رونمایی از اساسنامه مجمع قرآنیان استان بوشهر/ مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در بوشهر ساخته می‌شود

اساسنامه و شیوه نامه مجمع قرآنیان استان بوشهر در نشستی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع فرهنگی آدینه بوشهر پایتخت قرآنی ایران رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۷۱۵۳۲
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست گفت: قرآن عصاره تمام کتب آسمانی و هدایت عرش الهی برای نجات و کمال انسان در دو عرصه فردی و اجتماعی است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: تمام داده‌های الهی اسلامی، قرآن پایه است و این کتاب آسمانی در تمامی عرصه‌های شخصیت انسان و تمدن آفرینی اجتماعی تأثیرگذار است و در واقع، قرآن در هر عصر، کتاب نجات و کمال است.
وی در ادامه قرآن محوری را یکی از ویژگی‌های مردم استان بوشهر برشمرد و گفت: از همان لحظه‌ای که قرآن در منطقه خلیج فارس مطرح شد تا امروز این کتاب آسمانی اساس زندگی مردم استان بوشهر بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: قرآن کریم در عرصه اجتماعی نیز در زندگی مردم استان بوشهر تجلی داشته است به طوری که این مردم بر اساس قرآن و آموزه‌های آن، زندگی می‌کنند.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در عرصه کتابت قرآن کریم نیز هنر قرآنی استان بوشهر منحصر بفرد است به طوری که مردم این خطه، هم در ذات و هم در مدل ارائه خط، صاحب سبک هستند.
آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی قرآن یکی دیگر از ویژگی‌های استان بوشهر است که به همین جهت، این استان به عنوان اولین پایتخت قرآنی کشور در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: برای اولین بار در کشور، سند چشم انداز قرآنی استان بوشهر تا افق 1404 ارائه شد که این موضوع باعث شد که استان بوشهر در این زمینه به الگوی سایر استان‌ها تبدیل شود.
مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در بوشهر ساخته می‌شود
رونمایی از اساسنامه مجمع قرآنیان استان بوشهر/ مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در بوشهر ساخته می‌شود
صفایی بوشهری در پایان ساخت مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در بوشهر را یکی از طرح‌های در دست ساخت این استان عنوان کرد و گفت: این مجتمع بزرگ قرآنی دارای سالن‌های متعدد و محیط‌های گوناگون برای آموزش‌های تخصصی قرآن کریم است که می‌تواند زمینه ایجاد گردشگری قرآنی را نیز در استان بوشهر فراهم کند.
حجت الاسلام محمّد قمی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی مجتمع بزرگ قرآنی در استان بوشهر ضمن این که در فضای حقیقی می‌تواند به گردشگری مذهبی گره بخورد می‌تواند در فضای مجازی نیز موجب راه‌اندازی پایگاهی جهت اشاعه فرهنگ قرآنی در سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای جمهوری اسلامی شود چرا که امروز فضای مجازی نیز گوشه‌ای از زندگی امروز جوامع به حساب می‌آید.
حجت الاسلام محمّد رضا طاهری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: مردم استان بوشهر علاقه ویژه‌ای به قرآن کریم دارند و بر همین اساس، جامعه قرآنی این استان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی استان، حضوری فعال دارند و این حضور در تمامی شهرستان‌های استان گسترده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات