News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

احترام، و خدمت مردم به ویژه جوانان باید سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد/خاموشی‌ها و قطعی‌ برق در استان کاهش یابد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه تامین و حفظ منافع ملی هدف سیاست خارجی نظام است اظهار داشت: تامین و حفظ منافع ملی از طریق تعامل و تقابل از سیاست‌های مهم خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب بر این مهم تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ایدئولوژی از عقیده و باورها نباید تفکیک کرد افزود: ایدئولوژی، مشتمل بر عقاید ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی است و انفکاک دین از ایدئولوژی و جدایی سیاست از دین از سیاست‌های سکولارها است.

امام جمعه بوشهر  جمهوری اسلامی ایران را حافظ حقوق دائمی بشر دانست و با بیان اینکه استکبار مظهر خیانت به دمکراسی و آزادی بشر است تصریح کرد: آمریکا از کشورهای نقض کننده حقوق بشر مانند عربستان حمایت می‌کند چرا که اهداف استکباری را  محقق می‌سازد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: نظام اسلامی ایران و استان بوشهر در حال توسعه و پیشرفت است که توجه به مهارت باید در دستور کار همگان به ویژه جوانان قرار بگیرد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر مهارت‌آموزی جوانان استان بوشهر بر اساس نیازهای صنعتی و کارآفرینی افزود: استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در عرصه صنایع از جمله منابع انرژی برخوردار است که باید به جوانان متناسب با نیازهای این صنایع آموزش مهارتی داده شود تا زمینه اشتغال این جوانان در این صنایع فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از دست اندرکاران کاروان زیرسایه خورشید خاطر نشان کرد: خدام حرم رضوی در دهه کرامت استان بوشهر را منور نور ثامن‌الحجج(ع) کردند چراکه آستان قدس رضوی کانون نورانی فرهنگ رضوی در استان‌ها و جهان است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اولویت قرار دادن  اشتغال جوانان استان در  عرصه‌های گوناگون تصریح کرد: استخدام جوانان استان بوشهر که دارای ظرفیت بالای مهارتی و تحصیلاتی هستند در اولویت قرار بگیرد و باید از این افراد در تمامی مراحل از مدیران ارشد تا پایین‌ترین رده استفاده شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به اجرای پیوست‌های صنایع مختلف در استان خاطر نشان کرد: پیوست‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، رفاهی، زیست محیطی  و دیگر موارد در صنایع مختلف محقق شود چراکه بسیاری از پیوست‌ها اجرایی نشده است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینک نیروگاه اتمی بوشهر در حال ساخت مدرسه در بوشهر است تاکید کرد: ساخت مدرسه، دبیرستان، دانشکده برای رشد تحصیل فرزندان استان بوشهر در رشته‌های متناسب با صنایع به ویژه در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اجرایی نشدن پیوست‌های صنایع و عدم استخدام جوانان هیچ توجیهی پذیرفته نمی‌شود افزود: این صنایع باید خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، رفاهی و زیست محیطی نسبت به مناطق پیرامونی مورد  توجه قرار دهند و اشتغال جوانان در اولویت قرار دهند چراکه هیچ توجیهی در این عرصه پذیرفته شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جوانان این استان نباید برای اشتغال به دفتر مدیران مراجعه کنند بلکه مسئولان باید به سراغ آنان بروند تصریح کرد: احترام، تکریم و خدمت گذاری صادقانه  به مردم به ویژه جوانان استان باید سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد و برای حل مشکلات آنان باید جهادی وارد عمل شوند.

آیت الله صفایی بوشهری به وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر پرداخت و با بیان اینکه 8 سال پیش در زمینه بحران آب استان تذکراتی به مسئولان ارائه شد گفت: بحران آب استان بوشهر یک بحران تاریخی است که باید بر اساس سند چشم‌انداز، مشکل تامین آب استان بوشهر برطرف شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر از رنجش مردم استان در زمینه کم‌آبی خبرداد و تاکید کرد: مردم استان بوشهر در فشار کم‌آبی قرار دارند که در این زمینه با مذاکره  با وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  خاموشی و قطعی مکرر برق در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در استان بوشهر در حالی که 2 برابر ظرفیت مصرف، برق تولید می‌شود خاموشی و قطعی مکرر برق ادامه دارد در حالی که استان‌های خوش‌آب و هوا با این همه قطعی برق روبه‌رو نیستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه چرا مسئولان برای حل مشکلات مردم چاره اندیشی نمی‌کنند تاکید کرد:  چرا مردم استان بوشهر همیشه باید متحمل عذاب و رنج  و کمبودها باشند؟

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه برخی استان‌هایی که دارای آب و هوای مناسبی دارند از قطعی برق در رنج نیستند گفت: با بررسی‌های انجام شده استان‌های خوش آب و هوا یا قطعی برق ندارند و یا اینکه برخی مواقع در هفته خاموشی اعمال می‌شود ولی در استان بوشهر قطعی برق متناوب است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه قطعی برق مشکلاتی برای مردم در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است تصریح کرد: مسئولان باید با تماس با وزارتخانه و رایزنی مشکل قطعی مکرر برق در استان بوشهر را برطرف کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com