جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: کانون های فرهنگی و هنری مهمترین ظرفیت برای جذب جوانان و نوجوان به مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شب گذشته در گردهمایی مساجد استان بوشهر، اظهار داشت: مساجد در نظام اسلامی به عنوان کانون اصلی تبیین معرفت دینی و کانون عبادت و انس با خدا و اجتماع مومنان و مرکز خدمت به شکل جامع در سطح جامعه هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: مساجد مرکز نهضت‌ها و جهاد تبیین و مرکز ارائه حرکت‌های مجاهدانه در عرصه مختلف و حمایت از اسلام و مسلمین است.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: مسجد حریمی است که حرمت دارد که هم در فقه اسلامی دارای ویژگی‌های خاصی است و هم در عرصه جامع شناسی و روان شناسی جامعه اسلامی مسجد دارای تقدس خاصی است، بنابراین هر اندازه که به مسجد توجه شود این توجه راهبردی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: یکی از مهمترین بخش‌های مساجد، حوزه فرهنگ و هنر در نظام آیینی و حضور جوانان و نوجوانان در این عرصه است، بنابراین جاذبه دار بودن یکی از مهمترین بخش‌های مساجد به ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان است و کانون‌های فرهنگی و هنری مهمترین ظرفیت برای جذب جوانان، نوجوان و کودک است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در مدیریت فرهنگی و انقلابی جامعه دارند و به همین دلیل کانون‌های فرهنگی و هنری یک مقوله عادی و کوچک نیست بلکه راهبردی و بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در فضای ملی موفقیت‌های بسیاری این کانون‌ها داشته‌اند، گفت: با این حال این موفقیت‌ها در خور و شایسته این کانون‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند نیست و با توجه مسئولان و اعطای امکانات و اعتبارات و رفع مانع از فعالیت آنها می‌توان کاری کرد که مسجد دارای یک شأنی شود که جاذبه‌ای برای کودک و نوجوان و جوان داشته باشد و در قالب فرهنگ و هنر این افراد معماری شخصیتی شوند و از آن طرف از این ظرفیت جهت هدایت جوامع استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: در استان بوشهر کانون‌های فرهنگی و هنری دارای موفقیت‌های خوبی بوده و در چند زمینه دارای رتبه ممتاز هستند که این برای استان بوشهر باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه بوشهر، استان دیانت و فرهنگ و بصیرت و مقاومت است، ابراز کرد: بوشهر سراسر جوانان انقلابی و دینی و دارای غیرت والای دفاع از حریم دین و دیانت و ولایت است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: بوشهر در طول تاریخ ثابت کرده جایگاه عالمان بزرگی چون علامه بلادی و سرداران بزرگی مثل رییسعلی دلواری است، بانوان این استان نیز در طول تاریخ در عرصه‌های فرهنگی و هنری شعر و آیینی و تربیت بزرگان دارای مرتبه‌ای بودند که هم خود دارای شخصیت عالی مقام بودند و هم تربیت کنندگان شخصیت‌هایی بزرگ بودند.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری بوشهر مهد تربیت و جذب کودک و نوجوان و جوان به مسجد جهت تربیت آنان و هم استفاده از آنان در جهت جهاد تبیین هستند.

امام جمعه بوشهر گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری استان یکی از ستون‌های محکم دینی، ملی، بصیرت و مقاومت در استان است، در سال های ١٢٧٠ به بعد که رییسعلی دلواری طلوع کرد و ١٢٩۴ به شهادت رسید یک رییسعلی دلواری داشتیم اما اکنون هزاران رییسعلی دلواری داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha