امام جمعه بوشهر: برای رفع محرومیت نقاط دور دست و محروم تلاش جهادی شود

امام جمعه بوشهر: برای رفع محرومیت نقاط دور دست و محروم تلاش جهادی شود

گروه استان‌ها - امام جمعه بوشهر گفت: از تمامی مسئولان تقاضا می‌شود در عرصه محرومیت‌زدایی مناطق دور دست استان بوشهر تلاش جهادی و نیازمندی‌های ضروری آنان را شناسایی و سریعاً برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز پیام آدینه یکی از آموزه‌های اجتماعی اسلام را احترام به دیگران دانست و اظهار داشت: احترام به دیگران یعنی آبرو دیگران را حفظ کردن و شخصیت آنان را نشکستن و با سخن نیک و رفتار شایسته با آنان برخورد کردن است که باید حرمت و حریم مردم در همه سطوح جامعه پاس داشت و با تکریم و احترام با آنان رفتار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت اربعین حسینی افزود: اربعین حسینی نماد عشق و ایمان، وفاداری و پیوستگی مردم به مکتب حضرت امام حسین علیه‌السلام است.

امام جمعه بوشهر پیاده‌روی میلیونی اربعین را سرآغاز تحقق جهان آینده به نام امام حسین علیه‌السلام دانست و اضافه کرد: همانطور که عاشورا حسینی از هدایت و قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام برای نجات و کمال مردم از افق اسلام عاشورایی است جهان آینده به نام امام حسین علیه‌السلام رقم می‌خورد و راه امام حسین علیه‌السلام راه شهادت و تمدن آینده شایسته جهان و پیاده‌روی میلیونی اربعین، سرآغاز برای آن حادثه بزرگ و سرنوشت‌ساز تاریخی است.

وی با تبریک سال تحصیلی جدید تصریح کرد: بازگشایی مدارس ‌آغاز ارزشمند برای تربیت علمی و اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان و مناسب است تمامی امکانات آموزشی و پرورشی در خدمت تلاشگران این عرصه قرار گیرد.

صفایی بوشهری باتأکید بر توجه به وضع حقوقى و استخدامی کادر آموزشی افزود: باید شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان مهیا و امکانات تحصیل در مناطق دوردست فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آموزش‌های حضوری گفت: در عرصه تحصیل و آموزش حضوری با یک برنامه کاملاً سلامت محور و هماهنگ با ستاد مقابله با بیماری کرونا فضا سازی مناسب ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر با تبریک انتخاب استاندار جدید استان بوشهر سردار محمدی‌زاده بیان کرد: امیدوارم با انتخاب استاندار جدید بوشهر از طرف دولت، شرایط و وضعیت پیشرفت عمرانی، فرهنگی، معیشتی و اقتصادی مردم استان فراهم آورده شود که از همه مردم، گروه‌ها، شخصیت‌ها و مسئولان استان بوشهر تقاضا می‌شود که با وحدت، همدلی و اخلاق‌مدار همکاری‌های لازم با استاندار جدید بوشهر داشته باشند و در یک محیط سالم و مناسب شرایط را برای پیشرفت استان ایجاد کنند.

وی توجه به رفع محرومیت نقاط دور دست و کم‌برخوردار استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: از تمامی مسئولان تقاضا می‌شود در عرصه محرومیت‌زدایی مناطق دور دست استان بوشهر تلاش جهادی و نیازمندی‌های ضروری آنان را شناسایی و سریعاً برطرف شود.

صفایی بوشهری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر از برگزاری نماز جمعه در سراسر استان خبر داد و خاطر نشان کرد: با قدردانی از ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه، تقاضا می‌شود با توجه به شرایط بهبود یافته وضعیت بیماری کرونا، نمازهای جمعه در سراسر استان با مراعات شیوه‌نامه‌های بهداشتی و هماهنگی با ستاد مقابله با بیماری کرونا اقامه شود و نماز عبادی سیاسی جمعه بار دیگر با برگزاری آن و حضور مردم عزیز تجلی شکوفاتری داشته باشد.

انتهای پیام/190/ ت

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon