News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر - ۲۵مهر ١٣٩٩

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین

در منظومه اسلامی (الگوی معیار انسان تراز اسلام) پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می باشد. خداوند در قرآن کریم فرموده است.

(لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ) 
آن حضرت نماد (اخلاق حسنه و رفتار کریمانه) بودند. بر تمامی مسلمانان است که آن حضرت را الگو انتخاب کرده و سیره رفتاری آن خاتم پیامبران را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند.
در این جمعه اخر ماه صفر المظفر چند نکته متذکر می شوم:

1. سالروز رحلت جانگداز پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی و عالم آل محمد امام علی بن موسی الرضا علیهم السلام را تسلیت عرض می کنم و امیدوارم در دنیا رهرو راه آن حضرت و در آخرت مورد شفاعت آن ذوات مقدسه قرار بگیریم.

2. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته العالیه در ارتباط تصویری با دانش آموختگان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح مطالب بسیار مهمی ایراد فرمودند که مسؤولان ذی ربط باید آن مطالب راهبردی و ارزشمند را سرلوحه کار خویش قرار داده و با جدیت به آن عمل نمایند.
معظم له فرمودند:
لازمه حفظ اقتدار و هویت ملی و تأمین منافع ملی محاسبه صحیح و عقلایی از تهدیدها و ظرفیت های:
(قدرت دفاعی) و (استحکام ثبات اقتصادی) و (مشکلات معیشتی و اقتصادی) می باشد.

و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی به شرط (تلاش شبانه روزی مسؤولان) و (مدیریت قویع جامع و خستگی ناپذیر) و (تمرکز بر تولید داخلی) قابل حل بر شمردند.

3. روز جهانی ریشه کنی فقر 26 مهر ماه نماد زمانی آثار مخرب فقر و استضعاف در جغرافیای زمانی است همان چیزی که اسلام بر رفع و دفع آن تاکید بسیار دارند.
بر همگان به ویژه مسؤولان لازم است در عرصه ریشه کنی فقر تلاشی کار آمد داشته باشند تا نیاز ضروری نیازمندان بر طرف شده و عدالت اجتماعی تحقق پذیرد و شاهد آثار شوم فقر در زندگی آنان نباشیم.

هم اینک شرایط معیشتی بسیاری از مردم عزیز نیازمند مساعدت های جدی می باشد و در مسئله نیاز دانش آموزان به دستگاه های ارتباطی دروس مجازی لازم است مسؤولان به ویژه نهادهای حمایتی مانند کمیته محترم امام راحل عظیم الشأن و خیرین تدابیر و اقدامات لازم و سریع به عمل آورند.

4. مجددا به تمامی مسؤولان محترم در عرصه کشاورزی و صنعت معدن و تجارت وضعیت سخت نخل داران عزیز و تولید و تجارت خرما را متذکر می شوم و در این باره با نگاه حمایت از نخل داران، تدابیر جدی و سریع اندیشیده و اقدامات لازم در مراحل:
الف. تبدیل سیستم سنتی کاشت به سیستم نوین آبیاری

ب. برداشت و نگهداری صحیح و علمی.

ج. توسعه گسترده صنایع تبدیلی و فرآوری های نوین و بسته بندی مناسب.

د. تبیین استاندارد بهداشتی آن به ویژه در شرایط کنونی.

ه. رونق تجارت ملی و فرا ملی آن.

به عمل آورند و هر چه زودتر شهرک بزرگ صنعتی خرما که تمامی این امور در آن قرار دارد و موافقت اصولی آن نیز اخذ شده است احداث گردد.
خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com