News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

وحدت بدون محوریت انقلاب اسلامی و ولایت معنا ندارد

آیت الله صفایی بوشهری در  مصاحبه با خبرگزاری رسا، با اشاره به این که واژه «انسجام» که به معنای «یک‌پارچگی، هم آهنگی در ساختار یک مجموعه» است، اظهار داشت: عنوان «دشمن شکن» به معنای شکست دشمن در تمامی ابعاد نظری و عملی، توطئه ها و تخریب ها است. بنابراین واژه توصیفی «انسجام دشمن شکن» به معنای یک‌پارچگی انقلابی اسلامی ایرانی است که موجب شکست توطئه های دشمنان می شود.IMG14565309

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که رهبر مقام معظم انقلاب همواره تأکید بر وحدت تمامی مردم، مسؤولان، خواص، جریان‌ها و احزاب بر اساس آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دارند، ابراز داشت: نبود وحدت موجب تفرق، تشتت و تعارض و تزاحم داخلی و عدم کارآمدی می گردد و مایه تضعیف ارکان نظام می شود و زمینه نفوذ، توطئه و تهاجم دشمنان جهت توقف همه جانبه نظام و براندازی فراهم می آورد.

وی افزود: قطعاً این نکته را باید توجه داشت که این انسجام باید هم از جهت مبانی و هم از جهت راهبری و مدیریتی محوریت داشته باشد وگرنه اصل انسجام محقق نمی گردد. مبانی این انسجام، آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی و ملی است و راهبری و مدیریت آن نیز حرکت تمامی در منظومه نظام حول راهبری ولی فقیه است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به این که تخلف در هر یک از ارکان انسجام، حرکتی ضد وحدت و اقتدار نظام است، عنوان داشت: قطعاً وحدت بدون محوریت اسلام و انقلاب اسلامی ایران و ولایت معنا ندارد که این خود موجب اضمحلال درونی می شود به همین جهت در آیات و روایات و فقه سیاسی تصمیم سازی و حرکت بر اساس اسلامیت و فرامین رهبری و ولایت تأکید شده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که دشمنان اسلام و انقلاب و ایران با تمام توان جنایت کارانه خود، انقلاب اسلامی را نشانه گرفته اند و در قالب و مدل های مختلف در صدد تضعیف و براندازی نظام مقدس اسلامی برآمده اند «انسجام ولایی» موجب اقتدار درونی و مایه انکسار و شکست دشمنان می گردد؛ بنابراین انسجامی دشمن شکن است که ولایی باشد و بر اساس منظومه ولایتمدارانه شکل بگیرد. قطعاً «انسجام غیر ولایی» نه مشروع است و نه کارآمد و آغاز خروج از ساختار هندسه ولایتمداری از ارکان انسجام ولایی، استکبار ستیزی و عدم اعتماد به بیگانگان  اتکا به خداوند و اعتماد به توانمندی‌های درونی است.

امام جمعه بوشهر اولین اثر راهبرد «انسجام دشمن شکن» را هماهنگی، هم پوشانی، همیاری و هم راستایی ملی بر اساس محوریت اسلامیت، ولایتمداری و استکبار ستیزی و تلاش جهت تحقق تمدن اسلامی دانست و گفت: انسجام دشمن شکن مایه اقتدار و پیشرفت درونی در تمامی ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصاد و علم و فناوری می گردد و تکانه های گوناگون دشمن و تهاجمات مختلف آن را خنثی می نماید.

وی ادامه داد: قطعاً دولت مردانی می تواند در این منظومه «انسجام دشمن شکن» قرار بگیرند که دارای روحیه و رویه اسلام خواهی، انقلابی بودن، ولایتمداری، از خود گذشتگی و استکبار ستیزی و توانمندی در ادای وظیفه خود باشند وگرنه دولتی که باید اولین نهاد در عرصه انسجام بخشی ولایی باشد خود موجب انشقاق و ناکار آمدی می گردد و ضربات دشمنان بر جان نظام واقع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که وظیفه اساسی دولت مردان، حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران و ایجاد حرکت و شتاب در آن به سوی پیشرفت و عدالت است، گفت: دولتمردان در انتخاب مبدأ و مقصد حرکت های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هدایت‌ها و اهداف ولی فقیه را اصالت دهند و در راه تحقق آن بکوشند.

وی ادامه داد: همانطور که عرض شد انسجام سبب اقتدار و استحکام است و عدم آن موجب تزلزل و تضعیف ارکان و ساختار نظام می گردد. اگر در یک جغرافیای انسانی، یک‌پارچگی نباشد دشمن قطعاً می تواند نفوذ براندازانه کند و بحران ساز شود. در متون فاخر دین مثل قرآن و روایات بر این موضوع تصریح و تأکید شده است.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com