News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1399/07/11

پیام آدینه 1399/07/11

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از آموزه های مهم اسلامی احترام به دیگران و حفظ حرمت حریم مومنان است، چنانکه در متون فاخر دینی چنین آمده است:

«الْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ الْكَعْبَةِ»

حفظ حرمت انسان با ایمان بالاتر از حفظ حرمت خانه خداست.

سخن، رفتار و تعامل اجتماعی جامعه ایمانی و اسلامی باید سراسراحترام متقابل افراد جامعه به یکدیگر باشد و جامعه بدون حفظ حریم حرمت ها یک جامعه پرآشوب و نا امن خواهد بود.

دراین جمعه نیز چند نکته متذکر می شوم:

1. روز پنجشنبه اربعین حسینی است. این روز یادآور حماسه پیام آوران نهضت عاشورا و بیان عظمت حماسه حسینی می باشد که هم اینک اوج تجلی آن در پیاده روی اربعین است. امسال با توجه به شرایط پیش آمده ضمن توصیه به اینکه سمت مرزها حرکت صورت نگیرد مناسب است در فضاهای مناسب، زیارت اربعین قرائت شود و یاد و خاطره حماسه عاشورا گرامی داشته و برای رفع بیماری کرونا و برگزاری مجدد آن پیاده روی باشکوه، دعا گردد.

2. یاد و خاطره حماسه جاودانه مبارزه رزمندگان دریایی سپاه در تاریخ 1366/5/16 با آمریکای جهان خوار گرامی می داریم. هیچگاه تاریخ ایران نبرد شجاعانه آن رزمندگان به ویژه نادر مهدوی، گرد ، آبسالان ، توسلی ، مبارکی ، شفیعی و محمدیا فراموش نخواهد کرد. ایمان و مقاومت و شجاعت آنان برای همگان درسی آموزنده است.

3. روز سیزدهم مهر ماه روز نیروی انتظامی را ارج می نمایم و یاد و خاطره شهدای این نیروی ارزشمند را گرامی می داریم و همواره برای موفقیت آنان در خدمت به نظام و مردم عزیز دعا می نماییم.

4. متاسفانه آتش سوزی در بازارچه دیلم خسارات فراوان و موجب ناراحتی و نگرانی بسیاری برای همگان به ویژه مغازه‌ داران عزیز آن بازارچه ایجاد کرد. در مانند این حادثه ناگوار مسئولان مربوطه با همکاری صاحبان آن مراکز تجاری باید پیش بینی های لازم جهت پیشگیری اندیشه کرده و آن را با دقت و قدرت به انجام ‌رسانند. هم اینک که این حادثه رخ داده امید است که مسئولان تجربه و عبرت گرفته و پیشگیری های لازم در تمامی موارد مشابه در سطح استان به عمل آورند و با جدیت تمام کوشش نمایند که به یاری خسارت دیدگان که همگی از جوانان و اقشار کم درآمد هستند بشتابند و مساعدت‌های لازم به عمل آورند.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com