News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ستاد حمایت از آسیب دیدگان اقتصادی بیماری کرونا تشکیل شد/جبهه سلامت همانند 8 سال دفاع مقدس، حماسه آفریدند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری ظهر امروز جمعه در سخنانی که  به صورت زنده با رادیو تهران در ساعات اقامه نماز جمعه داشت، نماز جمعه را نماز خدمت به مردم دانست و اظهار داشت:در این راستا  روحانیون و ائمه جمعه در راستای خدمات رسانی به مردم از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه  همیشه روحانیت در طول تاریخ در صدر خدمت و هدایت‌های مردم بوده است افزود: انقلاب اسلامی این معنا را به شکل بارز و کارآمد نشان داده است.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به شرایط ویژه کشور در شیوع بیماری کرونا بیان کرد: در این راستا نیاز دارد یک خط مقاومت پزشکی و بهداشتی و خدماتی ایجاد شود و اکنون ستاد مبارزه با ویروس کرونا فعال است.

وی، با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا گفت: تمام مصلاهای نماز جمعه، ائمه جمعه، روحانیت، هیئت‌های مذهبی، مساجد گروه‌های مردم نهاد حول محور مصلاها، نیروهای مذهبی و روحانیون برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند.pic12366696850

آیت‌‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه مصلای جمعه بوشهر برای توزیع و پخش اقلام بهداشتی آماده و مراکز مردم نهاد  در عرصه تولید محصولات ضدعفونی و بهداشتی فعال شده‌اند تصریح کرد: یک موج بسیار زیبا که می‌توان آنرا مقاومت و دفاع مقاومت پزشکی نامید همانند دفاع مقدس 8 ساله در استان بوشهر شکل گرفته است و در بررسی از این مراکز نشان می‌دهد که برای شکست ویروس کرونا همه پای کار هستند که از خدمات همه  جامعه پزشکی، پرستاری، مردم، تولیدکنندگان و خیران قدردانی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت تمام بیمارستان‌های استان بوشهر بررسی می‌شود افزود: هفته آینده تمام بیمارستان‌های استان بوشهر به صورت ویدئو کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر از تشکیل ستاد حمایت و پشتیبانی از آسیب دیدگان اقتصادی بیماری کرونا در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: این ستاد زیر نظر دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در استان بوشهر تشکیل شده و کسانیکه در عرصه بیماری کرونا از لحاظ اقتصادی مورد آسیب قرار گرفته‌اند حمایت می‌شوند تا دچار بحران‌های اقتصادی جدی نشوند.

وی، با بیان اینکه در این عرصه به شکل حساب شده  کارهای خوبی در حال اجرا است گفت: کارهای خوبی از طریق مساجد، خیریه‌ها به این افراد کمک می‌شود و در این راستا باید با یک برنامه‌ریزی دانشی و دقیق، با یک مدیریت کارآمد، جهادی و نظارت موثر در خدمت مردم عزیز باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با آرزوی صحت و سلامت  برای همه مردم افزود: امید می‌رود بیماری کرونا هر چه زودتر با برنامه‌ریزی دانش بنیان و مراعات امور بهداشتی و  مدیریت و نظارت کارآمد برطرف شود.

امام جمعه بوشهر، یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی را خدمت صادقانه و کارآمد به مردم دانست و  تاکید کرد: خدمت یعنی رفع گرفتاری مردم و عبور از خود و به دیگران پرداختن است که نشان از معرفت، تقوا، اخلاق، سلامت درونی انسان و وجود فضائل اخلاقی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه امروز آخرین جمعه سال 1398 است افزود: در یکسالی که گذشته ایران اسلامی با فراز و نشیب‌هایی مواجه شد که با هدایت‌ها و رهبری‌های مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت ایران در مقابل دشمنان سربلند بیرون آمد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار دنبال توقف پیشرفت ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها است تصریح کرد: با وجود انواع ترفندها و توطئه‌ها توسط جهان استکبار نتوانست پیشرفت ایران را متوقف کند و جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های انقلابی و تدابیر مقام معظم رهبری راه خودش را طی کرد به سمت تمدن اسلامی هدایت می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به حوادث رخ داده امسال خاطرنشان کرد: امسال شاهد بروز حوادث گوناگون از جمله سیل، حمله به نفتکش ایرانی، گرانی بنزین و حوادث پیرامون آن، به شهادت رساندن سردار بزرگ جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما بودیم و اکنون شاهد شیوع بیماری کرونا هستیم.

وی، با بیان اینکه در کنار این حوادث تلخ  رویدادهای شیرین و امیدوار کننده هم امسال در کشور رقم خورد تصریح کرد:  دشمنان ایران فکر می‌کردند که با به شهادت رساندن سردار سلیمانی می‌توانند به اهداف خود دست یابند ولی شهادت این سردار از خود حاج قاسم سلیمانی اثرملی و استکبارسازی آن بیشتر و افزون شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی به مکتب تبدیل شد افزود: شهادت سردار سلیمانی که نماد ایمان، تقوا، انقلابی و ولایت‌مداری بود اکنون  به مکتبی مهم و بزرگ تبدیل شد.

امام جمعه بوشهر، افزود: حوادث ایجاد شده در سال 1398 سبب شد تمام حوادثی که پیش بینی نشده مورد توجه قرار بگیرد و مردم  و تمام نیروهای مسلح اعم از بسیج، انتظامی، سپاه و ارتش در صحنه  آمدند و عزم ملی ایجاد شد و بحران‌ها را از پیش‌رو برداشت و این نشان از اقتدار است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، ساقط شدن پهپاد آمریکا، حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عین الاسد را از موفقیت‌ها و نشان از اقتدار نظام دانست و بیان کرد: امسال ایران در بخش‌های مختلف دارای موفقیت‌ها از جمله در عرصه علمی، ورزشی، هنری بود و این در حالی است که انتخابات مجلس در نهایت آرامش برگزار شد.

وی، با آرزوی موفقیت بیشتر در سال جدید افزود: امید دارم در سال جدید سالی پر از خیر و برکت، صحت، سلامتی و موفقیت برای ایران اسلامی باشد و مسئولان بتوانند تجربه‌ها و عبرت‌ها که لازمه بصیرت در عرصه مدیریت، برنامه‌ریزی و  تصمیم‌گیری است  ان‌شالله از سالیان قبل داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به فرمان مقام معظم رهبری به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پرداخت و بیان کرد:مقام معظم رهبری به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از  ویروس کرونا و سازماندهی خدمات به مردم در راستای مقابله با این ویروس دادند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این دستور بسیار مهم است و معظم‌له از خدمات ارائه شده مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا قدردانی کردند خاطرنشان کرد:این اقدام با توجه به احتمال وجود حمله‌ بیولوژیکی لذا باید دفاع بیولوژیکی سازماندهی و تشکیل شود.

وی حضور نظام‌مند و سیستماتیک نیروهای مسلح در این عرصه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد:پدافند غیر عامل در عرصه  دفاع بیولوژیکی بسیار مهم است و این سازماندهی سبب این می‌شود که دفاع مقدس پزشکی،  مشکلات رفع  شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با قدردانی از تلاش‌های جبهه سلامت، پزشکان، پرستاران، اقشار مختلف مردم و مسئولان در مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در این راستا جبهه سلامت همانند 8 سال دفاع مقدس، حماسه آفریدند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر،  با قدردانی از همگان در این عرصه گفت: مبارزه با بیماری کرونا در برنامه‌ریزی، مدیریت،  نظارت و بازتولید برنامه‌ها ، تولید اقلام مورد نیاز، به یک عزم و جهاد ملی نیاز دارد که در حال شکل گیری است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر کوشش مسئولان در ساختار سازی نظری و طراحی مبارزه با کرونا بر حسب دانش مدیریت پزشکی، در حوزه دفاع مقدس بیولوژیک افزود: باید  مسئولان در این عرصه مبارزه با ویروس‌های فراگیر یک برنامه‌ریزی دقیق  و کلان داشته باشند.

وی با تاکید بر تامین لوازم مورد نیاز کادر پزشکی در عرصه مبارزه با کرونا تصریح کرد: باید هرچه سریعتر با مدیریت دانش بنیان و جهادی لوازم مورد نیاز کادر پزشکی تامین شود چراکه اکنون برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر در این حوزه کمبود دارند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به تولید حداکثری ظرفیت واحدهای تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان در عرصه تامین لوازم پزشکی گفت: اقلام مورد نیاز مردم مانند دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید در اختیار مردم و ماموران قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به اینکه مسئولان باید همانند سرداران 8 سال دفاع مقدس با عزم جهادی در عرصه مقابله با ویروس کرونا وارد شوند تصریح کرد: در این راستا لازم است مردم موازین بهداشتی مورد توجه قرار دهند و برنامه در خانه ماندن مراعات و از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر شکسته شدن حلقه انتقال بیماری کرونا خاطرنشان کرد: نهادهای مردمی که در استان بوشهر تشکیل شده به صورت هماهنگ با ستاد مقابله با کرونا با تولید محصولات در توزیع صحیح آن اقدام کنند.

وی، با بیان اینکه همه در عرصه مقابله با ویروس کرونا همانند 8 سال دفاع مقدس زن و مرد در استان بوشهر پشتیبانی و محصولات مورد نیاز تولید و توزیع  می‌کنند افزود: باید این کار  و ضدعفونی شهرها به شکل سازمان یافته انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر،  به تعطیلی کسب و کار پرداخت و بیان کرد: تعطیلی کسب و کار به سبب مقابله با ویروس کرونا به ویژه برای افرادی که روز مزد هستند و  روزانه تولید درآمد می‌کنند سبب قطع درآمد انان شده که ضمن قدردانی از آنان از مسئولان تقاضا می‌شود به فکر این افراد باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، پرداخت تسهیلات مناسب در عرصه بانکی و مالیاتی، توجه ویژه خدماتی دولت به این افراد را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:در این راستا  لازم است یک سازماندهی مردمی صورت بگیرد که به افراد یاد شده کمک نقدی و غیرنقدی برای جبران اندکی از مشکلات اقتصادی، شود.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر کمک‌های دولتی و مردمی به افراد آسیب پذیر گفت:در اغاز سال جدید سفره مردم نیاید طوری باشد که اولیاء شرمنده فرزندان خود باشند که در این راستا باید مردم به نیازمندان کمک کنند.

وی  با اشاره به برخورد قاطع با احتکار کنندگان لوازم مورد نیاز مردم و جامعه افزود: از قوه قضاییه درخواست می‌شود با سودجویان اقلام مورد نیاز مردم در شرایط کنونی برخورد قاطع و سریع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر،  با بیان اینکه برخی از این افراد با احتکار و عمل سودجویانه جان مردم را به خطر انداخته‌اند گفت: در این راستا لازم است با ایجاد دادگاه‌های ویژه در تمامی استان‌ها این عمل مخرب انسان‌های سودجو ضمن کنترل و جلوگیری، با انان برخورد قانونی و قضایی شود.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com