News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ایجاد اتحادیه دانشگاه های حوزه خلیج فارس به پیشنهاد آیت الله صفایی بوشهری + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مدتی پیش طی دیداری که آیت الله صفایی بوشهری با دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی داشتند ایشان پیشنهاد تشکیل اتحادیه دانشگاه های حوزه خلیج فارس با دبیرخانه دائمی در بوشهر دادند که مورد استقبال و قبول دکتر طهرانچی قرار گرفت و در هیئت امنای دانشگاه آزاد نیز مصوب شد.
در پی این پیشنهاد صبح امروز دکتر علاء الدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برای اتخاذ تدابیر لازم، برنامه ریزی و اجرایی شدن این پیشنهاد به بوشهر سفر کرده و با هیئت همراه طی جلسه ای مشروح که با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر داشتند این امور مورد بررسی قرار گرفت.
آیت الله صفایی بوشهری در این جلسه درباره تاریخ پرشکوه استان بوشهر و ظرفیت های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و شاخص های سیاسی و مقاومتی و توانمندی و ظرفیت های توسعه و پیشرفت استان به ویژه عرصه های علم و فناوری به صورت مشروح بیانات مهمی ایراد فرمودند.
ایشان بیان داشتند که استان بوشهر دارای ظرفیت بالای منابع انسانی، علمی و مراکز ارزشمند دانشگاهی است و یکی از توانمندی های استان بوشهر، استقرار دبیرخانه دائمی اتحادیه دانشگاه های حوزه خلیج فارس در بوشهر می باشد که قبلا نیز جلساتی در این عرصه با حضور دانشگاه های بصره و مسقط برگزار شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه در مورد اهمیت این کار بیان داشتند که اکنون جهان اسلام به ویژه حوزه خلیج فارس نیازمند همکاری های لازم فی ما بین عرصه های علمی و تبادل دانش، علم و فناوری و محصولات دانش بنیان است و این اتحادیه موجب نزدیکی هر چه بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه نخبگان و زمینه بسیار مناسبی برای این امور است همانطوری که می توان در فضاهای دیگر مثل سازمان اکو نیز این کار صورت گیرد.
ایشان سپس در رابطه با نقش دانشگاه ها در عرصه های علمی و اجرایی و حمایت از تولیدات محصولات مطابق با زیست بوم استان مثل عرصه های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی هسته ای، تولید آب شیرین از دریا و سیستم های دیگر، کار علمی و پژوهشی  و توسعه صنایع تبدیلی در عرصه های محصولات استان مثل خرما، آبزیان، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر محصولات استان مطالب مهمی ایراد فرمودند و بیان داشتند: استان دارای ظرفیت فوق العاده ای است که می تواند نمونه عالی برای ایران اسلامی باشد.
در ادامه دکتر بروجردی از طرح پیشنهادی آیت الله صفایی بوشهری استقبال کردند و ضمن تشکر از ایشان، این طرح را طرحی کامل و جامع عنوان کردند.
معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توانمندی‌های علمی بالفعل جمهوری اسلامی ایران عامل مهمی در برقراری ارتباطات با دیگر کشورها خواهد بود، اظهار کرد: حلقه علمی، عاملی قابل اتکا در زنجیره ارتباطات و تعامل با کشورهای منطقه است.
به گفته معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، اتحادیه زمانی شکل می‌گیرد که ارتباط متعددی با مراکز علمی برقرار شود و همکاری‌ها در حرکت علمی توافقی شکل جدیدی به خود می‌گیرند.
وی افزود: پیشنهاد ایجاد دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های حوزه خلیج‌فارس بسیار حائز اهمیت است. باید با فعالیت‌های تأثیرگذار عملیاتی به کشورهای همسایه اطمینان داد که ایران خطر و تهدیدی چالش‌زا برای امنیت آنان نیست. با برگزاری دو اجلاس در گذشته درباره اتحادیه دانشگاه‌های خلیج‌فارس، کلیت این امر انجام شده و فقط باید این ارتباطات را تقویت کرد.
معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز خرسندی از حضور در سنگر مقدس علم و دانش این دانشگاه گفت: آمریکایی‌ها سالانه چند هزار جوان از کشورهایی مختلف را بورسیه و آنان را تبدیل به عناصر آمریکا دوست می‌کنند که اگر در این زمینه غفلت کنیم، قطعاً در آینده با عناصری در کشورهای همسایه روبه‌رو خواهیم شد که مقابل امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند.
بروجردی با بیان اینکه دغدغه مهم امروز کشور مسئله اقتصاد است، تصریح کرد: باید تحول مهمی در این زمینه انجام شود؛ چراکه رهاکردن ظرفیت‌ها فرصت‌سوزی بزرگ محسوب می‌شود.

Azad 1

Azad 1

Azad 1

Azad 1

Azad 1

Azad 1

Azad 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com