News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

مقاومت و ولایتمداری، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و پیشرفت آفرینی ملی در مقابل دشمن، نشان از عقلانیت بالای سیاسی است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز و پیش از آغاز درس خارج فقه، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره صلح امام حسن (ع) سخنانی تحلیلی بیان کرد. 

بسم الله الرحمن الرحیم

«اَلْحَمْدُ لِلّهِرَبِّ الْعالَمِینَ وَ صَلَّی اللّهُعَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ المَعْصُومین، سِیَّمابَقیَّةِ اللّهِ فِی الأَرَضینَ وَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَی أَعْدائِهِمْ أَجْمَعِینْ»

آغاز ماه مبارک ربیع الاول هست، بر همه شما این ماه، مبارک و خیر و پر از برکت و رحمت الهی باشد و تمام کوشش ها و تلاش های شما در دو ماه محرم و صفر در اعتلاء نام مکتب اهل بیت «علیهم السلام» به ویژه سوگ حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» خداوند قبول کرده باشد و مایه رحمت واسعه‌ خدا در این دنیا و شفاعت اهل بیت «علیهم السلام» در آخرت باشد انشاالله.images

ما هر چه داریم از مکتب اهل بیت «علیهم السلام» داریم و نام حضرت سیدالشهدا «علیه السلام» داریم. جهان آینده به نام حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» رقم خواهد خورد و طلیعه این حرکت و این طریق الحمدلله الان مشاهده می شود که یکی از آن نشانه ها، همین سفر اربعین و پیاده روی جهانی اربعین است.

انسان باید در رابطه با مسائل دینی و تاریخ اسلام تحقیقاتی صحیح داشته باشد

قبل از آغاز درس، نکته‌ای عرض می کنم؛ همان طوری که قبلاً هم محضر مبارک شما بیان شده و اخیراً هم در روز شهادت امام حسن مجتبی «علیه السلام» عرض کردم و آن این نکته است که باید انسان در رابطه با مسائل دینی و تاریخ اسلام تحقیقاتی صحیح داشته باشد و با دقت آن مسائل را کشف کند و بیان کند. خدایی ناکرده طوری نباشد که وقایع طوری تحلیل بشود که انسان خودش در منظومه فکری خود طراحی می کند.

برخی به خاطر توجیه کارهای خودشان، وقایع دوران امام حسن (ع) را به شکل دیگری با یک نگاه شخصی تحلیل می کنند

در رابطه با تاریخ حکومت حضرت امام مجتبی «علیه السلام» باید عرض کنم که یکی از پیچیده ترین تاریخ سیاسی اسلام در زمان امام مجتبی «علیه السلام» بوده است و امام مجتبی «علیه السلام» با یک کاری بزرگ که مقام معظم رهبری هم در سخنان خود و هم در کتاب خود آن را بیان کرده اند و متاسفانه گاهی دیده می‌شود که برخی به خاطر توجیه کارهای خودشان، از آن وقایع به شکل دیگری با یک نگاه شخصی ورود پیدا می‌کنند و آن وقایع را طوری معماری و مهندسی می‌کنند که خودشان در نظرشان است اما در واقع چیز دیگری است.

آقایان به فکر اقتصاد و معیشت مردم و به فکر کارهای نشده باشند

بنده نمی‌خواهم الان خیلی مسائل را بیان کنم؛ مناسب است که آقایان به فکر اقتصاد مردم، معیشت مردم، به فکر کارهای نشده و کارهایی که باید اکنون تا آینده بشود، وضع بهداشت و درمان مردم، بحث های مختلف و چالش های مختلفی که ما الان داریم، باشند و این صحبت ها جز ایجاد مشکلات، چیز دیگری نخواهد داشت. به همین خاطر وظیفه مسئولان اجرایی نظام، تلاش جهادی بر اساس مبانی اسلام و خدمت به مردم است. الان شرایط طوری نیست که آقایان حرف‌های دیگری بزنند به ویژه تحلیلی نادرست از وقایع داشته باشند. این است که باید در خدمت مردم باشند.

امام حسن مجتبی (ع) با دو گروه خواص مواجه بودند

اما در رابطه با ساحت مقدس امام حسن مجتبی «علیه السلام» این نکته را محضرتان عرض کنم که نقش خواص در عرصه نظام سیاسی اسلام در آن زمان خیلی تأثیر منفی بر امامت و رهبریت گذاشت و امامت و رهبریت را در تنگنا قرار دادند. اگر ما این را مورد بررسی قرار دهیم در آن زمان دو گروه خواص بودند: یک گروه، خواص ولایتمدار، مقاوم و با قدرت بالای عقلانیت سیاسی که تمام مسائل را از نگاه ولایت و جهاد در راه اسلام می دیدند و در راه مقابله با جریان اسلام ستیز حرکت می کردند و جامعه را به این راه حرکت می دادند و موج می آفریدند مثل قیس بن سعد که شخصیت فوق العاده ای است و تا آخر هم در مقابل تهاجم جریان ولایت ستیز ایستادگی کرد.

گروه دوم خواص دیگری بودند که اینها با اندیشه‌های خودشان نگاه به رهبریت و مصالح نظام اسلامی داشتند و بر اساس عقلانیت دینی مسائل را بررسی نمی کردند بلکه با مهندسی ذهنی خودشان و با تحلیل‌های غیر اصولی شرایط را طوری آفریدند که واقعاً نظام در بن بست قرار گرفت. رهبریت و امام حسن مجتبی «علیه السلام» دچار یک چالش جدی شد مثل حرکتی که عبیدالله بن عباس ایجاد کرد و به خاطر زمینه‌هایی که این شخص داشت و یک روح سازش‌کاری در منظومه فکری خود داشت، جبهه ضد ولایت کار فکری بر روی او انجام دادند، کار ادراکی انجام دادند و این شخص بعد از مدتی با اینکه مسئولیت بسیار بزرگی در عرصه نظام اسلامی داشت، جبهه مقاومت را رها کرد، سازش کرد با تحلیل های غلط که به او القا می کردند و با گرفتن پول زیادی که ۵۰۰ هزار درهم نقل شده است، نظام اسلامی را دچار چالش کرد.

اگر می خواهیم صلح امام حسن (ع) را بررسی کنیم باید ریشه های این کار را مورد بررسی قرار دهیم

بنابراین ما اگر می خواهیم صلح امام حسن «علیه السلام» را مورد بررسی قرار دهیم که آن خودش چه آثاری داشته باید ریشه های این کار را مورد بررسی قرار دهیم که خواص چه کار کردند با نظام اسلامی با رهبر دینی خودشان که دچار این بن بست شد و چه مشکلاتی این گروه بر نظام اسلامی مترتب کردند که آثار بسیار ناگوار وسیعی در جامعه اسلامی و تاریخ اسلام گذاشت. این را باید بررسی کنیم این ریشه را باید مورد بررسی قرار دهیم که سازش، عدم مقاومت، تحلیل های شخصی، عدم توجه به نگاه رهبری، تأثّر از قدرت نظامی و سیاسی دشمن و تحلیل غلط از جامعه شناسی مردم موجب می‌شود که انسان دچار یک فکر و حرکتی شود که نظام اسلامی را دچار چالش‌های خاصی کند.

میز مذاکره با امریکا یعنی تسلیم

مذاکره با امریکا و مصالحه با آمریکا در طول تاریخ ثابت کرده است که هیچگاه نتیجه آن به سود طرف مقابل امریکا نخواهد بود و هر معاهده‌ای هم که بسته شود امریکا بدعهدی می کند و انجام نمی دهد حتی آن حداقل ها. میز مذاکره با امریکا یعنی تسلیم چنانکه در برجام هم مشاهده شد.

فضای کنونی فضای تطبیق زمان حال با زمان امام حسن مجتبی «علیه السلام» نیست بلکه ما الان در زمانی هستیم که رو در رو با جهان استکبار و امریکا هستیم

این است که ما همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند اساساً در معادله کنونی، فضا، فضای تطبیق زمان حال با زمان امام حسن مجتبی «علیه السلام» نیست بلکه ما الان در زمانی هستیم که رو به رو و رو در رو با جهان استکبار و امریکا هستیم. فضا، فضای این بخش است فضای رودررویی است و می‌بینید که آنها عملاً نیروهای ارزشمند نظام را ترور می‌کنند، تحریم اقتصادی دارند، تحریم سیاسی دارند، تهاجم فرهنگی دارند و حتی تحریم عرصه های علم و فناوری دارند. در حقیقت آنها الان یک جنگ تمام عیار با ما دارند.

آقایان نباید با تحلیل های غیر صحیح در مسیری قرار بیگرند که سرانجام آن سازش و تسلیم خواهد بود / آقایان با تکیه به خدا و اهل بیت و مردم، باید به پیشرفت نظام فکر کنند

به همین خاطر عقلانیت سیاسی یعنی مقاومت در همه عرصه ها چه نظامی چه اقتصادی که حضرت آقا فرمودند اقتصاد مقاومتی، چه فرهنگی که باید مقاومت فرهنگی کرد، علمی که باید مقاومت علمی صورت گیرد؛ بنابراین آقایان باید به پیشرفت نظام فکر کنند، تکیه به خدا و اهل بیت و مردم داشته باشند و در طریق هدایت های رهبریت باشند نه با تحلیل های غیر صحیح در مسیری قرار بیگرند که سرانجام آن سازش، تسلیم و در آخر امریکا به دنبال براندزی نظام است و این نظام را برنمی تابد. این مسیری که الحمدالله طی شده و با عزت طی شده، به امید خدا با هدایت های مقام معظم رهری و این مردم عزیز و این جوان های مقاوم و نخبه ان شالله در مسیری خواهیم رفت که ان شالله پیروزی و عزت و اقتدار ایران و اسلام را در پی خواه داشت.

خداوند به همه ما توفیق عبادت و طاعت، توفیق در مسیر ولایت حرکت کردن و اقتدار ایران و اقتدار نظام، پاسداری از حریم ارزش ها و آرمان های انقلاب و خون شهدا و این تلاش هایی که شده حرکت کنیم و به امید خدا موفقیت ها در پی خواهد داشت.

«إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا»

فیلم این بیانات:

  
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com