News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ارتباط حوزه و روحانیت با آموزش و پرورش در استان بوشهر فوق‌العاده قوی است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی‌بوشهری در دوازدهمین نشست سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد مقدس اظهار داشت: در استان بوشهر ارتباط حوزه و روحانیت با آموزش و پرورش فوق‌العاده قوی است چون هردوطرف به این همکاری ایمان دارند لذا همه می‌بایست با این نگاه که در کنارهم باید بزرگترین ثروت مملکت را کشف و مدیریت کرد، همکاری کنیم.

ایشان افزود: با ایجاد وحدت بین حوزه و آموزش و پرورش استان، هیچ جدایی این نهاد با هم ندارند بلکه دفتر بنده، دفتر آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش نیز دفتر حوزه است.IMG 852563479

وی با بیان اینکه آسیب شناسی کنونی و آتی به شکل آمایشی چه در سطح ملی و چه در استانی بسیار مهم است که ما این کار را با این همکاری آموزش و پرورش در استان انجام داده ایم یادآور شد: 200 خواهر حوزوی و 130 نفر برادر روحانی و بیش از 130 داوطلب حوزوی به صورت جهادی در مدارس استان فعالیت دارند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه فضای مطلوبی از لحاظ همکاری ها در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: دانش آموزان دبستانی و پیش دبستانی در برنامه ریزی از پیش تعیین شده در روزهای دوشنبه و سه شنبه در فضای مصلای نماز جمعه حضور پیدا می کنند و مقدمات لازم را برای پرورش لازم در این زمینه می بینند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به همکاری این دو نهاد در استان بوشهر ادامه داد: در این رابطه آموزش و پرورش یک فرصت و ظرفیت هستند و ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه یک ستاد همکاری استراتژیک برای تولید بزرگترین ثروت کشور، یعنی انسان‌های تربیت‌یافته مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دومین استان جوان و جزو پنج استان اول کشور از نظر امنیت با وجود مرز دریایی است، گفت: بوشهر سرزمین فوق‌العاده مهم برای ایران است و از حیث فضای مجازی یکی از استان‌های فعال است.

آیت الله صفایی‌بوشهری ادامه داد: جهان استکبار همواره در طراحی نظم دلخواه خود در طول تاریخ سه تجربه آزموده است: تهاجم سخت، تهاجم نیمه سخت و تهاجم نرم؛ نگاه پژوهشی اندیشمندان جهان استعمار اکنون در حوزه تهاجم نرم قرار دارد که باید براساس آن مراکز قدرت را تصرف و منابع ثروت را مصادره کرد.

وی با بیان اینکه استراتژی استعمار فرا نو یا تهاجم نرم در حوزه مدیریت اندیشه‌ها و ادارک و بسترسازی زمینه‌های تسلیم است، افزود: از دیرباز تمامی اندیشمندان جهان استعمار بر این نکته اتفاق نظر داشتند که باید اندیشه‌ها را مدیریت کرد تا انسان‌ها را در مسیر خود قرار داد اکنون نیز بر این موضوع اذعان دارند که باید مدیریت ادراکی داشت و در راستای سقوط و وابستگی بسترسازی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: آنان معتقدند هویت‌ها را باید مجازی کرد بطوری که هویت‌های حقیقی ملت‌ها را گرفت و دگردیسی ایجاد کرد، دین و ملیت آنان را گرفت و وابستگی در همه زمینه‌ها ایجاد کرد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد:جهان استعمار تمام تاریخ تهاجم خود را با این هدف رقم زده است که باید ملت‌ها را وابسته فکری و علمی کرد تا وابستگی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علم و فناوری را نیز در پی داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اکنون تهاجمی که در این عرصه دیده می‌شود از حیث برنامه‌ریزی، اعتبارات، منابع انسانی و پوشش ابزاری بی‌سابقه است، تصریح کرد: اکنون دنیا مورد تهاجم جدی جهان استعمار و استکبار در عرصه تربیت است و در این میان انقلاب اسلامی ایران یک افق نوین در عرصه جهانی تربیت به‌روی جهانیان گشوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: این انقلاب یک تحلیل نوین از داده‌ها و داشته‌های قرآنی است؛ لذا نظم جدید جهان در تهدید تربیتی از ناحیه جهان استکبار بوده و و نظام تربیتی انقلاب اسلامی ایران یک فرصت است؛ در این راستا حوزه و مراکز آموزشی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خط مقدم دفاع و ارائه تربیت اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمام سهام ابرقدرت‌های رسانه صهیونیست هستند و در پروتکل‌های خود بر این اتفاق دارند که باید فکرها را مدیریت کرد تا جامعه را در مسیر مورد نظر خود قرار دهند بنابراین ما در یک تهاجم پرحجم انحراف تربیتی از جانب جهان استعمار باید دریچه بهشتی از انقلاب اسلامی بگشاییم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تربیت را باید از درون خود شروع کنیم، گفت: اگر ما در حوزه، تربیت را مدیریت نکنیم قطعا سیستم انحراف تربیتی در جهان ما را مدیریت می‌کند در واقع تحول جوهره نظام آفرینش است اگر ما تحول تربیتی را مدیریت نکنیم تحولات تربیتی استعماری که با دانش تهاجم تربیت می‌شود ما را مدیریت می‌کند به همین جهت مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند تحول را مدیریت کنید وگرنه تحول شما را مدیریت می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com