News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

جلسه درس اخلاق طلاب مدارس علمیه شهرستان دشتی در مصلی خورموج

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری، پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدارس علمیه شهرستان دشتی، در مصلای جمعه خورموج گفت: ابعاد معرفتی اسلام آنچنان زیاد است که فرادنیا و فرازمانی می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه معارف دینی و اسلامی به خاطر حقایق عالم وجود وسیع و عمیق است، اظهار داشت:  در رابطه با رفتارشناسی اسلامی 200 سال کار علمی می خواهد. khabaar1710997 2

ایشان با بیان اینکه این موارد خیلی فراتر از سعی وجودی و طول حیات انسان است، اظهار داشت: لازم است در وجود شما شیئی باشد که بتواند توسعه وجودی جهت فهم به توسعه زمانی جهت کسب را تقویت کند.

امام جمعه بوشهر گفت: یک طلبه چه خواهر و چه برادر باید دارای شرح صدر شود خداوند به حضرت محمد(ص) شرح صدرداد، این شرح صدر یک ویژگی درونی است که ظرفیت انسان را بالا می برد و آن را در برابر تحمل مشکلات توانمند می کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به عوامل شرح صدر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این عوامل تقوا است به معنای خویشتن داری در ارتکاب مخالفت با فرمان خدا است که باعث داشتن شرح صدر می شود. همچنین تلاش در انجام وظیفه و طلب و خواستن دیگر عناصری است که باعث می شود خداوند به اسنان شرح صدر دهد.

وی به عوامل از بین رفتن شرح صدر اشاره کرد و گفت: گناه، عدم جدیت در کار و عدم داشتن عشق و محبت به کار خود باعث نداشتن شرح صدر و از بین رفتن آن می‌شود، اگر می خواهیم طلبه خوبی باشیم باید این سه عنصر تقوا، ایمان به کار و محبت به کار را در خود تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: باید از خداوند تقوا، جدیت و ایمان به کار را بخواهیم تا آن را در وجودمان تقویت کند، انسانی که جدی نیست قدرت پیشروی آن کم می شود و انسانی که ایمان به کارش ندارد، یعنی نسبت به آن کار پشت کرده است. همچنین کسی که امانتدار نیست، ایمان ندارد و کسی که ایمان ندارد، امانت دار نیست.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com