News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1400/04/04

پیام آدینه 1400/04/04

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از آموزه های سبک زندگی اسلامی در تمامی ابعاد زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی، اداری، سیاسی و اقتصادی «صداقت» است. صداقت یعنی راست‌گویی و درست‌کاری. خداوند در قرآن پیرامون ارزش «صداقت» فرموده است:

«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» (سوره توبه، آیه: 119)

«ای مؤمنان تقوا پیشه کنید و همواره همراه راستگویان و درستکاران باشید.»

و پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله و سلم) فرموده است: «علَيكُم بالصِّدقِ فإنّهُ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ» (نهج الفصاحه، حديث 419) IMAGE

«بر شما باد صداقت زیرا صداقت دری از درهای بهشت است»

و همچنین خداوند متعال درباره ارزش صداقت در قیامت بیان داشته است:

«قالَ اللَّهُ هذا يَوْمُ يَنْفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ» (سوره مانده، آیه: 119)

«خداوند فرمود این روزی است که اهل صدق، صدقشان برای آنها نفع می دهد و یاری شان می کند.»

در این جمعه به محضر مبارک مردم ولایتمدار استان بوشهر نکاتی متذکر می‌شوم:

1. حماسه انتخابات برگ زرین دیگری بر کتاب تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود و مردم عزیز ایران با تمام توطئه‌های جهان استکبار و وضعیت کرونایی کشور و گله مندی ها و کارشکنی ها در انتخابات حضوری نمایان پیدا کردند و از انقلاب اسلامی و آرمان ها و ارزش های آن با هدایت های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» حمایت و حراست نمودند. ضمن تقدیر و تشکر از این حضور پرمعنا و حماسی از ریاست جمهور منتخب حضرت آیت الله رئیسی تقاضا دارم درباره رفع مشکلات اقتصادی، شایسته‌سالاری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، عدالت خواهی، اشتغال، توسعه و پیشرفت ایران با برنامه‌ریزی دانش بنیان و مدیریت جهادی، تلاشی کارآمد داشته باشد و استان ولایتمدار بوشهر را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند. همچنین با تبریک به همه منتخبین ارجمند شوراهای شهر و روستای استان بوشهر و آرزوی موفقیت برای آنان از خداوند توفیق هرچه بیشتر خدمت به مردم برای آن بزرگواران مسألت می نمایم.

2. هفته گرامیداشت قوه قضائیه را گرامی می داریم و امیدوارم که این قوه مهم که یکی از ارکان اساسی نظام مقدس اسلامی است در عرصه عدالت خواهی و مبارزه با فساد و پیشگیری از جرائم موفق باشد. یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه به ویژه شهید بهشتی و قدوسی را گرامی می داریم.

3. پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است. یکی از عوامل بحران زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز جهان و ایران، مسأله «اعتیاد» است. مبارزه قاطع و بنیادین با این پدیده شوم و عوامل تولید و توزیع آن یک ضرورت ملی و بین المللی است. بی تردید آموزه ها و تربیت صحیح نوجوانان و جوانان و توجه خانواده ها به فرزندان و رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی از دیگر عناصر رفع و پیشگیری از این بلای خانمان سوز است. یاد و خاطره شهدای مبارزه با سوداگران مواد مخدر را گرامی می داریم.

4. «محیط بانان» پاسداران حریم سلامت محیط زیست جغرافیای ایران می باشند. ضمن تشکر و قدردانی از این عزیزان از مسئولان محترم تقاضا دارم در عرصه مهیا سازی امکانات محیط بانی و حقوق و مزایای آن عزیزان توجه ویژه شود.

5. از مسئولان محترم عرصه بهداشت و درمان تقاضا دارم پیرامون مدیریت وضعیت کرونایی استان و رفع وضعیت نگران کننده آن در استان اقدام ویژه و فوری نمایند و همچنین از مردم عزیز تقاضا دارم با رعایت کارآمد دستورالعمل های بهداشتی مانع بیماری خود و محیط اجتماعی خویش باشند.

6. از مسئولان وزارت نفت درخواست دارم پیرامون وضعیت حقوقی و حق مشاغل تلاش گران عرصه نفت و گاز اقدامات مناسب و درخور داشته باشند و با توجه به کار سخت آنان مزایای مناسب در نظر بگیرند.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com