News

14011111
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1400/06/05

پیام آدینه 1400/06/05

 متن پیام آدینه این هفته نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از مهمترین فضائل اخلاقی انسان «خودپردازی اخلاقی» است. «خود پردازی اخلاقی» یعنی بررسی اخلاقیات و تصمیم و اصلاح عیب‌ها، رذائل و کمبودهای اخلاقی خویش می باشد. متأسفانه گاهی انسان بیش از آنکه به خود نگاه کند و خود را محاسبه و سپس اصلاح کند به بررسی عیوب دیگران می‌پردازد و با زبان تند و عملکرد تحقیرآمیز در اندیشه اصلاح آنان است در حالی که خود عیوب بسیاری دارد. خداوند در قرآن می فرماید:portrait 2

«أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ» [سوره بقره، آیه: 44]
«آیا مردم را به خوبی ها دعوت می کنید ولی خود را فراموش می‌کنید و حال آنکه کتاب خدا را می‌خوانید، چرا تعقل نمی کنید؟»

امیرمومنان امام علی بن ابی طالب علیه السلام در این باره می فرماید:
« طوبى لِمَن شَغَلَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ» [نهج البلاغة: الخطبة 176]
«خوشا به حال آن کس که مشغول رفع عیوب خود است و این کار او را از دیدن عیوب مردم باز داشته است.»

در این جمعه چند نکته به محضر مردم عزیز استان بوشهر متذکر می‌شوم:

۱. هشتم شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم را گرامی می‌دارم. آن دو شهید گرانقدر الگوی کامل برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز در راستای عدالت خواهی و پیشرفت بودند و از طرف دیگر با شهادت خود به جهان و تاریخ نشان دادند که دشمنان این انقلاب، بی‌منطق و دارای روح جنایت پیشگی و تروریسم بوده و حامیان آنان به سرکردگی امریکا ضد حقوق بشر هستند، هرچند آن جنایتکاران با استفاده از تریبون های تبلیغاتی و مراکز بین‌المللی، خود را به دروغ حامی حقوق جلوه می دهند.

۲. آغاز به کار دولت جدید را به ریاست جمهور و همه وزرا تبریک عرض می نمایم و آرزوی موفقیت برای آنان در خدمت به انقلاب و مردم عزیز و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» از خداوند متعال خواستارم. امیدوارم آن ریاست محترم جمهور و هیئت دولت مشکلات موجود به ویژه رفع بیماری کرونا و اوضاع اقتصادی و معیشت مردم را به طور ویژه و جهادی برطرف کرده و فضایی بر اساس عدالت و پیشرفت و خدمت هر چه تمام تر به مردم عزیز فراهم آورند.

۳. دوازدهم شهریورماه سالروز شهادت بزرگ مرد مبارزه ضد استعماری ایران (رئیسعلی دلواری) و روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس است. یاد و خاطره آن مجاهد مؤمن را گرامی می‌داریم. دلاور مردی که در زمانی که دولت مرکزی برده سیاسی اجانب بود و اکثر خواص زیر بیرق بیگانگان بودند با تأسّی به قرآن کریم و سیره معصومین علیهم السلام و فتوای مجتهدین بوشهر بر ضد متجاوزان قیام کرد و حماسه مقاومت آفرید و الگوی تمام عیار برای همگان گردید. وی نشان داد اعتماد به بیگانگانِ سوداگر خطایی بزرگ است و تنها راه استقلال مملکت، مقاومت است.

۴. بار دیگر تمامی مسئولان و مردم عزیز را به مراعات شیوه نامه های بهداشتی بیماری کرونا توصیه می کنم و از مسئولان بهداشت و درمان استان تقاضا دارم در خدمت هرچه تمام تر به مردم گرامی و بیماران محترم توجه بیشتری نمایند و در توسعه خدمات بیمارستانی و ارائه داروهای مورد نیاز، تلاشی جهادی داشته باشند. صمیمانه از کادر درمان و گروه های جهادی و تمامی خیرین و مراکزی که در خدمت مردم کوشیدند تشکر و قدردانی می نمایم.
خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com