News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1399/09/14

پیام آدینه 1399/09/14

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از موارد بنیادین سبک زندگی اجتماعی اسلامی «همیاری و همکاری اجتماعی» است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:

«تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی»

«با نیکوکاری و مراعات تقوا به یکدیگر کمک نمایید»

نیازهای معنوی و مادی انسان در عرصه پر فراز و نشیب زندگی، فضایی پر چالش و مناسب برای حضور دیگران و کمک و مساعدت به رنگ خداست به ویژه در شرایط سخت اقتصادی و عاطفی که همه باید «بال» برای هم نه «بار» سنگین بر دوش دیگران باشند.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در این باره فرموده است:

«أَحَبُّ اَلْأَعْمَالِ إِلَى اَللَّهِ سُرُورٌ تُدْخِلُهُ عَلَى المُؤْمِنٍ تَطْرُدُ عَنْهُ جَوْعَتَهُ أَوْ تَكْشِفُ عَنْهُ كُرْبَتَهُ»

«محبوبترین اعمال نزد خداوند، شاد کردن و برطرف کردن غم و اندوه مومن است که با آن مشکلات اقتصادی وی برطرف می‌کند و یا غم و اندوهی از او می زداید»

در این جمعه چند موضوع به محضر مبارک مردم عزیز بوشهر تقدیم می دارم:

1. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» در عرصه امور اقتصادی و اجتماعی بر «اقتدار اقتصادی» با برنامه «اقتصاد مقاومتی» با تمام ویژگی‌های خود و در امور اجتماعی بر «فرهنگ محوری، وحدت، قانون‌گرایی و همیاری و دیگر دوستی اسلامی» تاکید دارد و این طریق کارآمد و الهی پیشرفت اقتصادی و آرامش اجتماعی است. Sokhanrani 10

2. شهادت شهید عالی مقام، دانشمند ارجمند هسته‌ای و دفاعی دکتر محسن فخری زاده را به حضرت بقیة الله الاعظم «روحی فداه»، مقام معظم رهبری «دامت برکاته العالیه» مردم عزیز ایران به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

بی‌تردید ترور این شهید گرانقدر نشان از عظمت علمی ایران و به خطر افتادن کاخ‌های ظلم و جنایت جهان استکبار دارد. جهان ظلم و ستم بداند که شهادت این شهید موجب تسریع در فرو ریختن کاخ سیاه ظلم و جنایت و حرکت قوی‌تر نخبگان ایران در مسیر پیشرفت علمی و محصولات دانش بنیان خواهد شد. این ترور نشان از حاکمیت روح توحّش سران آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و مرتجعین منطقه دارد و قطعا دست انتقام الهی طومار ظلم و جنایت طراحان، مسببان و عاملان به سختی نابود خواهد کرد.

3. شانزدهم آذرماه روز دانشجو را گرامی می‌داریم و امید است که دانشجویان عزیز در فضایی سراسر ایمان، تقوا، اخلاق، بصیرت، ولایتمداری و انقلابی بودن به جهاد علمی و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و موید باشند همانطور که تاکنون نیز دانشجویان انقلابی و ولایتمدار این چنین بوده اند و هم اینک ایران انقلابی نیازمند تلاش های فردی و جمعی نخبگان دانشگاهی در عرصه های خود کفایی، مرجعیت علمی و اقتدار مدیریتی می‌باشند.

4. از همکاری تمامی مردم عزیز در مراعات دستورالعمل های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا تشکر می‌کنم و امیدوارم این بیماری هرچه زودتر با عنایات الهی ریشه کن شود. از همه مسؤولان و مردم عزیز تقاضا دارم این مراقبت‌ها ادامه پیدا کند تا خانواده های محترم شاهد بیماری و مرگ ناگوار مردم گرانقدر نباشند.

5. از تمامی مراکز اداری تقاضا دارم حقوق کارگران عزیز را به موقع پرداخت کنند تا در زندگی دچار مشکلات سخت معیشتی نشوند. بی‌تردید تاخیر در پرداخت حقوق اگر منجر به چالش‌های سخت زندگی شود از مصادیق بارز ظلم خواهد بود.

6. هفدهم آذر ماه سالروز مقاومت مردم استان بوشهر در مقابل حمله ناجوانمردانه استعمار سراسر جنایت و خیانت انگلیس در سال 1235 هجری شمسی به منطقه ریشهر که منجر به شهادت احمد خان تنگستانی و جمعی از مجاهدین محلی (72 نفر) شد را گرامی می داریم. این مقاومت سر افرازانه که با هدایت ها و حکم وجوب دفاع آیت الله شیخ حسن آل عصفور و سرداری باقر خان و احمد خان تنگستانی و حضور مقتدرانه و اسلامی مردم بوشهر صورت گرفت آغازی برای مقاومت تاریخی مردم عزیز استان بوشهر در مقابل متجاوزان بود که موجب شکست انگلیس و کشته شدن هفتصد و چهل نفر از متجاوزین گردید.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com