News

14011111
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1400/06/12

پیام آدینه 1400/06/12

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از فضائل اخلاقی اساسی انسان «صبر» است که مایه «حفظ و ارتقای سطح ایمان»، «مقاومت در برابر هجوم گناه»، «صلابت شخصیتی در قبال مصائب و ناملایمات» و «اقتدار برای کسب فضائل» می باشد. خداوند در قرآن فرموده است:type 3

«وَ لَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ» [سوره نحل، آیه: ۹۶]
«و هر آینه ما به کسانی که صبر دارند پیش از آنچه انجام داده‌اند پاداش می‌دهیم»

امام سجاد علیه السلام در این باره فرموده است:
«اَلصَّبْرُ مِنَ الاْيمانِ بِمَنْزِلَةِ الرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ وَ لا ايمـانَ لِمـَنْ لا صَبْرَ لَهُ» [اصول كافى، ج 3، ص 128]
«صبر همانند سر برای پیکر ایمان است. کسی که صبر ندارد ایمان ندارد»

در این جمعه چند نکته به محضر مردم عزیز استان بوشهر متذکر می شوم:

۱. سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الأعظم روحی فداه و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» و همه مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت عرض می نمایم. آن امام بزرگوار در سخت ترین برهه‌ تاریخ به امامت رسید که فاجعه کربلا رخ داده بود و اسلام از دو جهت سیاسی و فرهنگی دچار انحراف و تحریف شده و جامعه اسلام دچار بحران شده بود. در این شرایط امام سجاد علیه السلام با عملکرد خاص خود بار دیگر اسلام را احیا کرد و جامعه اسلامی را بازسازی نمود. اثر آسمانی و ماندگار آن حضرت «صحیفه سجادیه» است که کتاب تمام‌نمای معارف عرشی الهی است.

۲. دوازدهم شهریورماه سال‌گشت شهادت شهید والامقام رئیسعلی دلواری را گرامی می داریم. آن شهید مقاومت به همگان درس اسلام‌خواهی، وطن‌دوستی، استعمار ستیزی، بصیرت، دلاوری، مقاومت، شجاعت و شهادت طلبی آموخت و جریان استعمار و نفوذ موجب شهادت آن دلاور مرد گردید. وی با تمام وجود در خدمت حراست و حفاظت از هویت دینی و ملی این سرزمین قرار داشت و باعث شکست سخت استعمار پیر انگلیس گردید.

۳. بار دیگر صمیمانه از تمامی تلاشگران کادر پزشکی در عرصه پیشگیری و درمان بیماری کرونا تقدیر و تشکر می کنم و یاد و خاطره شهدای سلامت و درگذشتگان را گرامی می دارم و از همگان به ویژه مسئولان گرامیِ خدمت به بیماران و درمان آنان تقاضا داشته و از همه مردم عزیز مراعات شیوه نامه های بهداشتی را درخواست می کنم.

۴. استان بوشهر دارای ظرفیت آمایشی بسیار بالایی است که در تمامی عرصه‌های پیشرفت دارای توانمندی های فراوانی می باشد و مردم بسیار ارجمند و گرامی داشته و تاریخی پرشکوه دارد. به همین جهت باید به این استان ارزشمند و این مردم ارجمند به ویژه جوانان غیور و با دانش توجه ویژه شود و استانداری انتخاب شود که بتواند ظرفیت‌های این استان زرخیز و دارالحماسه را فعال کند و به مردم و جوانان خدمت هر چه تمام تر نماید و زمینه های مناسب پیشرفت همه جانبه، درخور و شایسته این استان فراهم آورد. از شاخص‌های استاندار این استان - بدون تعیین مصداق که همواره روش بنده اینچنین بوده و خواهد بود - می توان به امور زیر اشاره کرد:

۱- مؤمن، با تقوا و اخلاق‌مدار.
۲- انقلابی و ولایتمدار.
۳- آشنایی کامل به ظرفیت‌های آمایشی استان (حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع تبدیلی آن، انرژی هسته ای و مراکز اقماری دانش بنیان آن، شیلات، کشاورزی، تجارت، گردشگری مقاومت و فرهنگ محور، اقتصاد دریا پایه و کرانه ای، منابع انسانی جوان و کارآمد و ...) و دارای برنامه و راهکارهای اجرایی پیشرفت آفرین دانش بنیان.
۴- مردمی و مردم دار.
۵- توجه ویژه به جوانان و جوان باور بودن.
۶- قدرت بالا در عرصه جذب اعتبارات ملی به استان.
۷- رفع مشکلات معیشتی و فقر.
۸- توانمند در ایجاد اشتغال پایدار.
۹- عدالت خواه و فساد ستیز.
۱۰- توان مدیریت و تجربه لازم و کافی در این عرصه.
۱۱- دارا بودن توان بالای فعالیت و دلسوزی کافی.
۱۲- ایجاد توسعه متوازن ورزش و موضوعات فرهنگی در جغرافیای استان و حمایت از نهادهای فرهنگی، هنری و ورزشی.
۱۳- حمایت جدی از نیروهای بومی در تمامی عرصه های اشتغال، سرمایه گذاری، مسئولیت بخشی و بکارگیری.
۱۴- بومی و از فرزندان این استان ولایتمدار و حماسی بودن.

خداوند مردم عزیز این استان را نگه دارد و مسئولان ارشد نظام همانطور که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» فرموده است قدردان این مردم و در خدمت آنان قرار دهد.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com