News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر بهترین پاسخ به بدعهدی آمریکاست

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری روز یکشنبه درآئین آغاز بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر افزود: ایران اسلامی با هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب ضمن عمل به همه تعهدهای خود در برجام باز در محدوده برجام عمل کرد و به پیشرفت خود در پیش از برجام بازگشت.

وی بیان کرد: در برجام آمریکا با نقض همه معاهده‌های بین‌المللی بدعهدی کرد و خیلی از کشورهای اروپایی به خاطر نداشتن شخصیت مستقل تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مدیریت در عرصه تعهدهای خود برجام را نقض عهد کردند و حتی به تعهدهای خود در پسا برجام هم عمل نکردند.

امام جمعه بوشهرآغاز بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه هسته‌ای بوشهر یک عملیات دانشی و انقلابی و بهترین پاسخ به بدعهدی آمریکا و کشورهای اروپایی است که به پیمان خود متعهد نبودند.

وی یادآور شد: فناوری هسته‌ای یکی از علوم استراتژیک و راهبردی در جهان و دانشی است که موجب اقتدار و  ایجاد زمینه‌های رشد و پیشرفت جهانی می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: انرژی هسته‌ای می‌تواند با نگاه صلح‌آمیز به جهان بشریت کمک کند به همین دلیل است که در جهان معاصر یکی از مهمترین دانش‌های بشری درعرصه‌های مختلف است.

وی یادآور شد: اما برخی کشورها تمامیت‌خواه مانند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با هدف استعمار و انحصار دانش‌های قدرت‌ افزا می‌خواهند این دانش را درحوزه سیاست منحصر به خود کنند و دیگر کشورها محروم باشند.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: با نگاه و هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی امروز ایران در حوزه دانش هسته‌ایدر عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده و یکی از موضوع‌های  این دانش تولید نیروگاه‌های برق اتمی، استقرار راکتورها و بهره‌برداری از آنهاست که استان بوشهر در این عرصه جایگاه ویژه ای دارد.

وی گفت: اگر ایران اسلامی بتواند در این‌ عرصه به خودکفایی درونی با همکاری کشورهای دوست مانند روسیه به پیشرفت ادامه دهد، جایگاه ویژه‌ای در جعرافیای دانش هسته‌ای جهانی خواهد داشت.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com