News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1400/05/08

پیام آدینه 1400/05/08

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورخ 8 مرداد ۱۴۰۰

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از شاخص های بنیادین والایی شخصیت انسانی «دیگر دوستی و خدمت به دیگران» است. خدمت به دیگران، نشان از ایمان، تقوا، اخلاق و عبور از خود و هوشمندی انسان در مدیریت جامعه و سالم سازی روانی و اجتماعی محیط پیرامونی و ایجاد عاقبت خیر برای خود و دیگران است. امام صادق علیه السلام:type 4


«مَن كانَ في حاجَةِ أخيهِ المؤمنِ المسلمِ كانَ اللّه ُ في حاجَتِهِ ما كانَ في حاجَةِ أخيهِ» [الأمالي للطوسي : ص 147]


«هر که در برآوردن حاجت برادر مسلمانش تلاش نماید خداوند نیز به همان میزان در برآوردن حاجت وی عنایت می نماید.»


در این جمعه به محضر مبارک مردم عزیز استان ولایتمدار بوشهر چند نکته متذکر می شوم:
1. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» در دیدار با ریاست جمهور و هیأت دولت در پایان دوره مسئولیت آنان، سخنان مهمی را فرمودند که به برخی از فرازهای مهم آن اشاره تحلیلی می نمایم:
- خدمت به مردم یک نعمت است که باید قدر دانست. خدمت با اخلاص به مردم در نظام هستی و نزد خداوند ذخیره بوده و فرد خدمتگزار مأجور است.
- تجربه گرانقدر این دولت، بی اعتمادی به غرب است. اعتماد به غرب جواب نمی دهد و از هر جا که بتوانند می‌خواهند به ایران ضربه بزنند.
2. سالروز تولد گهربار امام کاظم علیه السلام در بیستم ذی الحجه مطابق با نهم مرداد ماه را تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در دنیا رهرو راه آن حضرت و در آخرت مورد شفاعت ایشان قرار بگیریم. آن حضرت همواره برای احیای اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» و حمایت از مسلمانان اسلام خواه و مقابله با جریان جبهه تحریف و انحراف، با تمام توان به مقابله پرداخت و به همین جهت سال‌ها در حبس و زندان قرار گرفت ولی سرانجام با استقامت خویش اسلام واقعی را حفظ و آن را به جامعه معاصر آن روز به آیندگان ارائه نمود. از سخنان گهربار ایشان این حدیث است:
«اسْتَحْیُوا مِنَ اللَّهِ فِی سَرَائِرِکُمْ کَمَا تَسْتَحْیُونَ مِنَ النَّاسِ فِی عَلَانِیَتِکُم‏»
«از خداوند در امور پنهانی تان حیاء کنید همانطوری که شما در آشکار از مردم حیا می کنید»
3. متأسفانه وضعیت حاد بیماری کرونا در استان بوشهر شرایط بسیار سختی را برای مردم عزیز، کادر درمان و بیماران محترم ایجاد کرده است که یکی از آثار آن، عدم توان بیمارستان‌های استان در پذیرش و بستری کردن برخی از بیماران است؛ بدین جهت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقاضا دارم که سریعاً به اعزام نیروهای کارآمد کادر درمان مرّکب از پزشک، پرستار و کمک پرستار و استقرار بیمارستان صحرایی مجهز و ارسال تجهیزات مورد نیاز به استان ولایتمدار بوشهر اقدام نمایند و اگر این کار صورت نگیرد شاهد یک فاجعه گسترده انسانی در استان بوشهر خواهیم بود.
4. صمیمانه از برگزار کنندگان مراسم عید غدیر به ویژه بنیاد بین المللی غدیر در استان، مساجد، هیئات مذهبی، خیرین گرامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد حضرت امام، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، جامعه روحانیت، اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همه تلاشگران در این عرصه تشکر و قدردانی می کنم.
خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.


«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»


صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com