News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1400/02/10

پیام آدینه 1400/02/10

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورخ 10 اردیبهشت 1400

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از مهمترین برنامه‌های تربیتی ماه مبارک رمضان، طراحی و اجرای «زندگی بدون گناه» است. همانطور که پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم» در پاسخ به امیر مومنان امام علی بن ابی طالب «علیه السلام» درباره بهترین عمل در ماه مبارک رمضان فرمود: «الوَرَعُ عن مَحارِمِ‏ اللّه» است که به معنای پرهیز و نزدیک نشدن به حرام های الهی و گناه است. ماه مبارک رمضان ماه خدایی شدن و خدایی ماندن است.

در این جمعه ماه مبارک رمضان مردم عزیز استان بوشهر را به چند موضوع متذکر می‌شوم:

1. سالروز شهادت امیر مومنان امام علی بن ابی طالب «علیه السلام» را تسلیت عرض می نمایم و امیدوارم در دنیا رهرو راه آن امام و در آخرت مورد شفاعت ایشان قرار بگیریم. آن امام نماد الهی کمال انسانی و تجسم عینی راه خدا و طریق حق و قرآن و سیره انبیاء و پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم» می‌باشد. مطالعه در زندگی و فهم آموزه های آن حضرت و پیروی از ایشان قطعاً مایه نجات و کمال انسان می باشد. امیدوارم خداوند متعال در شب‌های قدر برای تمامی جهان بشریت به ویژه ایران اسلامی مقدورات خیر تقدیر بفرماید و آرامش، آسایش، سلامت و موفقیت روزافزون نصیب بگرداند.5575981655801 6535948

2. روز ملی خلیج فارس را گرامی می داریم و امیدوارم مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی جامع مدیریت خلیج فارس، از این ظرفیت راهبردی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به دور از سلطه جهان خواران و دخالت آنان، استفاده کارآمد و تمدن آفرین گردد. بی تردید این آبراه بین المللی و تعیین‌کننده در جغرافیای ایران پیدایش یافته و به حیات خود ادامه داده است، بنابراین این آبراه فارسی بوده و فارسی خواهد ماند.

3. یازدهم اردیبهشت روز کارگر را گرامی می‌داریم. نقش کارگر در عرصه پیشرفت و توسعه، نقشی اساسی و زیربنایی است. تکریم و تعظیم مقام کارگر و رشد دانش و مهارت آنان یک ضرورت بنیادین است. ضمن گرامیداشت مقام کارگران عزیز و یاد و خاطره شهدای کارگر به تمام کارفرمایان توصیه می کنم که حقوق کارگران را مراعات نموده و نسبت به امور حقوقی، بهداشت محیط، مسائل فرهنگی و امنیت شغلی آنان دقت و توجه نمایند.

4. روز معلم را به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می نمایم و یاد و خاطره شهید گرانقدر علامه مرتضی مطهری را گرامی می داریم و از زحمات تمامی مسئولان این عرصه به ویژه کادر آموزشی و پرورشی تشکر و قدردانی می نمایم. توجه به آموزش و پرورش نشان از اندیشه بالای پیشرفت و توسعه است.

5. نقش مردم عزیز ایران و سرداران بزرگ مانند سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی با جان‌فشانی های میدانی و ایثارگری‌های جهادی در عرصه اقتدار ملی و بین المللی و دیپلماسی تعیین‌کننده و غیرقابل انکار است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری های انقلابی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» یک مجموعه به هم پیوسته است که قدرت خود را از عنایات الهی، هدایت های رهبری و توان مردمی و جهاد نیروهای انقلابی در تمامی عرصه های قدرت آفرین و پیشرفت‌زا می‌گیرد. همگان باید قدردان این نعمت الهی باشند. «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ» (سوره ابراهیم، آیه: 7)

خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم «روحی فداه» را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد.

یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم و آرزوی سلامت و طول عمر برای همه مردم عزیز از خداوند منان مسألت دارم و امیدوارم ماه مبارک رمضان بسیار پر خیر و برکت نصیب همگان به ویژه جامعه مؤمنان گردد.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com