News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز چهارشنبه (17 بهمن)، مراسم سوگواری به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور رؤسا، اعضای هیئت علمی و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های استان با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این دانشگاه برگزار گردید. 

آیت‌الله صفایی بوشهری در این مراسم اظهار داشت: یکی از ابعاد وجودی انسان تأثیرگذاری است و برخی شخصیت‌ها هستند گویا شخصیت فرا تاریخی و فرا جغرافیایی هستند و تأثیر فوق‌العاده زیربنایی و ساختاری بر بشر می‌گذارند که حضرت زهرا (س) این‌چنین شخصیتی داشته است.


نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر بیان کرد: شاید در تاریخ بشریت هیچ بانویی به‌اندازه حضرت زهرا (س) تأثیرگذار مثبت در عرصه‌های تحول بنیادین در نظام بشریت نبوده است، این قدر در تحول تاریخی نقش دارد که پیامبر خطاب به ایشان می‌فرماید ام‌ابیها یعنی شخصیت نبوی در وجود تو معنا و مفهوم پیدا می‌کند.


آیت الله صفایی بوشهری افزود: انقلاب اسلامی ایران که ۴۰ سال استواری و سرافرازی آن را مشاهده می‌کنیم نیز از تجلیات تأثیری شخصیت حضرت زهرا (س) است.


وی بابیان اینکه انسان‌های مؤثر معرفند و معروف تصریح کرد: حضرت زهرا شخصیتی است که وقتی خداوند عالم می‌خواهد بزرگان عالم را معرفی کند با معرفه حضرت زهرا معرفی می‌کند، حضرت زهرا هم معروف و هم معرف است.


آیت الله صفایی بوشهری افزود: حضرت زهرا (س) الگوی تمام‌نمای کمال انسانی است به‌گونه‌ای که امام زمان (عج) می‌گوید حضرت زهرا (س) الگوی من است.


نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در عمر کوتاه خود رنج‌های زیادی دید این هم برای ما درس است که دنیا یک جغرافیای سخت، پیچیده، نفسانی و یک مشکلکده و یک مهنت آباد بزرگ است و انسان‌های بزرگ دل به قدرت، شهوت، شهرت و ثروت نمی‌دهند و از آن پرهیز می‌کنند و تنها وقتی به سمت این‌ها می‌روند که ایمان، تقوا، اخلاق و اضطرار حکم کند.


آیت الله صفایی بوشهری افزود: یکی از نکات مهمی که می‌گویند اهل دانش تألیفات قوی داشت باشند این است که تألیفات موجب می‌شود حوزه تأثیری را گسترش دهد.

khabar1711977 1

khabar1711977 1

khabar1711977 1

khabar1711977 1

khabar1711977 1

khabar1711977 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com