عزیز هم عنایت کنند و این چند مورد را مدیریت کنند و در کنار مردم باشند.

تشکر می کنم از همه عزیزان با مردم و در کنار مردم تلاش می کنند و بالاتر از این از مردم عزیز استان تشکر می کنم که این چنین بزرگ، انقلابی، اسلامی، صبور و الحمدلله دارای هوش بالای انقلابی هستند. خداوند همه این مردم را حفظ کند و مسئولان را قدردان این مردم عزیز قرار دهد.

piv1504977 1

piv1504977 1

piv1504977 1

piv1504977 1

piv1504977 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com