News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1399/09/21

پیام آدینه 1399/09/21

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از محورهای اساسی ادیان الهی به ویژه دین اسلام «اخلاق بنیانی» است و اخلاق اجتماعی بخش مهمی از ابعاد اخلاق انسانی می باشد. در این باره قابل ذکر است که «معیار اسلامی اخلاق اجتماعی» در نظام رفتاری اجتماعی «خود جای دیگران» گذاردن است.

امیر مؤمنان امام علی بن ابی طالب علیه السلام:

«اجْعَلْ نَفْسَكَ مِيزَاناً فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ غَيْرِكَ فَأَحْبِبْ لِغَيْرِكَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِك وَ اكْرَهْ لَهُ مَا تَكْرَهُ لَهَا»

«خود را میزان رفتارهای اخلاقی قرار ده، هر رفتاری برای خود می‌پسندی (که دیگران برای تو انجام دهند) برای دیگران بپسند و انجام داده و آن رفتارهایی که برای خود ناپسند می‌شماری (که دیگران درباره تو انجام دهند) برای دیگران نیز نپسند و انجام نده»

در این جمعه چند نکته به محضر مبارک مردم عزیز استان بوشهر متذکر می‌شوم:

1. از دیدگاه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته العالیه «عزت اسلامی و ملی» در هندسه جهان یک راهبرد اساسی و کلان است به‌طوری که این موضوع هیچ گاه نباید خدشه دار شود و هر کاری که موجب انکسار و تضعیف آن شود مذموم و قبیح است.
سرافرازی اسلامی ایرانی در تمامی عرصه های دفاعی و امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری، ورزشی، هنر و پیشرفت های عمرانی بی‌تردید لازم و ضروری می باشد و باید تمام طراحی ها و مدیریت اجرایی در راستای تحقق آن با شجاعت و به موقع از خود مجاهدت نشان دهند.

2. سیل اخیر در استان بوشهر موجب تأسف و تألم خاطر همگان گردید و متاسفانه آسیب های جانی و مالی و خسارات عمرانی فراوانی به جای گذاشت. لازم است مسئولان مربوطه در این مسئله چند موضوع را با جدیت دنبال نمایند:

الف) پروژه پیشگیری همواره در اولویت است، زیرا از خسارات مالی و جانی و آسیب‌های وارده جلوگیری می نماید و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های جبرانی می‌شود و لطمات و خسارات مردمی و عمرانی تقلیل پیدا می‌کند.

ب) هرچه سریعتر خسارات مردمی جبران شود و با احترام ویژه به مردم آسیب‌دیده، زندگی آنان تأمین گردد.

ج) برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های سیل احتمالی، تمهیدات لازم در تمام استان اندیشیده شود.

د) منابع اعتباری و کمک‌های دولتی و غیردولتی مانند مساعدت های بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن و محرومیت زدایی سپاه و کمیته امداد حضرت امام به طور صحیح و کارآمد و به جا در اختیار مردم آسیب‌دیده قرار گیرد و صمیمانه از گروه های جهادی و هلال احمر و تمامی نهادهای فوق الذکر تشکر و قدردانی می نمایم.

3. ارتحال عالم وارسته و فقیه بصیر و پارسا حضرت آیت الله یزدی به محضر مبارک حضرت بقیة الله الاعظم «روحی فداه» و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» و حوزه‌های علمیه و بیت معظم له تسلیت عرض می نمایم. وی عالمی بصیر، انقلابی، ولایتمدار، شجاع و سازش ناپذیر بود که عمر خود را در راه اسلام و مکتب  اهل بیت «علیهم السلام» و انقلاب گذارد و مشقات بسیار متحمل شد و در هر جای خدمت نام نیک از خود به جای گذاشت. خداوند آن فقید سعید را با اولیاء گرامش محشور بگرداند.

4. از تمامی مسئولان محترم و نمایندگان گرامی مردم استان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم پیرامون بودجه پیشنهادی دولت در استان تلاشی جدی در ارتقای سطح اعتبارات ملی داشته باشند و این حجم اعتباری پیش‌بینی شده، شایسته استانی همچون بوشهر که در موقعیت راهبردی قرار دارد و این همه درآمد برای مملکت دارد نیست.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com